Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Варна, общ. Варна, гр. Варна, р-н Приморски, гр. Варна, ул. Брегалница 3, п.к. 9000
Код за междуселищно избиране: 052
Телефон за връзка: (052)(052) 634019
Факс: (052)(052) 634648
Адрес на електронна поща: office@rzi-varna.com
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работно време на ЦАО (ЗАО) без прекъсване в сградата на РЗИ Варна, ет.1, стаи 27 и 31. За информация: телефони 052/665-202 и 052/665-240 (таксува се като обаждане към фиксирана мрежа по тарифата на съответния оператор)
ЗаявителЮридическо лице, което извършва дейности с опасни отпадъци с код 18.01
Изискуеми документиСъгласно чл. 8 от Наредба №2 от 23 юли 2014г. за класификация на отпадъците в 3-дневен срок след постъпване на документи за класификацията на отпадъците от подгрупа 18.01. Директорът на РИОСВ изпраща документите по чл. 7, ал. 1, т. 1 - 3 за становище до Регионалната здравна инспекция (РЗИ), на чиято територия се образува отпадъкът:
- изчерпателно и правилно попълнен работен лист в два екземпляра, с определен шестцифрен код на отпадъка – по образец №5, от Наредба №2 от 23 юли 2014г. за класификация на Отпадъците - ДВ бр.66/08.08.2014г. - чл.7, ал.1, т.1;
- описание на технологичния процес, в резултат на който се образува отпадъкът, източника и произход на отпадъка, състав и свойства на използваните при процеса суровини и материали;
- информационни листове за безопасност на химичните вещества и смеси, използвани като изходни суровини за технологичния процес, в резултат на който се образува отпадъкът.
Образец/формуляр, с който се заявява услугата
1.Заявление/Писмо от директора на РИОСВ-Варна, до директора на РЗИ-Варна
Подаване на заявлениеСъгласно чл. 8 от Наредба № 2 от 23 юли 2014г. за класификация на отпадъците в 3-дневен срок след постъпване на документи за класификацията на отпадъците от подгрупа 18.01. директорът на РИОСВ изпраща документите по чл. 7, ал. 1, т. 1 - 3 за становище до регионалната здравна инспекция (РЗИ), на чиято територия се образува отпадъкът:
- чрез автоматичния обмен/ по служебен път /
- по електронен път на Интернет адрес: office@rzi-varna.com. Съответната бланка се изтегля от сайта на инспекцията (раздел Каталог на услугите / Услуги и бланки) , попълва се и се изпраща на посочения е-маil. Характеристиките на електронните документи са посочени в раздел електронни услуги на сайта на РЗИ-Варна. След получаване на формуляра се изпраща по обратна поща на подателя за потвърждаване на получаването им и за резултата от проверката за редовността и достатъчността на документите.
Извършване на проверкаРЗИ извършва проверка относно спазването на изискванията на наредба Наредба №2 от 23 юли 2014г. за класификация на отпадъците по чл. 43, ал. 3 от ЗУО в случаите, когато се касае за дейности по събиране и третиране на отпадъци на територията на лечебните и здравните заведения.
Едновременно с издаването на становище по чл. 7 ал. 1 от Наредбата за класификацията на отпадъците издава и хигиенно заключение за спазване на наредбата по чл. 43, ал. 3 от ЗУО в случаите, когато такова заключение се изисква, но не е издадено до момента по искане на причинителя на отпадъците (чл. 8, ал. 2 от Наредбата за класификация на отпадъците)
За издаване на становище по ал. 1, чл. 7 от Наредбата за класификация на отпадъците в РЗИ се заплаща държавна такса в размер, определен в Тарифата за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол съгласно чл. 46 от Закона за здравето.
Становището се издава в 14-дневен срок от датата на подаване на заявлението по ал. 1 и заплащане на държавната такса.
Всяко становище се изготвя в 4 екземпляра, от които два се изпращат на заявителя /РИОСВ/, един за архив на РЗИ и един за отдел ПЕК.
При унищожаване или изгубване на административния акт се издава копие/препис след подадено заявление до Директора на РЗИ
ПолучаванеСлед извършена проверка на представените документи и съответствието им с действително генерираните отпадъци, а при необходимост и оглед на място, служители от отдел ПЕК към РЗИ-Варна в срок от 14 дни изготвят становище за класификация на отпадъците, а при необходимост и хигиенно заключение и след утвръждаване с подпис от директора на РЗИ се изпраща:
-чрез автоматичния обмен /по служебен път/
-по електронен път на посочен електронен адрес съгласно Закона за електронния документ и електронен подпис и Закона за електронното управление
Случаи на отказВ случаите, когато дейностите, които се извършват, не отговарят на санитарно-хигиенните норми, се дава мотивиран отказ или се посочват допълнителни условия, при които дейностите могат да се извършат.
РезултатИздаване на индивидуален административен акт/становище за класификация на отпадъците/Наредба №2 от 23 юли 2014г. за класификация на Отпадъците-ДВ бр.66/08.08.2014г.
Становището за класификация на отпадъците на основание чл.7,ал.1,т.5 от Наредба №2 от 23 юли 2014г. за класификация на Отпадъцитте, е валидно до промяна в обстоятелствата.
Наредба № 2 от 23.07.2014 г. за класификация на отпадъците
Наредба № 1 от 9 февруари 2015 г. за изискванията към дейностите по събиране и третиране на отпадъците на територията на лечебните и здравните заведения
Закон за управление на отпадъците
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 43 лв.Съгласно чл. 28 на Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол по Закона за здравето, приета с Постановление № 242 на Министерски съвет от 2007г.(обн.ДВ бр. 83 от 2007 г., изм. и доп. ДВ. бр.100 от 24 Ноември 2020г.) се събира такса - 43 лв. за издаване на становище за класификация на отпадъците от подгрупа 18.01.
Раздел VI, чл. 35- издаване на заверен препис или допълнителен екземпляр от документ по тарифата се събира такса - 6 лв
Заплащане на административната услуга може да бъде извършено на каса в ЦАО на РЗИ-Варна, ул. Брегалница №3, ет.1, стаи № 27 и 31 в брой или чрез ПОС терминал (ЦАО е с непрекъснато работно време от 8.30ч. до 17.00ч.); както и по банков път на сметката на РЗИ Варна, като се съобщи входящия номер на заявлението или Протокола при устно заявяване на извършената услуга:
IBAN: BG39 STSA 9300 3106 8734 01, BIC: STSABGSF, "Банка ДСК" АД
Плащане по електронен път чрез виртуален ПОС на адрес: https://pay.egov.bg/eforms
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път