Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Електронни системи и информационно управление"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. "Враня" 20, п.к. 1233
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02) 8130400
Адрес на електронна поща: priemna@szri.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работното време на ЦАО е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
Описание на услугатаВписване в регистъра и издаване на удостоверение за регистрация на обекти за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води на територията на областта, като задължително условие за осъществяване на тези дейности.
Вписването в регистъра по чл. 24, ал. 2 от Закона за храните, поддържан на интернет страницата на Министерство на здравеопазването, се изисква за извършването на производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води. Регистрацията на производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води се издава за осъществяване на дейност – производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води. Регистърът е публичен и съдържа:
· Име или наименование на бизнес оператора, извършващ дейност по чл. 26, ал. 1 от Закона за храните, адрес на управление и единен идентификационен код по Закона за търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел или еквивалентни данни на бизнес оператора, регистриран в друга държава-членка на Европейския съюз, или друга държава – страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство;
· Вид и адрес на обекта;
· Информацията по чл. 26, ал. 2, т. 5 от Закона за храните;
· Дата на започване на дейността;
Дата и период на спиране и дата на възстановяване на дейността
ЗаявителиПроизводителите (физически или юридически лица) на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води.
Начини на заявяване на услугата / издаването на индивидуалния административен актзаявителите подават Заявление за регистрация на обекти за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води по образец до директора на СРЗИ по един от следните начини:
· Лично – с документ за самоличност;
· Чрез лицензиран пощенски оператор (поща) – заявлението следва да е в оригинал, на адрес 1233 гр. София, ул. „Враня“ № 20 (разходите за доставка са за сметка на заявителя на услугата);
· от други лица – с приложено писмено пълномощно от заинтересованото лице;
· Устно в Център за административно обслужване на СРЗИ, за което служител от центъра попълва заявление по образец.
· Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя или чрез регистриран от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
· По електронен път – чрез Единния портал за достъп до електронно административни услуги, поддържан от Министерство на електронното управление:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/466?staId=1319&cP=3
Необходими документи
-
Заявление по образец, което съдържа най-малко: име и адрес, съответно наименование, седалище и адрес на управление на бизнес оператора и единен идентификационен код по Закона за търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел или еквивалентен документ за регистрация в друга държава – членка на Европейския съюз, или друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство; вид и адрес на обекта; номер и дата на влязло в сила разрешение за ползване по чл. 177, ал. 2 от Закона за устройство на територията – когато е приложимо; видове дейности, извършвани в обекта и свързаните с тях дейности – когато е приложимо; групи храни, които ще се произвеждат, преработват и/или дистрибутират в обекта; брой подвижни, временни, преместваеми или открити обекти, използвани за целите на обработка и търговия с храни, когато е приложимо, както и адрес на съответните обекти; вид водоснабдяване в обекта и начин на отвеждане на отпадните води; данни за производствения капацитет – за обекти за производство и преработка на храни; дата на започване на дейността, която не може да бъде по-рано от 14 дни от датата на подаване на заявлението; деклариране, че са изпълнени изискванията на Регламент (ЕО) № 852/2004; деклариране, че има разработен проект на система за управление на безопасността на храните, съизмерима с вида и размера на производството, която включва добри практики за производство, преработка и/или дистрибуция на храни, или постоянна процедура или процедури в съответствие с чл. 10, включително технологична документация или национални, утвърдени или браншови ръководства и стандарти за групите храни, които ще се произвеждат, преработват и/или дистрибутират в обекта.
-
Копие на:
а) удостоверение за въвеждане в експлоатация по чл. 177, ал. 3 от Закона за устройство на територията – когато е приложимо;
б) издадено разрешение за строеж по чл. 41, ал. 1 от Закона за устройство на територията – за стопански и второстепенни постройки;
в) документ, който удостоверява, че обектът не подлежи на въвеждане в експлоатация – когато е приложимо;
-
Документ за собственост, за наем или за ползване на обекта
-
Документ за платена такса
На служителя, приемащ заявлението, се представят оригиналите на горепосочените документи за сверка, а копия на документи, регламентирани в нормативна уредба, следва да са заверени „Вярно с оригинала“.
Вътрешен ход на процедурата по предоставяне на услугата / по издаване на индивидуалния административен актПри приемане на документите, служител от Центъра за административно обслужване ги регистрира в Административна информационна система “EVENTIS R7” под съответен за услугата номер и ги насочва към директор на дирекция „Обществено здраве“ (ОЗ) на СРЗИ за резолюция. След резолюцията на директор на дирекция ОЗ към началник на отдел „Здравен контрол“, документът се насочва към определен в отдела служител за изпълнение.
Извършва се проверка на заявлението в срок до 5 работни дни от неговото подаване. При установяване на нередности компетентният орган по чл. 23, ал. 2, т. 2 от Закона за храните уведомява заявителя и определя срок за отстраняването им, който не може да бъде по-кратък от 10 работни дни и по дълъг от 6 месеца, като срокът чл. 26, ал. 2, т. 11 от Закона за храните (дата на започване на дейността) спира да тече.
В срок до 5 работни дни от подаване на заявлението, от отстраняване на нередностите в определения срок или от изтичане на срока за отстраняването им директорът на СРЗИ:
1. Издава заповед за пълен или частичен отказ за регистрация при не отстраняване на нередностите.
2. Вписва в регистъра обекта за производство, преработка и/или дистрибуция на храни за заявените дейности, като действието на регистрацията е безсрочно.
Заповедта за пълен или частичен отказ за регистрация се съобщава и може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Обжалването на заповедта не спира изпълнението.
В 30-дневен срок от вписването в регистъра на обектите за производство и преработка на храни, комисия, определена от директора на СРЗИ, извършва проверка на място за съответствието на обекта с нормативните изисквания, съгласно Закона за храните.
При констатиране на несъответствие с нормативните изисквания при проверката, в зависимост от тежестта на нарушенията, се издава:
1. Предписание и определя срок за привеждане в съответствие, който не може да бъде по-кратък от 10 работни дни и по-дълъг от три месеца от датата на връчване на предписанието, или
2. Заповед за спиране дейността на обекта - при възникнала непосредствена и голяма опасност за здравето на хората или животните.
Бизнес операторът писмено уведомява компетентният орган по чл. 23, ал. 2, т. 2 от Закона за храните за отстраняване на несъответствието. В срок до 3 (три) работни дни от извършването на проверката за изпълнение на предписанието или от уведомяването комисията представя на компетентния орган констативен протокол за степента на съответствие на обекта с нормативните изисквания, съдържащ становище за:
- Продължаване или спиране на дейността в обекта;
- Възобновяване на дейността в обекта;
- Заличаване на регистрацията на обекта.
В 5-дневен срок от получаване на протокола Директорът на СРЗИ издава заповед за спиране на дейността, за възобновяване на дейността или за заличаване на регистрацията на обекта. Заповедта се съобщава и може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Обжалването на заповедта не спира изпълнението.
Начин на предоставяне на резултата от услугата / на индивидуалния административен актВ зависимост от изразеното в заявлението желание, удостоверението се предоставя по един от следните начини:
· Лично, на място в Центъра за административно обслужване, срещу подпис.
· Изпратено по пощата или с лицензиран пощенски оператор, като разходите са за сметка на заявителя.
· На други лица – си приложено изрично писмено пълномощно с нотариална заверка на подписа;
· Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на посочен от заявителя в заявлението адрес на електронна поща.
· На регистрирания от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/).
Информация за предоставяне на услугата по електронен път· ниво на предоставяне на услугата: IV-то ниво предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес: https://srzi.bg/bg/administrativno-obslujvane
Забележка: "Ниво на предоставяне на услугата" е нивото на развитие, на което се предоставят услугите по електронен път: а) ниво 1: Информация - предоставяне на информация за административни услуги по електронен път, включително начини и места за заявяване на услугите, срокове и такси; б) ниво 2: Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво 1 и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри; в) ниво 3: Двустранна комуникация - заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация; г) ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
· интернет адрес, на който намира формулярът за нейното заявяване: https://srzi.bg/bg/administrativno-obslujvane
· интернет адрес за служебно заявяване: priemna@srzi.egov.bg
· вид на услугата: първична
Забележка: 1. "Първична услуга" е административна услуга, която се осъществява в рамките на една географски или функционално обособена администрация като единен процес, започващ със заявление за услугата и приключващ с предоставяне на услугата или постановяване на отказ. 2. "Комплексна услуга" е административна услуга, която се изпълнява като процес, в който достъпът до данни, поддържани от администрациите, се осъществява чрез използване на първични или други комплексни услуги.
· средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност - онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри
Регламент (ЕО) № 852/2004 на Европейския парламент и на Съвета от 29 април 2004 година относно хигиената на храните
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 30 лв.На основание чл. 17б Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и Националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето, се събира такса 30,00 лв.
Начини на плащане:
· в брой на касата в ЦАО на адрес: гр. София, ул. „Враня“ № 20, ет. 2;
· на ПОС терминал в ЦАО на адрес: София, ул. „Враня“ № 20, ет. 2;
· по банков път - банкова сметка на СРЗИ IBAN: BG13UNCR96603120669411, BIC: UNCRBGSF, банка: UniCredit BulBank;
· чрез портала за електронни плащания и среда за електронни плащания към доставчици на електронни административни услуги.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път