Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Варна, общ. Варна, гр. Варна, р-н Приморски, гр. Варна, ул. Брегалница 3, п.к. 9000
Код за междуселищно избиране: 052
Телефон за връзка: (052)(052) 634019
Факс: (052)(052) 634648
Адрес на електронна поща: office@rzi-varna.com
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работно време на ЦАО (ЗАО) без прекъсване в сградата на РЗИ Варна, ет.1, стаи 27 и 31. За информация: телефони 052/665-202 и 052/665-240 (таксува се като обаждане към фиксирана мрежа по тарифата на съответния оператор)
Изискуеми документи1.Заявление по образец;
2.Копие от разрешение за строеж, издадено от гл. архитект на съответната община или район;
3.Протоколи от акредитирани лаборатории: в зависимост от съдържанието на изградения строеж, за изкуствена осветеност, шум и вибрации, микроклимат, електромагнитни полета, нейонизиращи лъчения и наладки на вентилационни инсталации; микробиологично и физико-химично изследване на води от водопроводната инсталация.
4.Документ за платена такса.
Подаване на заявлениеЗаявлението, адресирано до Директора на РЗИ-Варна, заедно с придружаващата го документация, може да бъде подадено по следните начини: в звеното за административно обслужване на РЗИ-Варна ет.1 ст.27., като същото може да се внесе и устно, след попълване от длъжностно лице на протокол съгласно образец. По електронен път на e-mail:office@rzi-varna.com Чрез лицензиран пощенски оператор; Чрез факс. Подаването на документи по електронен път се извършва по реда на Наредбата за електронните административни услуги, приета с Постановление № 107 на Министерския съвет от 2008 г. (обн., ДВ, бр. 48 от 2008 г.; изм. и доп., бр. 42 от 2009 г., бр. 58 от 2010 г. и бр. 48 от 2013 г.).
Извършване на проверкаСлед резолюция от Директора на РЗИ-Варна до Д”ОЗ” цялата преписка постъпва в отдел “ДЗК”. Инспектори от отдела извършват проверка за наличието на всички изискуеми документи, за съответствието им с нормативните изисквания. При несъответствия или непълноти в приложените към заявлението документи, заявителят се уведомява незабавно писмено за необходимостта да допълни преписката и/или да отстрани несъответствията.
На основане данните от протоколите и след извършване на оглед на обекта, инспекторът изготвя проект на становище, което се подписва от Директора на инспекцията;
Становището се изготвя в три екземпляра, от които един се предоставя на заявителя или на упълномощено от него лице, един остава в Звеното за административно обслужване на инспекцията и един - в архива на отдел „ДЗК” В срок от 14 (календарни) дни от подаване на заявлението се изготвя Здравно становище за готовността на строежа за въвеждане в експлоатация.
В случате, при които са констатирани нарушения на здравните норми и изисквания, здравният инспектор издава отрицателно становище за готовността на строежа за въвеждане в експлоатация; Инвеститорът отстранява установените пропуски, уведомява за това инспектора от РЗИ, който след извършване на повторен оглед, подготвя положително становище и същото се подписва от Директора на РЗИ – Варна.
ПолучаванеИзходящият документ може да бъде получен на мястото, където е заявен, на посочен точен адрес, в случай че е заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор. При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор изходящият документ се изпраща: 1. като вътрешна препоръчана пощенска пратка или като вътрешна куриерска пратка за сметка на заявителя (получателя); цената за пощенската услуга се заплаща от заявителя при доставяне на пратката; 2. с международна препоръчана пощенска пратка - след предплащане на цената за пощенските услуги от заявителя към съответния орган; цената за пощенската услуга се заплаща от административния/компетентния орган на лицензирания пощенски оператор при подаване на пратката; По електронен път. По факс.
РезултатИздава се становище за готовността на строежа за въвеждане в експлоатация, за представяне пред Държавна приемателна комисия за олучаване на разрешение за ползване.
Издаденият документ е безсрочен.
При изгубване и унищожаване на становището, на заявителя се издава копие/препис/ от документа, след подаване на заявление за този вид услуга.
НАРЕДБА № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минималните гаранционни срокове за изпълнение на строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 63 лв.При подаване на заявлението и необходимата документация се заплаща такса от 63 лева определена от чл.22 на Тарифа за таксите, които cе събират от органите на държавния здравен контрол по Закона за здравето /публ. в ДВ бр.83/2007г. c Постановление № 242 на МС/.
Заплащане на административнaтa услугa може да бъде извършено:
- по банков път на сметката на РЗИ Варна: IBAN: BG39 STSA 9300 3106 8734 01 BIC: STSABGSF Банка ДСК АД;
- в касата на РЗИ-Варна - ет.1, стаи 31 и 27 в брой или чрез електронно разплащане с банкова карта на ПОС терминал.
- чрез виртуален ПОС на адрес: https://pay.egov.bg/eforms
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път