Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел „Човешки ресурси, административно обслужване и сигурност” - Център за административно обслужване
Адрес: обл. Пловдив, общ. Пловдив, гр. Пловдив, р-н Централен, бул. "Кукленско шосе" № 32, п.к. 4004
Код за междуселищно избиране: 032
Телефон за връзка: (032)606 145
Факс: (032)606 185
Адрес на електронна поща: TD.Mitnitsa.Plovdiv@customs.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, без почивка
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Отдел „Човешки ресурси, административно обслужване и сигурност” - Център за административно обслужване
Адрес: обл. Русе, общ. Русе, гр. Русе, бул. Липник 117
Код за междуселищно избиране: 082
Телефон за връзка: (082)816 220
Адрес на електронна поща: TDMitnicaRuse@customs.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, без обедна почивка
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Отдел „Човешки ресурси, административно обслужване и сигурност” - Център за административно обслужване
Адрес: обл. Варна, общ. Варна, гр. Варна, р-н Одесос, пл. „Славейков“ 2, п.к. 9000
Код за междуселищно избиране: 052
Телефон за връзка: (052)689 509, (052)689 402
Факс: (052)632 201
Адрес на електронна поща: TDMitnicavarna@customs.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, без обедна почивка
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Отдел „Човешки ресурси, административно обслужване и сигурност” - Център за административно обслужване
Адрес: обл. Бургас, общ. Бургас, гр. Бургас, пл. "Ал.Батенберг" №1, п.к. 8000
Код за междуселищно избиране: 056
Телефон за връзка: (056)876 101
Факс: (056)843 429
Адрес на електронна поща: TDMitnica_Burgas@customs.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, без обедна почивка
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Отдел „Човешки ресурси, административно обслужване и сигурност” - Център за административно обслужване
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. "Веслец" № 84, п.к. 1202
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9859 4647, (02)9859 4676
Адрес на електронна поща: TDSofiaCustoms@customs.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, без почивка
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Териториална дирекция Митница София
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. "Веслец" № 84, п.к. 1202
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9859 46 47, (02)9859 4676
Адрес на електронна поща: TDSofiaCustoms@customs.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, без прекъсване, обявените телефони за комуникация са стационарни, платени по стандартна тарифа, съгласно абонаментния план на потребителя
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Териториална дирекция Митница Пловдив
Адрес: обл. Пловдив, общ. Пловдив, гр. Пловдив, р-н Южен, ул. Кукленско шосе № 32, п.к. 4004
Код за междуселищно избиране: 032
Телефон за връзка: (032)606 060
Факс: (032)606 185
Адрес на електронна поща: TD.Mitnitsa.Plovdiv@customs.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, без прекъсване, обявените телефони за комуникация са стационарни, платени по стандартна тарифа, съгласно абонаментния план на потребителя
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Териториална дирекция Митница Русе
Адрес: обл. Русе, общ. Русе, гр. Русе, бул. "Липник" № 117, п.к. 7000
Код за междуселищно избиране: 082
Телефон за връзка: (082)816 201, (082)816 231
Факс: (082)816 262
Адрес на електронна поща: TDMitnicaRuse@customs.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, без прекъсване, обявените телефони за комуникация са стационарни, платени по стандартна тарифа, съгласно абонаментния план на потребителя
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Териториална дирекция Митница Бургас
Адрес: обл. Бургас, общ. Бургас, гр. Бургас, пл. „Александър Батенберг“ № 1, п.к. 8000
Код за междуселищно избиране: 056
Телефон за връзка: (056)876 101
Факс: (056)843 429
Адрес на електронна поща: TDMitnica_Burgas@customs.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, без прекъсване, обявените телефони за комуникация са стационарни, платени по стандартна тарифа, съгласно абонаментния план на потребителя
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Териториална дирекция Митница Варна
Адрес: обл. Варна, общ. Варна, гр. Варна, р-н Одесос, пл. „Славейков“ 2
Код за междуселищно избиране: 052
Телефон за връзка: (052) 689 402, (052) 689 509
Факс: (052) 632 201
Адрес на електронна поща: TDMitnicavarna@customs.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, без прекъсване, обявените телефони за комуникация са стационарни, платени по стандартна тарифа, съгласно абонаментния план на потребителя
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Изисквания, процедури, инструкцииНа задължителна регистрация по ЗАДС подлежат данъчните представители на регистрираните лица за целите на ДДС в друга държава членка, които въвеждат акцизни стоки на територията на страната за извършване на доставки при условията на дистанционна продажба по смисъла на Закона за данък върху добавената стойност. Разпоредбата не се прилага в случаите, когато лицето притежава лиценз за управление на данъчен склад.
Данъчен представител на чуждестранно лице, регистрирано за целите на ДДС в друга държава членка, може да бъде само дееспособно физическо лице с постоянен адрес в страната или постоянно пребиваващо, или местно юридическо лице, което не е в процедура по ликвидация или не е обявено в несъстоятелност и няма изискуеми и неизплатени данъчни задължения и задължения за осигурителни вноски, събирани от Националната агенция за приходите.
Данъчният представител представлява чуждестранното лице по всички негови данъчни правоотношения, възникнали на основание на този закон, и отговаря солидарно и неограничено за задълженията по този закон на регистрираното чуждестранно лице.
Данъчните представители предоставят обезпечение пред митническите органи, за да осигурят заплащането на акциза, който може да възникне за стоките, изпратени от чуждестранното лице от данъчен склад на територията на друга държава членка. Размерът на обезпечението трябва да бъде определен така, че във всеки момент да покрива пълния размер на акциза за получените стоки, който е възникнал или би могъл да възникне. Обезпечението е в размер 150 на сто от размера на акциза, дължим за средномесечното количество на получените стоки. Показателят „средномесечно количество на получените стоки“ се изчислява по ред, определен с ППЗАДС. По искане на лицето обезпечението може да бъде определено в по-висок размер. При промяна на обстоятелствата, които са от значение за определяне размера на обезпечението, може да бъде определен нов размер на обезпечението. Обезпечението може да бъде учредено с депозит в пари и/или с банкова гаранция и се приема в български левове. Не се дължи лихва върху обезпечението, учредено с депозит в пари. Определянето на размера, както и промяната на вида или размера на обезпечението се извършва с решение на директора на компетентната териториална дирекция по регистрация на лицето.
Регистрираното лице е длъжно да:
уведоми писмено директора на компетентната териториална дирекция за всяка промяна на данните в искането в 14-дневен срок от настъпването й;
води документация и отчетност съгласно изискванията, определени с правилника за прилагане на закона.
Регистрираното лице подава уведомление за промяна в обстоятелствата, при които е издадено удостоверението по образец съгласно приложение № 7в. Уведомлението може да се подава и по електронен път по ред, начин и във формат, определени с правилника за прилагане на закона. При промяна, свързана със седалище и адрес на управление, директорът на компетентната териториална дирекция по новото седалище и адрес на управление издава решение, с което се отразява настъпилата промяна. При промяна на обстоятелствата, които подлежат на вписване в издаденото удостоверение се издава решение, което е неразделна част от издаденото удостоверение. Решенията подлежат на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
Заявяване на услугаИскане за регистрация по образец, съгласно приложение 7а от ППЗАДС и следните документи, които се прилагат към него:
- ако лицата не са български граждани – декларация за обстоятелството, че същите не са осъждани за престъпление от общ характер;
- декларация, че лицата не са били членове на управителен или контролен орган или неограничено отговорни съдружници в дружество, прекратено поради несъстоятелност, ако са останали неудовлетворени кредитори;
- декларация, че лицето не е в производство по несъстоятелност или ликвидация - само за лицата, които не са вписани в търговския регистър;
- лиценз, разрешение или регистрация, когато това се изисква по закон или се посочват индивидуализиращите данни на издадения документ и административният орган на издаване, въз основа на които може да се установи информацията по служебен път;
- декларации от собствениците, управителите, прокуристите, мажоритарните съдружници или акционерите на лицето, подало искане за издаване на лиценз за управление на данъчен склад, относно обстоятелството, че не са или не са били собственици, управители, прокуристи, мажоритарни съдружници или акционери са или са били към момента на възникване на задълженията собственици, прокуристи, мажоритарни съдружници или акционери, членове на органи за управление или контрол на лица с неуредени публични задължения, събирани от митническите органи.
Данъчните представители подават искането за регистрация до директора на териториалната дирекция по постоянен адрес, съответно по седалище и адрес на управление на данъчния представител, ведно с приложените документи.
Съгласно ЗАДС при подаване на заявление за административна услуга се изисква идентификация на лицето, поради което начините за подаване на заявлението са както следва:
- за достъп до електронни административни услуги по ЗАДС самоличността се удостоверява при регистрация в ССЕВ, съгласно изискванията за регистрация на физическо или юридическо лице.
- административна услуга може да бъде заявена по електронен път и през входна точка: delovodstvo@customs.bg, като заявлението и приложените към него документи следва да бъдат подписани с КЕП;
- депозирани на хартиен носител чрез звеното за административно обслужване;
- на хартиен носител, чрез лицензиран пощенски оператор.
*В разпоредбите на ЗАДС и ППЗАДС са лимитативно изброени случаите в които лицето може да предостави съответните документи или по негова преценка да посочи индивидуализиращите данни на съответния/те документ/и, въз основа на които Агенция "Митници" да може служебно да се събере необходимата информация.
Средство за електронна идентификация: валиден квалифициран електронен подпис, съгласно изискванията на Регламент (ЕС) № 910/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 23 юли 2014 година относно електронната идентификация и удостоверителните услуги при електронни трансакции на вътрешния пазар и за отмяна на Директива 1999/93/ЕО и Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги.
Изпълнение на услугаВъз основа на искането и приложените документи директорът на териториалната дирекция в срок 14 дни от постъпването на документите, съответно от отстраняването на непълнотите по тях, издава удостоверение за регистрация по образец съгласно приложение № 7б от ППЗАДС или отказва с мотивирано решение издаването му. Непроизнасянето в срок се смята за мълчалив отказ за регистрация. При неотстраняване на нередовностите директорът на териториалната дирекция издава решение, с което прекратява производството. Решението за прекратяване на производството подлежи на обжалване по реда на глава десета, раздел IV от Административнопроцесуалния кодекс.
Когато е необходимо изясняване на всички факти и обстоятелства от значение за издаването на удостоверението за регистрация, лицето може в 14-дневния срок от подаване на искането да поиска спиране на производството по издаване на удостоверението в срок до три месеца, като посочва причините за спирането. Лицето се уведомява писмено.
Когато за изясняване на всички факти и обстоятелства от значение за издаването на удостоверението е необходимо становище от друг орган, 14-девният срок се смята за продължен, но не с повече от три месеца. Лицето се уведомява писмено.
Отказът за регистрация подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
Непроизнасянето в срок се смята за изричен отказ за регистрация.
Удостоверението за регистрация се връчва на данъчния представител след представяне на обезпечение.
Правото за извършване на дейността, за която е издадено удостоверението за регистрация, възниква от датата на неговото връчване.
Резултатът от услугата може да бъде получен на хартиен носител.
Закон за акцизите и данъчните складове
Правилник за прилагане на Закона за акцизите и данъчните складове