Процедура по предоставяне на административната услуга:
Заявлението и приложените към него документи се подават в ГРАО, община Две могили за регистрация в деловодната електронна система за документооборот. Предава се на длъжностното лице по гражданско състоянише, което извършва необходимите справки в регистрите по гражданско състояние. При пресъставяне на акт за раждане съставя Искане за ЕГН с приложено копие от документите за раждане и оформя преписка, която служебно изпраща в компетентната институция ТЗ "ГРАО". Акта за граждански брак и акта за смърт се съставят от длъжностното лице след проверка на данните вписани в представените преведени и легализирани документи.
Заявление може да подадете по един от следните начини:
1. На място в ГРАО, община Две могили.
2. Чрез Единен портал за електронни административни услуги на Държавна агенция „Електронно управление“
Услугата може да заявите и по електронен път чрез Единен портал за електронни административни услуги на Държавна агенция „Електронно управление“ на адрес: https://egov.bg/
За целите на електронното заявяване е необходимо да притежавате квалифициран електронен подпис и да сте регистриран/а в Системата за сигурно електронно връчване.
3. Със заявление по електронна поща
Попълненото и подписано заявление(по образец!), ведно с изискуемите към него приложения, може да подадете и на електронна поща: grao@dvemogili.egov.bg
Заявлението следва да е подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя.
4. Със заявление по пощата
Попълненото и подписано заявление(по образец!), ведно с изискуемите към него приложения, може да подадете и по пощата/чрез куриер на адреса на Община Две могили: 7150, гр. Две могили, ул. България № 84.
5. Устно, на гише в звено за административно обслужване
Услугата може да заявите и устно, на място в ГРАО. Исканията, внесени устно, се отразяват от служител в ГРАО в протокол, съгласно образец за устно заявяване на административна услуга, който се подписва от него и от заявителя. Прилагат се съответните изискуеми документи и се описват в протокола.
При електронно подаване на заявление, изпълнението на услугата започва след получаване на информация за извършено неотменимо плащане.
Допустим заявител:
Лицето, за което се отнася акта, родители или законен представител, законни наследници или трети лица, когато същите са изрично упълномощени с нотариално заверено пълномощно.
Заявителят удостоверява самоличността си с документ за самоличност.
Необходими документи:
1.Заявление по образец;
2.Документ за самоличност на заявителя;
3.Препис или извлечение от акт за гражданско състояние, съставен от български дипломатически или консулски представител или от чуждестранен местен орган по гражданско състояние. Документите, издадени от чуждестранен местен орган трябва да са легализирани и снабдени с превод на български език, заверен от българския дипломатически или консулски представител в съответната страна или от Министерство на външните работи в Република България. Документите могат да бъдат и нотариално заверено копие на оригинала на издадения препис или извлечение от акт за гражданско състояние, направено след легализацията на документите. Нотариалната заверка може да бъде направена от нотариус или от българския дипломатически или консулски представител в съответната държава.
4.Нотариално заверено изрично пълномощно, ако лицето се представлява от пълномощник.
Резултат от услугата и получаване:
Длъжностното лице по гражданското състояние съставя акт за гражданско състояние, като вписва в него следните данни:
1. в акт за раждане - името на титуляря, датата и мястото на раждане, пола и установения произход;
2. в акт за сключен брак - имената на сключилите брак, датата и мястото на сключване на брака;
3. в акт за смърт - името на титуляря, датата и мястото на смъртта.
Съставят се:
А) раждане - в общината по постоянния адрес на майката, а ако тя не е български гражданин - в общината по постоянния адрес на бащата
Б) граждански брак - в общината по постоянния адрес на съпруга, а ако той не е български гражданин - в общината по постоянния адрес на съпругата
В) смърт - в общината по постоянния адрес на починалия.
При съставяне на акт за раждане се попълва служебно заявка за ЕГН с приложено копие от документите за раждане и се оформя преписка, която служебно се изпраща в компетентната институция ТЗ "ГРАО".
ТЗ " ГРАО", след сверка в каталозите, издава исканото удостоверение за ЕГН и го връща обратно на длъжностното лице по гражданско състояние в общината, където длъжностното лице съставя акт за раждане.
Акта за граждански брак и акта за смърт се съставят от длъжностното лице след проверка на данните вписани в представените документи.
На основание на съставените актове се издават удостоверения в оригинал, които се връчват на заявителя.
След като се състави акта се издава удостоверение или препис-извлечение.
Резултатът от услугата може да получите по един от следните, посочени при заявяването начини:
1.Лично от звеното за административно обслужване;
2.Чрез пощенска/куриерска пратка (за сметка на заявителя);
3.По електронен път на посочен в заявлението адрес на електронна поща ила в профила Ви в Системата за сигурно електронно връчване.
Описание на резултат от услугата:
На основание на съставените актове се издават удостоверения в оригинал, които се връчват на заявителя.