Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. Велико Търново, общ. Велико Търново, гр. Велико Търново, Велико Търново, пл. "Център" № 2, п.к. 5000
Код за междуселищно избиране: 062
Телефон за връзка: (062)600 839
Факс: (062)600 839
Адрес на електронна поща: governor@velikotarnovo.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Центърът за административно обслужване е с непрекъснато работно време от 9.00 до 17.30 часа. Осигурен е достъп за хора с увреждания.
Етап на заявяване на АУ/ПЗАЯВЯВАНЕ НА УСЛУГАТА
- Със заявление в Центъра за административно обслужване
- Със заявление по пощата/лицензиран пощенски оператор;
- Устно, в Центъра за административно обслужване.
По електронен път:
- Със заявление по електронна поща;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
Средства за електронна идентификация:
- Възможност на гражданите и организациите да се идентифицират и автентикират посредством квалифициран е-подпис и ПИК на НОИ
Необходими документи:
1. Заявление;
2. Документ за платена такса, освен ако плащането не е направено по електронен път.
При необходимост заявителят представя:
1. Актуална скица на имота, когато за съответната територия няма влязла в сила кадастрална карта;
2. Удостоверение за идентичност на имота от съответната община по всички предходни планове.
Забележки:
Всички оригинални документи се връщат на заявителя след издаване на удостоверението;
Проверка за редовност на исканетоПРОВЕРКА ЗА РЕДОВНОСТ НА ИСКАНЕТО
Проверка по същество за редовност и пълнота на приложените документи. При редовни документи и окомплектована пълна преписка, се преминава към следващия етап. При непълна преписка на заявителя се изпраща съобщение с възникналите грешки и срокът за отстраняването им. Когато в законово установения срок не се отстранят несъответствията, производството се прекратява.
Създаване на резултатСЪЗДАВАНЕ НА РЕЗУЛТАТ
Удостоверение за наличие или липса на акт за държавна собственост или за отписване на имота от актовите книги.
Предоставяне на резултата от изпълнението на услугатаПРЕДОСТАВЯНЕ НА РЕЗУЛТАТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА УСЛУГАТА
Удостоверение за наличие или липса на акт за държавна собственост или за отписване на имота от актовите книги, което се предоставя на заявителя с придружително писмо.
Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
- Лично от Центъра за административно обслужване;
- По пощата/чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на документа;
- По електронен път на електронна поща, посочена от заявителя;
- В Системата за сигурно електронно връчване.
Закон за държавната собственост
Граждански процесуален кодекс
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 10 лв.
За бърза услуга 15 лв.
Таксите се събират съгласно чл. 1 от Тарифа за таксите, които се събират по Закона за държавната собственост
Дължимата такса се заплаща:
- С банкова карта чрез реален ПОС терминал в Центъра за административно обслужване
- В брой на касата на Областна администрация Велико Търново
- По банков път на сметка:
BIC: UNCRBGSF
IBAN: BG26UNCR75273141156401
Уникредит Булбанк Велико Търново
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта