Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Варна, общ. Варна, гр. Варна, р-н Приморски, гр. Варна, ул. Брегалница 3, п.к. 9000
Код за междуселищно избиране: 052
Телефон за връзка: (052)(052) 634019
Факс: (052)(052) 634648
Адрес на електронна поща: office@rzi-varna.com
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работно време на ЦАО (ЗАО) без прекъсване в сградата на РЗИ Варна, ет.1, стаи 27 и 31. За информация: телефони 052/665-202 и 052/665-240 (таксува се като обаждане към фиксирана мрежа по тарифата на съответния оператор)
Изискуеми документи1.Заявление до Директора на РЗИ по образец с попълнена част “ Информирано съгласие “
2.Документ за самоличност /да се представи в деня на услугата /
3.Документ за платена такса.
Извършване на имунизациятаФизическото лице заявява поставяне на препоръчителни имунизации, (като посочва вида препоръчителна имунизация, която му е необходима при пътуване към дестинациии пребиваване в държави, в които се изисква имунизация за определено заболяване) в РЗИ- Варна на 1-ви етаж, ст. № 27- Център за административно обслужване, по следния начин :
· На място - искането се отразява чрез заявление по образец в стаи № 27, 31 (Център за административно обслужване).
· Устно - като искането се отразява в Протокол по образец - Приложение № 1 към чл.7 ал.2 към Наредба за административното обслужване (изм. - дв, бр. 47 от 2008 г., в сила от 01.06.2008 г.); Постановление №83/07.04.2015г. за изм. и доп. на Наредбата за административното обслужване.//, от служител в ЦАО, стаи № 27 и 31.
Със заявлението и информираното съгласие, лицето се насочва към имунизационния кабинет, партерен етаж на РЗИ Варна.
В имунизационния кабинет лицето се вписва в Амбулаторен дневник (уч.ф. 74 а) – три имена, години, адрес, причина за посещение, след което се извършва медицински преглед с цел установяване на здравословното му състояние и наличие на условия за имунизация.
След преглед, в Амбулаторния дневник (уч.ф. 74 а) – се добавя и здравословния статус на лицето.
При наличие на показания за имунизация на клиента се дава справка за сумата за заплащане съгласно чл.10 на Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол по Закона за здравето.
В имунизационния кабинет под никаква форма не се извършват плащания.
След представяне на приходна квитанция от заплатената такса, лекарят от имунизационния кабинет прилага съответната ваксина според изискванията на Наредба 15/2005 г. за имунизациите в РБ.
Биопродуктът за препоръчителната имунизация, се закупува от клиента от аптечната мрежа и се съхранява и транспортира съгласно указанията на производителя. Всеки медицински специалист, извършващ имунизация следва предварително да се запознае с кратката характеристика на прилагания биопродукт - начин на съхранение, начин на прилагане, противопоказания и възможни нежелани реакции.
Вписване проведената имунизацияСлужител от имунизационния кабинет вписва проведената имунизация/и в Книга за регистриране на профилактичните имунизации и реимунизации ( Приложение № 6 към чл.12, ал.1,т.1 от Наредба №15 за имунизациите в РБ ) – лични данни на пациента, вид, серия, номер и срок на годност на биопродукта, дата на проведената имунизация. Номера на издадената приходна фактура се вписва в имунизационния журнал срещу името на пациента.
Проведените имунизации се нанасят на англииски или френски език в международния сертификат за имунизациите по образец, с име на вида имунизация и дата на провеждане, серия и дата на годност на биопродукта, подпис и печат на лекаря.
Съгласно Международните здравни правила, сертификата трябва да носи и официалния печат на институцията която го издава / РЗИ/, който обаче не замества подписа на лицето провел имунизацията.
В края на всеки работен ден служителя от Имунизационния кабинет предава всички обработени документи /заявление,информирано съгласие и прикрепената приходна квитанция /в звеното за административно обслужване- стая № 27, 31.
ОтказПри констатирани медицински контраиндикации при първоначалния медицински преглед, лицето се вписва в книгата за амбулаторни прегледи получава отказ и не се провежда имунизация, респективно не се издава международен сертификат за имунизация. Заплаща се само сумата за първичен преглед съгласно тарифа за таксите .
Срокът на валидностСрокът на валидност на административния акт е идентичен със срока на имуногенност на ваксината.
При имунизация за жълта треска международния сертификат е валиден пожизнено, считано от десетия ден след датата на имунизацията, като в международния сертификат се изписва на английски език –Life of person vaccinated или Vie entiere du sujet vaccine- на френски език.
Сертификатът се получава в имунизационния кабинет след проведена/и препоръчителна имунизация/и.
При изгубване или унищожаване на международния сертификат се издава дубликат след подаване на заявление до директор на РЗИ по образец.
Наредба №15 за имунизациите в Република България
Наредба за условията и реда за провеждане на граничен здравен контрол на Република България
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 33 лв.Съгласно Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол по Закона за здравето, раздел ІІ, чл. 10 – 33 лв.
чл. 35. За издаване на заверен препис или допълнителен екземпляр от документ по тарифата се събира такса 6 лв
Заплащане на административната услуга може да бъде извършено в ЦАО на РЗИ-Варна, ул. Брегалница №3, ет.1,стаи No 27 и 31, в брой или чрез ПОС терминал (ЦАО е с непрекъснато работно време от 8.30ч. до 17.00ч.); както и по банков път на сметката на РЗИ Варна, като се съобщи входящия номер на заявлението или Протокола при устно заявяване на извършената услуга.
IBAN: BG39 STSA 9300 3106 8734 01, BIC: STSABGSF, "Банка ДСК" АД
Плащане по електронен път чрез виртуален ПОС на адрес: https://pay.egov.bg/eforms
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път