Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Консулски отношения"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Слатина, улица "Александър Жендов" № 2, п.к. 1113
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 948-23-65
Адрес на електронна поща: Consular@mfa.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Работното време в дирекцията е от 9:00 до 17:30 ч. с 30 минутна почивка между 12:00 и 14:00 ч. Работното време на задгранични представителства може да намерите на отделните сайтове на задграничните представителства, които са поместени на сайта https://www.mfa.bg в подрубрика "Дипломатически представителства".
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
ПРИЕМАНЕ НА ЗАЯВЛЕНИЕ И НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ ПРИ ЛЕГАЛИЗАЦИЯ НА БЪЛГАРСКИ ДОКУМЕНТИ И/ИЛИ ЗАВЕРКА ПОДПИС НА ПРЕВОДАЧАНЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ:
1.Заявление;
2.Оригинал на документа, който ще се заверява/легализира;
3. Документ за платена такса или предварително закупени държавни таксови марки.
Услугата може да заявите чрез подаване на заявление по образец на гише в „Заверки и легализации” към Министерството на външните работи на адрес: гр. София, ул. „Алфред Нобел” № 2 /срещу главния вход на Министерството на външните работи/. Образец на заявление може да получите на място или да изтеглите от интернет страницата на МВнР.
Работно време с граждани – всеки работен ден от 10:00 ч. до 15:00 ч.
Прием на документи:
-За обикновена услуга – всеки работен ден от 10:00 ч. до 15ч.
-За експресна и бърза услуга – всеки работен ден от 10:00 ч. до 12:00 ч.
Необходими документи и изисквания по оформянето им:
Към заявлението за легализация се прилага административният документ, подлежащ на легализация, в оригинал. Необходимо е документът да бъде оформен по следния начин: с положени държавни таксови марки /след декларацията на преводача/ и заверен с т.нар „правоъгълен щемпел за чужбина” от органа на изпълнителната власт в Република България, който го е издал.
Към заявлението на заверка на подписа на преводача се прилага преводът на документа, скрепен с оригиналния документ за легализация и с положени държавни таксови марки /след декларацията на преводача/, в случай че услугата се заплаща с държавни таксови марки.
Гражданите следва да изискват от оторизираните агенции за превод на последната страница от превода, след декларацията и подписа на преводача, да се остави достатъчно място за поставяне на държавните таксови марки и за поставяне на щемпела на МВнР, с който се удостоверява подписа на преводача.
Служителят в звеното за административно обслужване приема заявлението с приложените документи и го завежда в автоматизирана деловодна система, като на заявителя се връчва документ съдържащ входящия номер, вид на заявената услуга, датата на заявяването и дата на получаването на обработените документи.
ПОЛУЧАВАНЕ НА ОБРАБОТЕНИТЕ ДОКУМЕНТИДокументите могат да се получат срещу представяне на гише в звеното за административно обслужване на дадения при приемането на заявлението входящ номер.
Готовите документи се получават:
За експресна услуга – в деня на подаването на документите - от 14:00 ч. до 15:00 ч.
За бърза услуга – в работния ден, следващ деня на подаването на документи - от 10:00 ч. до 15:00 ч.
За обикновена услуга – на четвъртия работен ден от деня на подаването на документи.
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 15 лв.
За бърза услуга 22.5 лв.
За експресна услуга 30 лв.
Считано от 01.01.2019 г. се преустановява плащането на таксите с държавни таксови марки.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път