Заявител на услугата
За да заявите тази услуга, Вие трябва да сте:
- Физическо или юридическо лице, което генерира отпадъци от хуманното здравеопазване при осъществяване на дейността на територията на област Ямбол.
Необходими документи
1. Заявление по образец;
2. Класификация на отпадъците;
3. Данни за количество и произход на отпадъците, които ще се третират;
4. Дейностите, които ще се осъществяват,
5. Технологичен проект за обезвреждане или оползотворяване на отпадъците - съоръженията, които ще се ползват, техният капацитет;
6. Авариен план и мерките за сигурност, които ще се предприемат;
7. Списъкът на необходимия персонал по длъжности, задължения, квалификация и брой;
8. Отговорно лице за организиране безопасното управление на опасните отпадъци;
9. Програма за управление на дейностите по отпадъците - условия, при които ще се извършват дейностите;
10. Данни за Единния идентификационен код на дружеството или кооперацията от Търговския регистър, а за чуждестранните - документ за правния статут на чуждестранно лице, издаден в съответствие с националното законодателство на заявителя, до три месеца преди подаване на заявлението;
11. Решение по оценка на въздействието на околната среда или решение да не се извършва ОВОС;
12. Копие – извадка от влязъл в сила подробен устройствен план;
13. Заверено копие от нотариален акт или договор за наем, придружен с друг удостоверителен документ за собственост на имота, издаден от компетентните служби, на чиято територия е площадката, съдържащ данни за адреса на обекта, парцела, планоснимачния номер и други, описателни данни, когато имотът е извън регулация;
14. Документ за платена такса в размер, определен в Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол по Закона за здравето.
Начин на подаване на необходимите документи
Подайте необходимите документи лично или чрез упълномощено лице. Заявлението за предоставяне на административната услуга може да бъде подадено:
- в Центъра за административно обслужване на РЗИ - Ямбол - писмено или устно;
- на електронна поща: rzi-yambol@mh.government.bg
- чрез лицензиран пощенски оператор;
- чрез Системата за сигурно електронно връчване.
Исканията, внесени устно, се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило. РЗИ - Ямбол приема устни искания в рамките на времето за работа с посетители, а писмени искания - в рамките на работното си време. Исканията, подадени по пощата, по електронна поща, чрез ССЕВ или по друг технически възможен начин преди изтичане на даден срок, макар и извън работното време на органа, се смятат подадени в срок. В последния случай, сроковете за вземане на решение от РЗИ – Ямбол започват да се броят от следващия работен ден. Устното искане, което е отразено в протокол, задължително трябва да бъде окомплектовано с документите, необходими за предоставяне на административната услуга.
Заявления и документи могат да се подават и по електронен път на адрес: rzi-yambol@mh.government.bg. В случай на подаване на документите по електронен път, оригиналите им се предоставят най-късно при извършването на описаната по-долу проверка.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
- ниво на предоставяне на услугата - II-ро ниво;
- интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: https://rzi-yambol.bg/rziwp/
- интернет адрес за служебно заявяване: rzi-yambol@mh.government.bg
- вид на услугата: първична;
- средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри
Вътрешен ход на процедурата
ВИД НА УСЛУГАТА: ПЪРВИЧНА
1. След приемане на документите в Центъра за административно обслужване и регистрация в деловодната система, Директор РЗИ ги резолира на директор дирекция НЗБ за негова резолюция към определен инспектор.
2. Определеният инспектор извършва проверка на документацията и в случай на липсващ или неточен документ писмено изисква подаването или коригирането му. След окомплектоване на всички документи, в обекта се прави проверка за съответствие с Наредба № 1 от 9 февруари 2015 г. за изискванията към дейностите по събиране и третиране на отпадъците на територията на лечебните и здравните заведения.
3. Резултатите от проверката се отразяват в протокол.
4. Хигиенното заключение се изготвя в срок до 14 дни от подаване на заявлението в два екземпляра /за заявителя и за досието на обекта/.
Резултат от услугата
Издаване на хигиенно заключение в 14-дневен срок от датата на подаване на заявлението. Получаването на готовия документ е по посочения от заявителя начин:
- в Центъра за административно обслужване на РЗИ – Ямбол лично или срещу представено нотариално заверено пълномощно;
- чрез вътрешен или международен лицензиран пощенски оператор на предварително посочен от заявителя точен адрес, като разходите за изпращането са за сметка на заявителя. Разходите за доставката за територията на Република България се заплащат при самата доставка, а в случай на международна пратка - при подаване на заявлението;
- може да бъде електронно подписано и изпратено по електронен път;
- чрез Системата за сигурно електронно връчване.
Електронен адрес за предложения във връзка с услугата и с облекчаване на режима: rzi-yambol@mh.government.bg