Подава се заявление по образец, съгласно Приложение № 1 към чл. 6, ал. 1 от Наредба № РД-02-20-6 от 24 април 2012 г за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението.
Образец на заявлението може да намерите по-долу в раздел "Образци".
Заявление може да подадете по един от следните начини:
1. На място в ГРАО, община Две могили.
2. Чрез Единен портал за електронни административни услуги на Държавна агенция „Електронно управление“
Услугата може да заявите и по електронен път чрез Единен портал за електронни административни услуги на Държавна агенция „Електронно управление“ на адрес: https://egov.bg/
За целите на електронното заявяване е необходимо да притежавате квалифициран електронен подпис и да сте регистриран/а в Системата за сигурно електронно връчване.
3. Със заявление по електронна поща
Попълненото и подписано заявление(по образец!), ведно с изискуемите към него приложения, може да подадете и на електронна поща: grao@dvemogili.egov.bg
Заявлението следва да е подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя.
4. Със заявление по пощата
Попълненото и подписано заявление(по образец!), ведно с изискуемите към него приложения, може да подадете и по пощата/чрез куриер на адреса на Община Две могили: 7150, гр. Две могили, ул. България № 84.
5. Устно, на гише в звено за административно обслужване
Услугата може да заявите и устно, на място в ГРАО. Исканията, внесени устно, се отразяват от служител в ГРАО в протокол, съгласно образец за устно заявяване на административна услуга, който се подписва от него и от заявителя. Прилагат се съответните изискуеми документи и се описват в протокола.
При електронно подаване на заявление, изпълнението на услугата започва след получаване на информация за извършено неотменимо плащане.
Допустим заявител:
Удостоверения се издават на лицата, за които се отнасят, на законните им представители, на техните наследници. Удостоверения могат да се издават и на трети лица, когато са им необходими за изпълнение на техни законоустановени правомощия или когато същите са изрично упълномощени от лицата, за които се отнасят, на законните им представители, на техните наследници. Удостоверения се издават и по реда на Административнопроцесуалния кодекс, Гражданския процесуален кодекс и Наказателно-процесуалния кодекс. Заявителят удостоверява самоличността си с документ за самоличност.
Необходими документи:
1.Искане(заявление) по образец;
2.Документ за самоличност;
3.Нотариално заверено изрично пълномощно, ако лицето се представлява от пълномощник;
4.Документ за платена такса, освен ако плащането е извършено по електронен път.
Резултат от услугата и получаване:
В определения срок ще Ви бъде изготвено удостоверение за настоящите адреси, които сте имали от 1 януари 2000 г., съгласно данните в Национална база данни "Население".
Резултатът от услугата може да получите по един от следните, посочени при заявяването начини:
1.Лично от звеното за административно обслужване;
2.Чрез пощенска/куриерска пратка (за сметка на заявителя);
3.По електронен път на посочен в заявлението адрес на електронна поща ила в профила Ви в Системата за сигурно електронно връчване.
Допълнителна информация за заплащането на услугата:
За да се възползвате от Системата за електронни плащания, разработена от Държавна агенция "Електронно управление" е необходимо след заявяване на услугата да осъществим контакт с Вас, за да ви бъде генерирано съответното задължение. След като генерираме задължение за съответната услуга на Ваше име, на посочения от Вас адрес на електронна поща ще получите информация за регистрирано Ваше задължение, включително дължимата сума и код за плащане. Кода за плащане може да използвате на адрес: https://pay.egov.bg/, където да извършете плащането. Освен с кода, може да влезете и с притежаван КЕП.
При плащане по банков път(включително чрез електронно банкиране), имайте предвид и използвайте следните данни:
Банкова сметка:
Банка: ОББ АД КЛОН ДВЕ МОГИЛИ
IBAN:BG30UBBS80028449207610
BIC: UBBSBGSF
Код за вид плащане: 448007