Информация за предоставяне на услуга

 
  • Услуга:
    • 2016 Издаване на удостоверение за наследници

      Издаване на удостоверение за наследници
  • На основание на:
    • Закон за гражданската регистрация - чл. 24, ал. 1; чл. 106, ал. 1, т. 1, във връзка с; чл. 5, т. 2
    • Закон за местните данъци и такси - чл. 110, ал. 1, т. 1
    • Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението - чл. 9; чл. 10; чл. 11; чл. 12
  • Услугата се предоставя и като вътрешно-административна:
    • Не
  • Срок за предоставяне:
    • 7 дни, 3 дни, 1 ден
  • Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
    • до промяна в гражданската регистрация на лицата
  • Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
    • Длъжностно лице по гражданско състояние
  • Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт:
    • Административен съд
  • Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
    • Обжалване пред Кмет на район;

      Обжалване по съдебен ред - 14 дни от съобщаването на акта;

      Обжалване по съдебен ред - 30 дни от датата, когато акта е следвало да бъде издаден - при мълчалив отказ или мълчаливо съгласие.

       

       

  • Ограничения и условности:
    • Заявлението се подава от наследник лично, или чрез изрично упълномощено лице с нотариална заверка на подписа; по пощата с нотариална заверка на подписа или устно по постоянен адрес на починалото лице.

      Издаването на удостоверението може да бъде забавено за срок до 30 дни в случай, че някой от починалите наследници е имал последен постоянен адрес в друга община и длъжностното лице, което трябва да издаде удостоверението, не разполага с данни за неговите наследници. В този случай се изискват служебно същите от съответната общинска администрация.

  • Електронен адрес, на който се предоставя услугата:
  • Електронен адрес за предложения:
Център за административно обслужване и/или звена, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно и информационно обслужване"
Адрес: обл. Варна, общ. Варна, гр. Варна, р-н Приморски, бул. "Генерал Колев" №92, п.к. 9010
Код за междуселищно избиране: 052
Телефон за връзка: (052)359100
Адрес на електронна поща: dnaidenova@varna.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:30, Обедна почивка от 12.30 до 13.30 часа. Център за административно обслужване на районната администрация е с гъвкаво работно време от 8.00 до 18.00 часа без прекъсване. Специалистите ЕСГРАОН работят с граждани всеки работен ден от седмицата от 08:30 до 17:30 часа без прекъсване.
Дирекция "Административно и техническо обслужване Виница"
Адрес: обл. Варна, общ. Варна, гр. Варна, р-н Приморски, гр. Варна, кв. "Виница", ул. "Цар Борис ІІІ" №35 б, вх. 1, п.к. 9000
Код за междуселищно избиране: 052
Телефон за връзка: (052)341971
Адрес на електронна поща: druskova@varna.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:30, Обедна почивка от 12.30 до 13.30 часа. Старши експерт ЕСГРАОН и ГС и Главен специалист "АУ и приходи" работят непрекъснато с граждани всеки работен ден от седмицата от 08:30 до 17:30 часа. Главен Експерт "Участъков техник", Експерти "Поземлена реформа" и Главен специалист ПЧОТ приемат граждани всеки понеделник и четвъртък от 08:30 до 12:30 ч. и от 13:30 до 17:30 часа.
Изисквания, процедури, инструкции Образци Нормативна уредба Заплащане