Заявяване на услугата:
Постоянният адрес се заявява и променя със заявление за постоянен адрес по образец, съгласно приложение № 14 към Наредба № РД-02-20-9 от 21.05.2012 г. за функциониране на Единната система за гражданска регистрация.
Образец на заявлението и приложими към него декларации може да намерите по-долу в раздел "Образци".
1. На място в ГРАО, община Две могили.
2. Чрез Единен портал за електронни административни услуги на Държавна агенция „Електронно управление“
Услугата може да заявите и по електронен път чрез Единен портал за електронни административни услуги на Държавна агенция „Електронно управление“ на адрес: https://egov.bg/
За целите на електронното заявяване е необходимо да притежавате квалифициран електронен подпис и да сте регистриран/а в Системата за сигурно електронно връчване.
3. Със заявление по електронна поща
Попълненото и подписано заявление(по образец!), ведно с изискуемите към него приложения, може да подадете и на електронна поща: grao@dvemogili.egov.bg
Заявлението следва да е подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя.
4. Със заявление по пощата
Попълненото и подписано заявление(по образец!), ведно с изискуемите към него приложения, може да подадете и по пощата/чрез куриер на адреса на Община Две могили: 7150, гр. Две могили, ул. България № 84.
5. Устно, на гише в звено за административно обслужване
Услугата може да заявите и устно, на място в ГРАО. Исканията, внесени устно, се отразяват от служител в ГРАО в протокол, съгласно образец за устно заявяване на административна услуга, който се подписва от него и от заявителя. Прилагат се съответните изискуеми документи и се описват в протокола.
При електронно подаване на заявление, изпълнението на услугата започва след получаване на информация за извършено неотменимо плащане.
Допустим заявител:
1. Лицето, за което се отнася удостоверението за постоянен адрес.
2. Упълномощено лице след представяне на нотариално заверено изрично пълномощно.
3. Законни представители.
Необходими документи:
1. Заявление за постоянен адрес по образец;
2. Документ за самоличност;
3. Нотариално заверено пълномощно (в случаите на искане от друго лице).
4. Документ за собственост, документ за ползване на имота за жилищни нужди(нотариално заверен договор), включително договор за ползване на социална или интегрирана здравно-социална услуга за резидентна грижа; други документи, доказващи собствеността или ползването на имота(не се изисква за лица, които са в родство по права линия със собственика или ползвателя на имота, както и за съпрузите на тези лица).
5. Писмено съгласие на собственик, когато заявителят не е собственик, чрез декларация по образец по чл.92, ал.3 от ЗГР, подадена лично и подписана пред органа по ал. 1, или с нотариална заверка на подписа(не се изисква за лица, които са в родство по права линия със собственика или ползвателя на имота, както и за съпрузите на тези лица).
6. Декларация по образец по чл.92, ал.6 от ЗГР(За извършване на адресна регистрация на лице, с което собственикът или ползвателят на имота живее във фактическо съпружеско съжителство);
7. Документ за платена такса, освен ако плащането е извършено по електронен път.
Резултат от услугата и получаване:
При съответствие с изискванията на чл. 92 от Закона за гражданската регистрация, длъжностното лице извършва адресната регистрация и издава удостоверение по образец.
Резултатът от услугата може да получите по един от следните, посочени при заявяването начини:
1. Лично от звеното за административно обслужване;
2. Чрез пощенска/куриерска пратка (за сметка на заявителя);
3. По електронен път на посочен в заявлението адрес на електронна поща ила в профила Ви в Системата за сигурно електронно връчване.
д) средства за електронна идентификация при заявяване, заплащане и получаване на електронната услуга: квалифициран електронен подпис(КЕП).
e) ниво на осигуреност на средството за електронна идентификация: високо.
Допълнителна информация за заплащането на услугата:
За да се възползвате от Системата за електронни плащания, разработена от Държавна агенция "Електронно управление" е необходимо след заявяване на услугата да осъществим контакт с Вас, за да ви бъде генерирано съответното задължение. След като генерираме задължение за съответната услуга на Ваше име, на посочения от Вас адрес на електронна поща ще получите информация за регистрирано Ваше задължение, включително дължимата сума и код за плащане. Кода за плащане може да използвате на адрес: https://pay.egov.bg/, където да извършете плащането.
При плащане по банков път(включително чрез електронно банкиране), имайте предвид и използвайте следните данни:
Банкова сметка:
Банка: ОББ АД КЛОН ДВЕ МОГИЛИ
IBAN:BG30UBBS80028449207610
BIC: UBBSBGSF
Код за вид плащане: 448007