Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Варна, общ. Варна, гр. Варна, р-н Приморски, гр. Варна, ул. Брегалница 3, п.к. 9000
Код за междуселищно избиране: 052
Телефон за връзка: (052)(052) 634019
Факс: (052)(052) 634648
Адрес на електронна поща: office@rzi-varna.com
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работно време на ЦАО (ЗАО) без прекъсване в сградата на РЗИ Варна, ет.1, стаи 27 и 31. За информация: телефони 052/665-202 и 052/665-240 (таксува се като обаждане към фиксирана мрежа по тарифата на съответния оператор)
Изискуеми документи1. Заявление по образец
2. Данни за Единния идентификационен код на търговеца или кооперацията от Търговския регистър, а за дружествата, регистрирани в държава - членка на Европейския съюз, или в държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство - документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава на лицата по чл.238, ал.1;
3. Документ за образование на лицето, определено за ръководител на дрогерията;
4. Свидетелство за съдимост на лицето, определено за ръководител на дрогерията;
5. Медицинско свидетелство на лицето, определено за ръководител на дрогерията;
6. Документ за платена държавна такса в размер, определен в Тарифа за таксите по чл.17, ал.1;
7. Декларация по чл.238, ал.3, т.1 и т.2 от ЗЛПХМ, че ръководителят на дрогерията не е лишен от правото да упражнява професията си и не е осъждан за престъпления, свързани с упражняване на професията му, за престъпления против собствеността и стопанството или за умишлени престъпления против личността;
8. Документ, удостоверяващ най-малко една година стаж по специалността на лицето, определено за ръководител на дрогерията (заверено копие от трудова книжка, удостоверение за трудов стаж), съгласно чл. 238, ал. 3, т. 3 от ЗЛПХМ.
9. Проект по част Архитектура с технологично обзавеждане и обяснителна записка
Подаване на заявлениеИскането за издаване на административния акт – Удостоверение за регистрация на дрогерия се адресира до Директора на РЗИ-Варна заедно с приложените към него документи. Заявлението може да бъде подадено по следните начини: 1. На място в звеното за административно обслужване на РЗИ-Варна - ет.1 ст.27., като същото може да се внесе и устно, след попълване от длъжностно лице на протокол съгласно образец; 2. По електронен път; 3. Чрез лицензиран пощенски оператор; Подаването на документи по електронен път се извършва по реда на Наредбата за електронните административни услуги, приета с Постановление № 107 на Министерския съвет от 2008 г. (обн., ДВ, бр. 48 от 2008 г.; изм. и доп., бр. 42 от 2009 г., бр. 58 от 2010 г. и бр. 48 от 2013 г.).
Разглеждане на документациятаСлед резолюция на заявлението от Директора на РЗИ-Варна и Директора на Дирекция МД, респективно началник отдела заявлението се адресира до инспектора по контрол на дрогериите в РЗИ – Варна.
Съответният инспектор от дирекция МД преглежда подадените документи за съответствието им с изискванията на ЗЛПХМ и Наредба № 29/09.12.2008г. за условията и реда за организация на работата в дрогерия, извършва проверка на място и изготвя становище с предложение до директора на РЗИ за издаване на удостоверение за регистрация на дрогерия, или мотивиран отказ;
Становището по т. 2 се подписва от инспектора, който е прегледал документите, съответно от началник на отдел, директор на Дирекция и от директора на РЗИ
Удостоверение за регистрация на дрогерияСлед резолюция на становището от съответните длъжностни лица, оценяващият инспектор изготвя проект на удостоверението за регистрация на дрогерия, и го представя за подпис от директора на РЗИ;
Подписаните от директора удостоверения за регистрация се вписват в регистъра по чл. 241 от ЗЛПХМ от съответното длъжностно лице, определено със заповед на директора на РЗИ и се предоставят в “Деловодството” на РЗИ за връчване;
Процедурата по издаване на удостоверение за регистрация е със срок 14 дни от подаване на заявлението;
Случаи на отказВ случаите, когато подадените документи не отговарят на нормативните изисквания, директорът на РЗИ, по предложение на Дирекция МД прави мотивиран отказ за издаване на удостоверение за регистрация на дрогерия в 14 дневен срок. Отказът подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
ПолучаванеИзходящият документ може да бъде получен на място където е заявен - ет.1 ст.27, на посочен точен адрес, в случай че е заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор или по електронен път съгласно Наредбата за електронните административни услуги. При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор изходящият документ се изпраща: 1. като вътрешна препоръчана пощенска пратка или като вътрешна куриерска пратка за сметка на заявителя (получателя). Цената за пощенската услуга се заплаща от заявителя при доставяне на пратката; 2. с международна препоръчана пощенска пратка - след предплащане на цената за пощенските услуги от заявителя към съответния орган. Цената за пощенската услуга се заплаща от административния/компетентния орган на лицензирания пощенски оператор при подаване на пратката
РезултатУдостоверението за регистрация на дрогерия е безсрочно. При промяна на адреса на дрогерията или на ръководителя, притежателят на удостоверението е задължен да подаде заявление по реда на чл. 239, ал. 2 от ЗЛПХМ, придружено от свързаните с промяната документи.
Съгласно чл.240 от Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина РЗИ издава Удостоверение за регистрация, което дава право на притежателя му да открие дрогерия и в нея да извършва търговия на дребно с: -лекарствени продукти, които се отпускат без лекарско предписание; - продукти и стоки със значение за здравето на човека; -медицински изделия.
Закон за лекарствените продукти в хуманната медицина
Наредба № 29 от 9 декември 2008 г. за условията и реда за организация на работата в дрогерията
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 200 лв.Съгласно чл. 17, ал. 1 от Тарифата за таксите, които се събират по реда на ЗЛПХМ таксата за издаване на Удостоверение е 200 лв.
Съгласно чл. 17, ал. 2, т.1 от Тарифата за таксите, които се събират по реда на ЗЛПХМ таксата за оценка на документация за промяна в удостоверение за регистрация на дрогерия при промяна на ръководителя на дрогерията е 100 лв.
Съгласно чл. 17, ал. 2, т.2 от Тарифата за таксите, които се събират по реда на ЗЛПХМ таксата за оценка на документация за промяна в удостоверение за регистрация на дрогерия при промяна на адреса на дрогерията е 100 лв.
Заплащане на административнaтa услугa може да бъде извършено:
- по банков път на сметката на РЗИ Варна: IBAN: BG39 STSA 9300 3106 8734 01 BIC: STSABGSF Банка ДСК АД;
- в касата на РЗИ-Варна - ет.1, стаи 31 и 27 в брой или чрез електронно разплащане с банкова карта на ПОС терминал.
- чрез виртуален ПОС на адрес: https://pay.egov.bg/eforms
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път