Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Варна, общ. Варна, гр. Варна, р-н Приморски, гр. Варна, ул. Брегалница 3, п.к. 9000
Код за междуселищно избиране: 052
Телефон за връзка: (052)(052) 634019
Факс: (052)(052) 634648
Адрес на електронна поща: office@rzi-varna.com
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работно време на ЦАО (ЗАО) без прекъсване в сградата на РЗИ Варна, ет.1, стаи 27 и 31. За информация: телефони 052/665-202 и 052/665-240 (таксува се като обаждане към фиксирана мрежа по тарифата на съответния оператор)
Регистър на обектите за производство, приготвяне или обработка на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни водиРегионалната здравна инспекция (РЗИ) по местонахождението на обекта (чл.12 от Закона за храните). Регионалната здравна инспекция – Варна, отдел “Държавен здравен контрол”, дирекция “Обществено здраве”, води регионален регистър на обектите за производство, приготвяне или обработка на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води, находящи се на територията на Варненска област, като част от Публичен регистър на бизнес операторите и обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води на МЗ. Информацията се съхранява на хартиен и електронен носител
ЗаявителЗаявител на услугата може да бъде:
Бизнес оператор, който произвежда бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води
Физически или юридически лица, които разкриват обекти за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и/или трапезни води или техни пълномощници, са длъжни да подадат заявление в РЗИ по местонахождението на обекта, не по-късно от деня на започване на дейността му.
Изискуеми документиНеобходими документи
1. Заявление по образец.
2. Документ за платена държавна такса.
3. Копие на:
3.1. Документ за въвеждане в експлоатация по чл. 177 от Закона за устройство на територията;
3.2. Документ за собственост, за наем или за ползване на обекта.
Подаване на заявлениеЗа извършване на регистрацията може да подадете необходимите документи лично или чрез упълномощено лице. Заявлението за предоставяне на административната услуга може да бъде подадено:
- в центъра за административно обслужване на РЗИ – Варна - писмено или устно;
- на електронна поща: office@rzi-varna.com;
- чрез лицензиран пощенски оператор или куриер.
Исканията, внесени устно, се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило. Устното искане, което е отразено в протокол, задължително трябва да бъде окомплектовано с документите, необходими за предоставяне на административната услуга.
При непълнота или нередовност на представените документи по т.1 в 10-дневен срок от подаване на заявлението, писмено се уведомява заявителя за това и му се определя срок за отстраняване.
ПроверкаПри непълнота/нередовност на представените документи в срок от 5 работни дни от подаване на заявлението се уведомява заявителя и се определя срок за отстраняването им. При неотстраняване на непълнотата/нередовността на представените документи или при неизпълнение на предписание на компетентен орган, съответният служител изготвя заповед за пълен или частичен отказ за регистрация в 3 /три/ екземпляра – за заявителя, за Центъра за административно обслужване и за прилагане към подадените документи за регистрация.
В срок до 5 работни дни от подаване на заявлението, от отстраняване на нередовностите служителят вписва обекта в регистъра на обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води.
В 30-дневен срок от вписването в регистъра на обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води комисия определена от директора на РЗИ, извършва проверка на място за съответствието на обекта с нормативните изисквания.
При констатиране на несъответствие с нормативните изисквания при проверката на място, в зависимост от тежестта на нарушенията, компетентният орган издава:
· предписание и определя срок за привеждане в съответствие, който не може да бъде по-кратък от 10 работни дни и по-дълъг от три месеца от датата на връчване на предписанието, или
· заповед за спиране дейността на обекта – при възникнала непосредствена и голяма опасност за здравето на хората.
След като компетентния орган е информиран от бизнес оператора за отстраняване на несъответствието, в срок до три работни дни от извършването на проверката за изпълнение на предписанието или при установяване на съответствие по време на извършената проверка, комисията представя на компетентния орган констативен протокол за степента на съответствие на обекта с нормативните изисквания, съдържащ становище за:
· продължаване или спиране на дейността на обекта;
· възобновяване на дейността на обекта;
· заличаване на регистрацията на обекта.
В 5 дневен срок от получаване на протокола от извършената проверка директорът на РЗИ издава заповед за спиране на дейността, за възобновяване на дейността или за заличаване на регистрацията на обекта.
Заповедта се съобщава и може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Обжалването на заповедта не спира изпълнението й.
РезултатВписване в регистъра на обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води.
Регистърът е публичен и съдържа:
1. име или наименование на бизнес оператора, извършващ дейност по чл. 26, ал. 1, адрес на управление и единен идентификационен код по Закона за търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел или еквивалентни данни на бизнес оператора, регистриран в друга държава-членка на Европейския съюз, или друга държава – страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство;
2. вид и адрес на обекта;
3. информацията по чл. 26, ал. 2, т. 5;
4. дата на започване на дейността;
5. дата и период на спиране и дата на възстановяване на дейността.
Регистрация се извършва за неопределен срок. Действието на регистрацията се прекратява при настъпване на промяна в обстоятелствата вписани в регистъра.
Отказ за извършване на процедурата Отказ за извършване на процедурата
При неотстраняване на непълнотата/нередовността на представените документи или при неизпълнение на предписание на компетентен орган, съответният служител изготвя заповед за пълен или частичен отказ за регистрация в 3 /три/ екземпляра – за заявителя, за Центъра за административно обслужване и за прилагане към подадените документи за регистрация.
ОбжалванеСрок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
безсрочно
Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
Министър на здравеопазването
Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт:
Министър на здравеопазването по административен ред и Административен съд - по съдебен ред
Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
Заявителят може да обжалва по реда и в сроковете на Административнопроцесуалния кодекс.
Наредба за изискванията към бутилираните натурални минерални, изворни и трапезни води, предназначени за питейни нужди
Наредба № 5 за хигиената на храните
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 30 лв.Заплащане
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 30 лв.
Държавна такса, съгласно чл.17б от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:
В Центъра за административно обслужване в брой или с карта.
По банков път, по банкова сметка на РЗИ-Варна:
ЕИК: 176032507, Адрес: гр. Варна, 9002, ул. "Брегалница", №3
IBAN: BG39 STSA 9300 3106 8734 01, BIC: STSABGSF, "Банка ДСК" АД
Плащане по електронен път чрез виртуален ПОС на адрес: https://pay.egov.bg/eforms
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път