Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Административно-правно и информационно обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. Враня 20, етаж 2, п.к. 1233
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)813 04 13
Адрес на електронна поща: priemna@srzi.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работното време на ЗАО е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Заявител на услугатаИзпълнителни директори/Директори/Управители на лечебни заведения за болнична помощ, центрове за психично здраве, центрове за кожно-венерически заболявания, комплексни онкологични центрове, домове за медико-социални грижи, диализни центрове и тъканни банки на територията на гр. София.
Необходими документи и начин на подаванеНеобходими документи:
· Заявление за издаване на разрешение за осъществяване на лечебна дейност;
· Заявление за уведомяване за промени по извършената регистрация и във вписаните обстоятелства в разрешението за осъществяване на лечебна дейност и Декларация по чл. 50, ал. 2 от ЗЛЗ.
В заявлението се посочват единния идентификационен код на дружеството или кооперацията от Търговския регистър и се прилагат следните документи (изброени в чл. 47 от ЗЛЗ):
1. Документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава - за дружествата, регистрирани в държава - членка на Европейския съюз, или в държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство;
2. Правилник за устройството, дейността и вътрешния ред на лечебното заведение;
3. Диплома за съответното висше образование на лицата, управляващи лечебното заведение, а за лицата по чл. 63, ал. 1, съответно и диплома, свидетелство или удостоверение за квалификация по здравен мениджмънт или диплома, или свидетелство за придобита образователна и/или научна степен, специалност или преминато обучение за повишаване на квалификацията по чл. 43 от Закона за висшето образование в областта на здравния мениджмънт;
4. Данните от документа за самоличност - за членовете на изпълнителните и контролните органи на лечебното заведение;
5. Разрешението от компетентния държавен орган, когато в лечебното заведение ще се използва медицинско оборудване с източник на йонизиращо лъчение;
6. Стандартните оперативни процедури, които съдържат подробни писмени описания на последователността и начина на извършване на дейностите по трансплантация за всеки специфичен процес, материалите и методите, които ще се използват, и очаквания резултат - за тъканните банки;
7. Свидетелство за съдимост или аналогичен документ за лицата - членове на управителните и контролните органи, които не са български граждани;
8. Документи за платена държавна такса по чл. 49, ал. 5 от ЗЛЗ и по чл. 46 от Закона за здравето.
Съобразно наличните технически възможности на заявителя, писменото заявление и приложенията към него могат да се подадат по:
- електронен път на адрес: priemna@srzi.bg
- чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги, предоставяни от Столична РЗИ: https://srzi.bg/bg/elektronni-administrativni-uslugi
- чрез лицензиран пощенски оператор на адрес 1233 гр. София, ул. „Враня“ № 20 (разходите за доставка са за сметка на заявителя на услугата);
- в Звеното за административно обслужване (Приемна) на ул. „Враня“ № 20, етаж 2
Вътрешен ход на процедуратаЗаявлението с документите за издаване на административния акт – Разрешение за осъществяване на лечебна дейност от лечебно заведение по чл. 47, се адресира до Министъра на здравеопазването чрез директора на Столична РЗИ.
Заявлението се въвежда в ползваната от Столична РЗИ система за управление на документооборота и работния поток чрез снемане на електронен образ във вид и по начин, позволяващ възпроизвеждането му (сканира се), и се регистрира под съответен на услугата номер. Резолира се за дирекция „Медицински дейности“ и дирекция „Надзор на заразните болести“.
В срок до 20 дни от подаване на заявлението комисия, назначена от директора на Столична РЗИ, извършва проверка в лечебното заведение относно спазването на изискванията на ЗЛЗ, наредбата по чл. 46 ал. 3 от ЗЛЗ (Наредба № 49 от 2010 г.) и на утвърдените медицински стандарти. Издава се удостоверение за съответствие, а при установяване на несъответствия се дават предписания и се определя срок за отстраняването им, който не може да бъде по-дълъг от три месеца.
По служебен път в деня на постъпването се изпраща искане до Българския лекарски съюз, съответно до Българския зъболекарски съюз, за издаване на удостоверения за вписване в техните регистри на членовете на управителните и контролните органи на лечебното заведение, които са лекари или лекари по дентална медицина. Съсловните организации издават удостоверенията в 5-дневен срок от постъпване на искането.
В едноседмичен срок от изтичането на срока за извършване на проверката и/или за отстраняване на несъответствията, Столична РЗИ изпраща на Изпълнителната агенция "Медицински надзор" заявлението с приложените към него документи, удостоверенията за вписване в регистрите на съсловните организации и удостоверението за съответствие.
В 3-дневен срок от получаване на документите и извършване на съответната проверка по чл. 47 от ЗЛЗ, Изпълнителната агенция "Медицински надзор" изпраща на министъра на здравеопазването заявлението за издаване на разрешение за лечебна дейност, заедно с всички документи по чл. 47 от ЗЛЗ.
В 75-дневен срок от подаване на заявлението, министърът на здравеопазването издава разрешение за лечебна дейност или прави отказ за това.
Резултат от процедуратаИздадено удостоверение по чл. 47, ал. 4 от Закона за лечебните заведения за съответствие със здравните изисквания, утвърдените медицински стандарти по чл. 6, ал. 1 от Закона за лечебните заведения и наредбата по чл. 46, ал. 3 от Закона за лечебните заведения.
Изпълнителните директори/директорите/управителите на лечебните заведения, са длъжни в 7-дневен срок от настъпване на промяна във вписаните в разрешението обстоятелства, да уведомят Министерство на здравеопазването чрез Столична РЗИ, като приложат съответния документ, удостоверяващ промяната.
Чл. 50, ал. 2 от ЗЛЗ урежда промените на вписаните в разрешението обстоятелства да се извършват по реда на чл. 46, ал. 2 и 3 и чл. 47 от ЗЛЗ. Представят се само документи относно промяната и такива, чийто срок на валидност е изтекъл, придружени от декларация за липса на промяна във всички останали документи и обстоятелства.
Промяната се заявява със заявление по образец и се извършва по аналогичен на описания в горната процедура начин.
Закон за лечебните заведения
Наредба № 49 от 18.10.2010 г. за основните изисквания, на които трябва да отговарят устройството, дейността и вътрешният ред на лечебните заведения за болнична помощ и домовете за медико-социални грижи
Тарифа за таксите, които се събират от органите на държания здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здарве по Закона за здравето
За услугата се заплаща фиксирана цена на стойност 134 лв. Начин на заплащане:
· в брой на място в Звеното за административно обслужване (Приемна) на ул. „Враня“ № 20, етаж 2
· чрез ПОС терминал на място в Звеното за административно обслужване (Приемна) на ул. „Враня“ № 20, етаж 2
· с банков превод, в който е цитирана административната услуга
БАНКОВА СМЕТКА НА СТОЛИЧНА РЗИ
Банка: УниКредит Булбанк – клон Батенберг
IBAN: BG13 UNCR 9660 3120 6694 11
BIC: UNCRBGSF
ЕИК: 176034554
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път