Заявител на услугата
За да заявите тази услуга, Вие трябва да сте:
Физическо или юридическо лица с интерес от предоставяната административна услуга.
Необходими документи
1. Заявление по образец;
2. Данни за Единния идентификационен код на субекта от Търговския регистър, а за дружествата, регистрирани в държава - членка на Европейския съюз, или в държава, страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство – документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава;
3. Становище и/или заповед на Кмета на съответната община и/ или Решение на Общинския съвет – оригинал или копие, заверено за вярност;
4. Предписание на главен архитект на съответната община – оригинал или копие, заверено за вярност;
5. Нотариален акт за имота или друг документ за собственост – копие, заверено за вярност;
6. Разработен проект с обяснителна записка, съгласно чл. 108 от ЗУТ – оригинал или копие, заверено за вярност;
7. Допълнителни материали или разработки – ситуация с обхват и хигиенно-защитна зона – оригинал или копие, заверено за вярност.
Начин на подаване на необходимите документи
Подайте необходимите документи лично или чрез упълномощено лице. Заявлението за предоставяне на административната услуга може да бъде подадено:
- в Центъра за административно обслужване на РЗИ - Ямбол - писмено или устно;
- на електронна поща: rzi-yambol@mh.government.bg;
- чрез лицензиран пощенски оператор;
- чрез системата за сигурно електронно връчване.
Съобразно наличните технически възможности на заявителя, писменото заявление и приложенията към него могат да се подадат по електронен път, лицензиран пощенски оператор, ССЕВ или лично в Центъра за административно обслужване на РЗИ - Ямбол.
Исканията, внесени устно, се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило. РЗИ - Ямбол приема устни искания в рамките на времето за работа с посетители, а писмени искания - в рамките на работното си време. Исканията, подадени по пощата, по електронна поща или по друг технически възможен начин преди изтичане на даден срок, макар и извън работното време на органа, се смятат подадени в срок. В последния случай, сроковете за вземане на решение от РЗИ – Монтана започват да се броят от следващия работен ден. Устното искане, което е отразено в протокол, задължително трябва да бъде окомплектовано с документите, необходими за предоставяне на административната услуга.
Заявления и документи могат да се подават и по електронен път с електронен подпис на адрес: rzi-yambol@mh.government.bg.
Изпълнението на тази процедура може да стартира, както с подадено оригинално заявление с необходимите документи на книжен носител, така и с електронно подписано заявление ведно с изискваните документи и предварително платена такса по банков път.
- интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: https://rzi-yambol.bg/rziwp/
- интернет адрес за служебно заявяване: rzi-yambol@mh.government.bg.
Вътрешен ход на процедурата
ВИД НА УСЛУГАТА: ПЪРВИЧНА
1. След приемане на документите в Центъра за административно обслужване и регистрация в деловодната система, Директор РЗИ ги резолира на директор дирекция ОЗ/началник на отдел ДЗК.
2. В срок от два дни от постъпване на заявлението, секретарят на ЕС по ЗТЕ на РЗИ – Ямбол проверява комплекта документи и завежда преписката в дневник по здравно-техническа експертиза, след което се изготвя писмено експертно становище.
3. Всяка преписка се представя на заседание на Експертния съвет по здравно-техническата експертиза със съответното експертно становище на специалиста, който я е разгледал. След решение на Експертния съвет по здравно-техническа експертиз, неговият секретар изготвя здравно заключение за съответствие със здавните изисквания в 3 екземпляра – за заявителя, за Центъра за административно обслужване и за архив на ЕС по ЗТЕ на РЗИ – Ямбол.
Контролът по изпълнение и спазване на реда за издаване на здравно заключение за съответствие със здравните изисквания е на директор дирекция ОЗ.
Резултат от услугата
Инвеститорът/заявителят получава готовото здравно заключение за съответствие със здравните изисквания заедно с приложената проектна документация в срок до 14 работни дни от постъпване на заявлението в зависимост от посочения в заявлението начин, както следва:
- в Центъра за административно обслужване на РЗИ – Ямбол лично или срещу представено нотариално заверено пълномощно;
- чрез вътрешен или международен лицензиран пощенски оператор на предварително посочен от заявителя точен адрес, като разходите за изпращането са за сметка на заявителя. Разходите за доставката за територията на Република България се заплащат при самата доставка, а в случай на международна пратка - при подаване на заявлението.
- може да бъде електронно подписано и изпратено по електронен път.
- на профил в ССЕВ.
Срок на действие на здравното заключение – до промяна на устройствения план.