Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Варна, общ. Варна, гр. Варна, р-н Приморски, гр. Варна, ул. Брегалница 3, п.к. 9000
Код за междуселищно избиране: 052
Телефон за връзка: (052)(052) 634019
Факс: (052)(052) 634648
Адрес на електронна поща: office@rzi-varna.com
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работно време на ЦАО (ЗАО) без прекъсване в сградата на РЗИ Варна, ет.1, стаи 27 и 31. За информация: телефони 052/665-202 и 052/665-240 (таксува се като обаждане към фиксирана мрежа по тарифата на съответния оператор)
ЗаявителЮридическо лице, което извършва дейности с опасни отпадъци с код 18.01
Изискуеми документи1.Заявление/Протокол до Директора на РЗИ по образец,
Съгласно чл.7 и чл.8 от Наредба №2 от 23 юли 2014г. за класификация на отпадъците се изисква и :
2.Попълнен работен лист в два екземпляра, с определен шестцифрен код на отпадъка – по образец №5, от Наредба №2 от 23 юли 2014г. за класификация на Отпадъците-ДВ бр.66/08.08.2014г.-чл.7,ал.1, т.1 - изчерпателно и правилно
3.Описание на технологичния процес, в резултат на който се образува отпадъкът, източника и произход на отпадъка,състав и свойства на използваните при процеса суровини и материали.
4.Информационни листове за безопасност на химичните вещества и смеси, използвани като изходни суровини за технологичния процес, в резултат на който се образува отпадъкът.
5.За състава и свойствата на отпадъка от периодични издания и литература, от търговската мрежа, от други източници на специализирана информация
6.Документ за платена такса.
Подаване на заявлениеЮридическото или физическо лице прилага по-горе изброените документи и заявява издаване на индивидуален административен акт/становище за класификация на отпадъците/от подгрупа 18.01:
-устно като искането се отразява в протокол по образец//Приложение № 1 към чл.7 ал.2 на Наредбата за административното обслужване ДВ, бр.78/2006г./от служител на звеното за административно обслужване.Постановление №83/07.04.2015г.за изм.и доп. на Наредбата за административното обслужване.
- на място Заявлението и придружаващата ги документация за издаване на становище за класификация на отпадъците съгласно Закона за управление на отпадъците, се попълват и подават от адресата към звеното за административно обслужване в сградата на РЗИ-Варна, ул.”Брегалница” № 3, етаж, І , стая 27-ЗАО.
- заявяване чрез пощенски оператор за своя сметка
- по електронен път на Интернет адрес: office@rzi-varna.com. Съответната бланка се изтегля от сайта на инспекцията (раздел Каталог на услугите / Услуги и бланки) , попълва се и се изпраща на посочения е-маil. Характеристиките на електронните документи са посочени в раздел електронни услуги на сайта на РЗИ Варна. След получаване на формуляра се изпраща по обратна поща на подателя за потвърждаване на получаването им и за резултата от проверката за редовността и достатъчността на документите.
Регистриране на документитеЗаявлението или Протокола при устно заявяване, се въвежда в Единната информационна система за документооборот от служителите на звеното за административно обслужване. Документите се насочват за резолюция от Директора на РЗИ. След резолюцията се предават на Директора на Дирекция НЗБ и за изпълнение към отдел ПЕК.
След извършена проверка на представените документи и съответствието им с действително генерираните отпадъци ,а при необходимост и оглед на място, служители от отдел „ПЕК“- РЗИ-Варна в срок от десет дни подготвят становище за класификация на отпадъците.
При непълноти в документацията или несъответствия с изискванията със Закона за управление на отпадъците и Наредбата №2 за класификация на отпадъците, заявителя се уведомява писмено за коригиране на пропуските в срок до 14 дни.
ПолучаванеЮридическо или физическо лице заявява желание, за получаване на издадения индивидуален административен акт:
- на място -лично (респективно на упълномощен негов представител) срещу подпис, в РЗИ Варна ул.Брегалница №3 етаж 1, кабинет № 27-звено за административно обслужване
-чрез лицензиран пощенски оператор на посочен точен адрес като декларира че пощенските разходи са за негова сметка.Цената за пощенската услуга се заплаща от заявителя при доставяне на пратката: При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор изходящият документ се изпраща като:
а) вътрешна препоръчена пощенска пратка
б) вътрешна куриерска пратка
в)международна препоръчена пощенска пратка
-по електронен път на посочен електронен адрес съгласно Закона за електронния документ и електронен подпис и Закона за електронното управление.
Случаи на отказВ случаите, когато дейностите, които се извършват, не отговарят на санитарно-хигиенните норми, се дава мотивиран отказ или се посочват допълнителни условия, при които дейностите могат да се извършат.
Всяко становище се изготвя в три екземпляра, от които един се представя на заявителя, един за архив на РЗИ и един за отдел „Противоепидемичен контрол”. При унищожаване или изгубване на административния акт се издава копие/препис след подадено заявление до Директора на РЗ.
РезултатИздаване на индивидуален административен акт/становище за класификация на отпадъците/Наредба №2 от 23 юли 2014г. за класификация на Отпадъците-ДВ бр.66/08.08.2014г.
Становището за класификация на отпадъците на основание чл.7,ал.1,т.5 от Наредба №2 от 23 юли 2014г. за класификация на Отпадъцитте, е валидно до промяна в обстоятелствата.
Наредба № 2 от 23.07.2014 г. за класификация на отпадъците
Наредба № 1 от 9 февруари 2015 г. за изискванията към дейностите по събиране и третиране на отпадъците на територията на лечебните и здравните заведения
Закон за управление на отпадъците
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 43 лв.Съгласно чл. 28 на Тарифа за таксите, които събират от органите на държавния здравен контрол по Закона за здравето, приета с Постановление № 242 на Министерски съвет от 2007г.(обн.ДВ бр. 83 от 2007 г., изм. и доп. ДВ. бр.81 от 23 Октомври 2012г)- раздел V такса за издаване на становище, чл. 28 - 43 лв
чл.35 -За издаване на заверен препис или допълнителен екземпляр от документ по тарифата се събира такса - 6 лв
Заплащане на административнaтa услугa може да бъде извършено:
- по банков път на сметката на РЗИ Варна: IBAN: BG39 STSA 9300 3106 8734 01 BIC: STSABGSF Банка ДСК АД;
- в касата на РЗИ-Варна - ет.1, стаи 31 и 27 в брой или чрез електронно разплащане с банкова карта на ПОС терминал.
- чрез виртуален ПОС на адрес: https://pay.egov.bg/eforms
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път