Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. Враня 20, п.к. 1233
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)8130400
Адрес на електронна поща: priemna@srzi.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работното време на ЦАО е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
Описание на услугатаЗаличаване на обектите с обществено предназначение (ООП) от публичния Регистър на обектите с обществено предназначение, контролирани от Столична РЗИ. Регистрацията на ООП се заличава, когато:
1. Обектът преустанови функционирането си;
2. Настъпи промяна в предназначението на обекта;
3. Се установят нарушения на здравните изисквания, създаващи непосредствена опасност за живота и здравето на хората, за което директорът на Столична РЗИ е издал заповед за спиране експлоатацията на обекта или дейността;
4. Не се изпълнят принудителните административни мерки, наложени от органите на държавния здравен контрол, поради което директорът на Столична РЗИ е издал заповед за спиране експлоатацията на обекта или дейността.
ЗаявявителиФизическо (в т.ч. упълномощен негов представител) или юридическо лице (чрез негов представляващ), което е преустановило дейността на вписан в регистъра ООП на територията на област София-град.
Начини на заявяване на услугата / издаването на индивидуалния административен акт
-
Лицето подава „Заявление за заличаване на регистрацията на обект с обществено предназначение“ по образец до директора на Столична РЗИ по един от следните начини:
· Лично – с документ за самоличност;
· Чрез лицензиран пощенски оператор (поща) – заявлението следва да е в оригинал;
· От други лица – с приложено писмено пълномощно от заинтересованото лице;
· Устно в Център за административно обслужване на СРЗИ, за което служител от центъра попълва заявление по образец.
· Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя или чрез регистриран от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
· По електронен път – чрез Единния портал за достъп до електронно административни услуги, поддържан от Министерство на електронното управление:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/882?staId=1319&cP=1
Необходими документиВътрешен ход на процедурата по предоставяне на услугата / по издаване на индивидуалния административен актПри приемане на документите, служител от Центъра за административно обслужване ги регистрира в Административна информационна система “EVENTIS R7” под съответен за услугата номер и ги насочва към директор на дирекция „Обществено здраве“ (ОЗ) на СРЗИ за резолюция. След резолюцията на директор на дирекция ОЗ към началник на отдел „Здравен контрол“ (ЗК), документът се насочва към определен в отдела служител за изпълнение.
В 7-дневен срок от подаването на заявлението компетентното длъжностно лице в отдела, оправомощено със заповед на директора на СРЗИ да поддържа Регистъра на ООП, изготвя заповед за заличаване на регистрацията на ООП.
Заповедта за заличаване се издава в три екземпляра - екземпляр от заповедта се съхранява в ЦАО към дирекция „Административно-правно, финансово и стопанско обслужване”; един екземпляр за Регистъра на ООП, който се води и на хартиен носител и един екземпляр се предоставя на заявителя, като му се предава/изпраща от служителите в ЦАО по начина, посочен от заявителя в заявлението за заличаване. В случай че заявителят е поискал да получи заповедта по електронен път, същата му се изпраща от компетентното длъжностно лице от отдел ЗК.
Заповедта на директора на СРЗИ за заличаване на регистрация на ООП подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс, като обжалването не спира изпълнението ?.
Промените в данните и обстоятелствата, вписани в регистъра, се извършват върху електронния носител, като в него се запазва само актуалната информация.
Начин на предоставяне на резултата от услугата / на индивидуалния административен актВ зависимост от изявеното в заявлението желание, заповедта се предоставя по един от следните начини:
· Лично, на място в Центъра за административно обслужване, срещу подпис.
· Изпратено по пощата или с лицензиран пощенски оператор, като разходите са за сметка на заявителя.
· На други лица – с приложено изрично писмено пълномощно;
· Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на посочен от заявителя в заявлението адрес на електронна поща.
· На регистрирания от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/).
Информация за предоставяне на услугата по електронен път· ниво на предоставяне на услугата: III-то ниво предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес: https://srzi.bg/bg/administrativno-obslujvane
Забележка: "Ниво на предоставяне на услугата" е нивото на развитие, на което се предоставят услугите по електронен път: а) ниво 1: Информация - предоставяне на информация за административни услуги по електронен път, включително начини и места за заявяване на услугите, срокове и такси; б) ниво 2: Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво 1 и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри; в) ниво 3: Двустранна комуникация - заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация; г) ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
· интернет адрес, на който намира формулярът за нейното заявяване: https://srzi.bg/bg/administrativno-obslujvane
· интернет адрес за служебно заявяване: priemna@srzi.egov.bg
· вид на услугата: първична
Забележка: 1. "Първична услуга" е административна услуга, която се осъществява в рамките на една географски или функционално обособена администрация като единен процес, започващ със заявление за услугата и приключващ с предоставяне на услугата или постановяване на отказ. 2. "Комплексна услуга" е административна услуга, която се изпълнява като процес, в който достъпът до данни, поддържани от администрациите, се осъществява чрез използване на първични или други комплексни услуги.
· средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност - онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри
Наредба №9 за условията и реда за създаване и поддържане на публичен регистър на обектите с обществено предназначение,контролирани от регионалните здравни инспекции