Заявител на услугата
Физически лица с потребност от административния акт.
Необходими документи
1. Заявление по образец.
2. Документ, удостоверяващ имунизационното състояние /имунизационен паспорт/.
Начин на подаване на необходимите документи
Подайте необходимите документи лично или чрез упълномощено лице. Заявлението за предоставяне на административната услуга може да бъде подадено:
- в Центъра за административно обслужване на РЗИ - Ямбол - писмено или устно;
- на електронна поща: rzi-yambol@mh.government.bg;
- чрез лицензиран пощенски оператор;
- чрез Системата за сигурно електронно връчване.
Исканията, внесени устно, се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило. РЗИ - Ямбол приема устни искания в рамките на времето за работа с посетители, а писмени искания - в рамките на работното си време. Исканията, подадени по пощата, по електронна поща, чрез ССЕВ или по друг технически възможен начин преди изтичане на даден срок, макар и извън работното време на органа, се смятат подадени в срок. В последния случай, сроковете за вземане на решение от РЗИ – Ямбол започват да се броят от следващия работен ден. Устното искане, което е отразено в протокол, задължително трябва да бъде окомплектовано с документите, необходими за предоставяне на административната услуга.
Заявления и документи могат да се подават и по електронен път на адрес: rzi-yambol@mh.government.bg. В случай на подаване на документите по електронен път, оригиналите им се предоставят най-късно при извършването на описаната по-долу проверка.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
- ниво на предоставяне на услугата - II-ро ниво;
- интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: https://rzi-yambol.bg/rziwp/
- интернет адрес за служебно заявяване: rzi-yambol@mh.government.bg
- вид на услугата: първична;
- средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри
Вътрешен ход на процедурата
ВИД НА УСЛУГАТА: ПЪРВИЧНА
1. След приемане на документите в Центъра за административно обслужване и регистрация в деловодната система, Директор РЗИ ги резолира на директор дирекция “Надзор на заразните болести”.
2. Директор дирекция “Надзор на заразните болести” ги резолира за изпълнение към определен инспектор от дирекцията, който изготвя свидетелство въз основа на данните от документа за имунизационното състояние.
3. Свидетелството се изготвя в срок от 7 дни от подаване на заявлението в два екземпляра и се получава в Центъра за административно обслужване лично от заявителя или от упълномощено от него лице.
Резултат от услугата
Издаване на Свидетелство за имунизационно състояние, което да послужи пред здравните органи.
Срокът на свидетелството е безсрочен.
Свидетелството за имунизационно състояние може да бъде получено от заявителя по посочения в заявлението начин:
- в Центъра за административно обслужване на РЗИ – Ямбол лично или срещу представено нотариално заверено пълномощно;
- чрез вътрешен или международен лицензиран пощенски оператор на предварително посочен от заявителя точен адрес, като разходите за изпращането са за сметка на заявителя. Разходите за доставката за територията на Република България се заплащат при самата доставка, а в случай на международна пратка - при подаване на заявлението;
- може да бъде електронно подписано и изпратено по електронен път;
- чрез Системата за сигурно електронно връчване.
Отказ за извършване на процедурата
При липса на данни за имунизационното състояние на лицето, се прави отказ за издаване на свидетелство за имунизационно състояние.