Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Варна, общ. Варна, гр. Варна, р-н Приморски, гр. Варна, ул. Брегалница 3, п.к. 9000
Код за междуселищно избиране: 052
Телефон за връзка: (052)(052) 634019
Факс: (052)(052) 634648
Адрес на електронна поща: office@rzi-varna.com
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работно време на ЦАО (ЗАО) без прекъсване в сградата на РЗИ Варна, ет.1, стаи 27 и 31. За информация: телефони 052/665-202 и 052/665-240 (таксува се като обаждане към фиксирана мрежа по тарифата на съответния оператор)
Изискуеми документи1.Заявление
2.План за работа с мерки за осигуряване на безопасността и здравето на работещите
3.Списък на ангажираните работещи
4.Удостоверение за обучение на работниците и служителите
5.Документ за платена такса
Подаване на заявлениеЗаявлението, адресирано до Директора на РЗИ-Варна, заедно с придружаващата го документация може да бъде подадено по следните начини: 1. В звеното за административно обслужване на РЗИ-Варна ет.1 ст.27., като същото може да се внесе и устно, след попълване от длъжностно лице на протокол съгласно образец. 2. По електронен път; 3. Чрез лицензиран пощенски оператор; 4. Чрез факс. Подаването на документи по електронен път се извършва по реда на Наредбата за електронните административни услуги, приета с Постановление № 107 на Министерския съвет от 2008 г. (обн., ДВ, бр. 48 от 2008 г.; изм. и доп., бр. 42 от 2009 г., бр. 58 от 2010 г. и бр. 48 от 2013 г.).
Разглеждане на документите съвместно с РИОСВНа основание чл. 74, ал1 от Закона за здравето в тридневен срок от подаване на заявлението директорът на регионалната здравна инспекция изпраща по служебен път документите по чл. 73, ал. 2 за становище от регионалната инспекция по околната среда и водите, на чиято територия се намира обектът за разрушаване или отстраняване на азбест или азбестосъдържащи материали.
На основание чл.74, ал.2 регионалната инспекция по околната среда и водите дава становище в 14-дневен срок от датата на получаване на документите. В случай че в определения срок в регионалната здравна инспекция не постъпи становище, смята се, че регионалната инспекция по околната среда и водите съгласува представените документи без забележки.
На основание чл. 74, ал.3 Директорът на регионалната здравна инспекция при необходимост уведомява заявителя относно препоръките на регионалната здравна инспекция и/или регионалната инспекция по околната среда и водите за промени в плана за работа. В съответствие с препоръките в срок не по-късно от един месец от уведомяването му заявителят е длъжен да представи коригирания план за работа в съответствие с препоръките.
Издаване на здравно разрешителноВъз основа на представените документи в сроковете посочени в чл. 74, ал.4 от Закона за здравето, Директорът на РЗИ издава Разрешение за разрушаване и/или демонтаж на азбест или азбестосъдържащи материали. При неспазване на процедурата от заявителя, Директорът на РЗИ прави мотивиран отказ за издаване на разрешение.
Разрешението се изготвя в три екземпляра, от които един се предоставя на заявителя, един за отдел “ДЗК” и един за Звено за административно обслужване. По искане на заявителя могат да му бъдат изготвени и предоставени повече от един екземпляр от разрешението.
ПолучаванеИзходящият документ може да бъде получен на мястото, където е заявен, на посочен точен адрес, в случай че е заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор или по електронен път съгласно Наредбата за електронните административни услуги.
При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор изходящият документ се изпраща: -като вътрешна препоръчана пощенска пратка или като вътрешна куриерска пратка за сметка на заявителя (получателя); цената за пощенската услуга се заплаща от заявителя при доставяне на пратката; -с международна препоръчана пощенска пратка - след предплащане на цената за пощенските услуги от заявителя към съответния орган; цената за пощенската услуга се заплаща от административния/компетентния орган на лицензирания пощенски оператор при подаване на пратката; По факс. Полученият документ е валиден за конкретния случай.
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 125 лв.Съгласно чл. 5 от Тарифата за такcите, които cе cъбират от органите на Държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето /обн., ДВ, бр.83/2007г.; изм. и доп.ДВ. бр.30 от 2013 г. - 125 лв.
Заплащане на административнaтa услугa може да бъде извършено:
- по банков път на сметката на РЗИ Варна: IBAN: BG39 STSA 9300 3106 8734 01 BIC: STSABGSF Банка ДСК АД;
- в касата на РЗИ-Варна - ет.1, стаи 31 и 27 в брой или чрез електронно разплащане с банкова карта на ПОС терминал.
- чрез виртуален ПОС на адрес: https://pay.egov.bg/eforms
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път