Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Велико Търново, общ. Велико Търново, гр. Велико Търново, ул. Никола Габровски 23, п.к. 5000
Код за междуселищно избиране: 062
Телефон за връзка: (062)62 01 61, 614 333
Факс: (062)614 370
Адрес на електронна поща: office@rzi-vt.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Обедна почивка 12:30 до 13:00 - не включва ЦАО
Заявяване на услугатаЗаявител: Всяко физическо или юридическо лице, което желае да получи становище за готовността на строеж за въвеждането му в експлоатация.
Необходими документи:
1. Заявление по образец;
Забележка: Услугата може да бъде заявена и устно пред служител в ЗАО, което се отразява в протокол.
2. Разрешение за строеж от съответната община;
3. Протоколи от измерване на факторите на работната и/или околната среда;
4. Документ за платена държавна такса.
Заявяване:
Заявлението, заедно с приложените към него документи, се подава в Звеното за административно обслужване в РЗИ - Велико Търново, ул. „Н. Габровски” №23; тел. 062 614 - 331; всеки работен ден от 8:30 до 17:00 ч.
Услугата може да бъде заявена и устно пред служителя в Звеното за административно обслужване. Устното заявяване на услугата се отразява в протокол. Протоколът се подписва от заявителя и длъжностното лице от ЗАО, което го е съставило.
Заявления могат да се подават и по електронен път на адрес: office@rzi-vt.bg. (За повече информация вижте рубриката „Административно обслужване”, „Електронни услуги” на сайта на РЗИ - Велико Търново.) В случай на подаване на документите по електронен път оригиналите им се предоставят най-късно при извършването на проверка на обекта
Вътрешен ход на процедуратаИзвършва се проверка на обекта за преценка на съответствието му със здравните изисквания и готовността му за въвеждане в експлоатация и се изготвя становище.
При изгубване или унищожаване на становището по готовността на строеж за въвеждането му в експлоатация по реда на ЗУТ:
Заинтересованото лице заявява издаване на дубликат или допълнителен екземпляр по реда на административна услуга „Издаване на заверен препис или допълнителен екземпляр от документ“.
Получаване на становищетоСтановището може да се получи по желания от заявителя начин:
- на място в Звеното за административно обслужване;
- с лицензиран пощенски оператор на предварително заявен адрес, при което разходите за изпращане са за сметка на заявителя и/или
- сканирано по електронна поща.
Начинът на получаване се уточнява при заявяването на услугата.
Закон за устройство на територията
НАРЕДБА № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минималните гаранционни срокове за изпълнение на строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти
Наредба № 36 от 21.07.2009 г. за условията и реда за упражняване на държавен здравен контрол
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 63 лв.Таксата се събира на основание чл. 22 от Тарифата за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето.
Таксата може да бъде платена по следните начини:
- чрез терминално устройство ПОС: в касата на РЗИ: гр. Велико Търново, ул. „Никола Габровски” №23, ет. 2, стая 204,
работно време 8:30 – 17:00 ч.;
- в брой: в касата на РЗИ на горния адрес и с горното работно време;
- по банков път: IBANBG16UNCR75273140017801, BICUNCRBGSF, Уникредит БУЛБАНК АД, клон Велико Търново.
Забележка: за издаване на заверен препис или допълнителен екземпляр от документ се заплаща такса в размер на 6 лв. на основание чл. 35 от гореупоменатата тарифа.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта