Информация за предоставяне на услуга

 
  • Услуга:
    • 2365 Приемане и обработване на заявления за български лични документи (БЛД) и предаване на готови такива на български граждани в чужбина:• Лична карта• Паспорт• Свидетелство за управление на МПС

      Приемане и обработване на заявления за български лични документи (БЛД) и предаване на готови такива на български граждани в чужбина:• Лична карта• Паспорт• Свидетелство за управление на МПС
  • На основание на:
    • Правилник за издаването на български лични документи - чл. 21; чл. 24; чл. 34
  • Услугата се предоставя и като вътрешно-административна:
    • Не
  • Срок за предоставяне:
    • до 90 дни
  • Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
    • 10 години – за лична карта и СУМПС; 5 години - паспорт
  • Ограничения и условности:
    • Когато заявлението се подава по електронен път през Автоматизираната информационна система за електронни услуги на МВнР, услугата може да бъде заявявана от българските граждани, които отговарят на следните условия, съгласно чл. 18а от ЗБЛД:

      - Да имат навършени 18 години;

      - Да имат издаден български личен документ (лична карта или паспорт), които са получили по лично подадено заявление до 59 месеца преди искането за подмяна. Това гарантира, че вече има снети необходимите биометрични данни, които се изискват за новия документ;

      - Документът, който трябва да бъде подновен не може да бъде с изтекъл срок, като към заявлението трябва да бъде прикачено копие на валидния български личен документ, чиято подмяна се иска;

      - Да няма промяна на име, ЕГН, пол, гражданство, постоянен адрес или настъпили съществени и трайни изменения на образа на лицето;

      - Когато заявлението за издаване на български личен документ (БЛД) е подадено по електронен път, получаването на готовия документ е възможно само лично в съответната консулска служба, като връчването следва да се извършва само след като самоличността на получателя бъде установена еднозначно и документът, чиято подмяна се иска бъде върнат.

      В Автоматизираната система за електронни услуги на МВнР като средство за електронна идентификация се използват квалифицирани електронни подписи (КЕП), издадени от лицензирани от Комисията за регулиране на съобщенията доставчици на удостоверителни услуги. Системата дава възможност за заявяване на услуги и без ползване на КЕП.

  • Електронен адрес, на който се предоставя услугата:
  • Електронен адрес за предложения:
Център за административно обслужване и/или звена, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Консулски отношения"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Слатина, улица "Александър Жендов" № 2, п.к. 1113
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 948-23-65
Адрес на електронна поща: Consular@mfa.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Работното време в дирекцията е от 9:00 до 17:30 ч. с 30 минутна почивка между 12:00 и 14:00 ч. Работното време на задгранични представителства може да намерите на отделните сайтове на задграничните представителства, които са поместени на сайта https://www.mfa.bg в подрубрика "Дипломатически представителства".
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Изисквания, процедури, инструкции Образци Заплащане