Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Административно-правно и информационно обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. Враня 20, етаж 2, п.к. 1233
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)813 04 13
Адрес на електронна поща: priemna@srzi.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работното време на ЗАО е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Предмет на услугатаВписването в регистъра по чл. 24, ал. 2 от Закона за храните, поддържан на интернет страницата на Министерство на здравеопазването се изисква за извършването на производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води. Регистрацията на производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води се издава за осъществяване на дейност – производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води.
Регистърът е публичен и съдържа:
- име или наименование на бизнес оператора, извършващ дейност по чл. 26, ал. 1 от Закона за храните, адрес на управление и единен идентификационен код по Закона за търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел или еквивалентни данни на бизнес оператора, регистриран в друга държава-членка на Европейския съюз, или друга държава – страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство;
- вид и адрес на обекта;
- информацията по чл. 26, ал. 2, т. 5 от Закона за храните;
- дата на започване на дейността;
- дата и период на спиране и дата на възстановяване на дейността.
Заявител на услугатаПроизводителите на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води.
Необходими документи и начин на подаванеНеобходими документи:·
- Заявление по образец, в което се посочват име и адрес на лицето, съответно седалище, адрес на управление и код по БУЛСТАТ/ЕИК за лицата, регистрирани в Република България, а за лицата, регистрирани в друга държава - членка на Европейския съюз, или страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство - друг идентификационен код или номер, както и адрес на обекта;
- Документ за платена държавна такса;
- Копие на удостоверение за въвеждане в експлоатация по чл. 177, ал. 3 от ЗУТ – когато е приложимо;
- Копие на документ за собственост, за наем или за ползване на обекта.
Съобразно наличните технически възможности на заявителя, писменото уведомление могже да се подаде по:
- електронен път на адрес: priemna@srzi.bg;
- чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги, предоставяни от Столична РЗИ: https://srzi.bg/bg/elektronni-administrativni-uslugi
- чрез лицензиран пощенски оператор на адрес 1233 гр. София, ул. „Враня“ № 20 (разходите за доставка са за сметка на заявителя на услугата);
- в Звеното за административно обслужване (Приемна) на ул. „Враня“ № 20, етаж 2
Услугата може да бъде заявена и устно пред служителя в Звеното за административно обслужване. Устното заявяване на услугата се отразява в протокол по образец Протоколът се подписва от заявителя и длъжностното лице от Звеното за административно обслужване, което го е съставило.
Вътрешен ход на процедуратаСлед приемане на документите, служител от Звеното за административно обслужване (Приемна), прави регистрация в деловодната система и ги представя на директора на Столична РЗИ за резолюция.
Служителя, след и съобразно резолюцията на директора на Столична РЗИ, разпределя документите и ги предава на директор дирекция „Обществено здраве“ за негова резолюция към определен служител.
Заявлението се проверява в срок до 5 работни дни от неговото подаване. При установяване на нередности компетентният орган по чл. 23, ал. 2, т. 2 от Закона за храните уведомява заявителя и определя срок за отстраняването им, който не може да бъде по-кратък от 10 работни дни и по дълъг от 6 месеца, като срокът по ал. 2, т. 11 на чл. 26 от Закона за храните (дата на започване на дейността) спира да тече.
В срок до 5 работни дни от подаване на заявлението, от отстраняване на нередностите в определения срок или от изтичане на срока за отстраняването им директора на Столична РЗИ:
1. Издава заповед за пълен или частичен отказ за регистрация при не отстраняване на нередностите.
2. Вписва в регистъра обекта за производство, преработка и/или дистрибуция на храни за заявените дейности, като действието на регистрацията е безсрочно.
Заповедта за пълен или частичен отказ за регистрация се съобщава и може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Обжалването на заповедта не спира изпълнението ?.
В 30-дневен срок от вписването в регистъра на обектите за производство и преработка на храни, комисия, определена от директора на Столична РЗИ, извършва проверка на място за съответствието на обекта с нормативните изисквания, съгласно Закона за храните.
При констатиране на несъответствие с нормативните изисквания при проверката, в зависимост от тежестта на нарушенията, се издава:
1. Предписание и определя срок за привеждане в съответствие, който не може да бъде по-кратък от 10 работни дни и по-дълъг от три месеца от датата на връчване на предписанието, или
2. Заповед за спиране дейността на обекта - при възникнала непосредствена и голяма опасност за здравето на хората или животните.
Бизнес операторът писмено уведомява компетентният орган по чл. 23, ал. 2, т. 2 от Закона за храните за отстраняване на несъответствието. В срок до 3 (три) работни дни от извършването на проверката за изпълнение на предписанието или от уведомяването комисията представя на компетентния орган констативен протокол за степента на съответствие на обекта с нормативните изисквания, съдържащ становище за:
- продължаване или спиране на дейността в обекта;
- възобновяване на дейността в обекта;
- заличаване на регистрацията на обекта.
В 5-дневен срок от получаване на протокола компетентният орган (Столична РЗИ) издава заповед за спиране на дейността, за възобновяване на дейността или за заличаване на регистрацията на обекта. Заповедта се съобщава и може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Обжалването на заповедта не спира изпълнението ?.
В срок до 3 (три) работни дни от настъпване на промяна във вписани обстоятелства по чл. 28, т. 1, 4 и 6 от Закона за храните бизнес операторът подава уведомление до компетентния орган, като предоставя информация или прилага документи, удостоверяващи промяната.
В 7-дневен срок от уведомяването компетентният орган вписва промяната в съответния регистър.
При промяна на адреса на обекта и на вида на дейността, както и при правоприемство с прекъсване на дейността в обекта, се извършва нова регистрация по реда на чл. 26, ал. 1 – 15 от Закона за храните.
При универсално правоприемство без прекъсване и промяна в дейността на обекта, декларирана и от праводателя, и от правоприемника, се извършва промяна на вписаните обстоятелства по реда на чл. 26, ал. 14 и 15 от Закона за храните.
Регламент (ЕО) № 852/2004 на Европейския парламент и на Съвета от 29 април 2004 година относно хигиената на храните
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 30 лв.Държавна такса 30 лв., съгласно Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и Националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето.
Начин на заплащане:
- в брой на място в Звеното за административно обслужване (Приемна) на ул. „Враня“ № 20, етаж 2
- чрез ПОС терминал на място в Звеното за административно обслужване (Приемна) на ул. „Враня“ № 20, етаж 2
- с банков превод, в който е цитирана административната услуга
БАНКОВА СМЕТКА НА СТОЛИЧНА РЗИ
Банка: УниКредит Булбанк – клон Батенберг
IBAN: BG13 UNCR 9660 3120 6694 11
BIC: UNCRBGSF
ЕИК: 176034554
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път