Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно и информационно обслужване"
Адрес: обл. Русе, общ. Две могили, гр. Две могили, гр. Две могили, бул. България №84, п.к. 7150
Код за междуселищно избиране: 08141
Телефон за връзка: 08141/9207, 0814/3999
Факс: -
Адрес на електронна поща: grao@dvemogili.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, Във всички звена, предоставящи административни услуги, е въведен режим на ползване на почивките, който осигурява непрекъснатост на административното обслужване на физически и юридически лица. В работно време може да се свържете със служители в дирекцията на телефони: - 08141/39 99(централа).
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Заявяване на услугатаПроцедура по предоставяне на административната услуга:
Заявлението, заедно с приложените документи се приема от младши експерт „Култура,вероизповедания, туризъм и защита на потребителите” в община Две могили. Заявлението се регистрира в електронната система за документооборот, като заявителят заплаща дължимата такса в зависимост от вида на услугата в ЦУИГ. Специалистът разглежда заявлението и приложените към него документи в 14-дневен срок от постъпването му и след като констатира, че представените документи съответстват на изискванията на Закона за туризма, се произнася по тях с мотивирано предложение до кмета на община Две могили за откриване на процедура по категоризиране на туристическия обект и издаване на временно удостоверение за откритата процедура по категоризиране. Временното удостоверение е със срок на валидност два месеца. В случай на констатирана непълнота или нередовност на представените документи в срок 10 работни дни писмено уведомява заявителя и определя 14-дневен срок от получаване на уведомлението за отстраняването им. Срокът за разглеждане на документите спира да тече до датата на отстраняване на непълнотата и/или нередовността. Ако в указания по-горе срок непълнотите и/или нередовностите не бъдат отстранени, кмета на общината или оправомощено от него длъжностно лице със заповед отказва определяне на вид и категория на обекта. Заповедта се изпраща на заявителя. В срока на временното удостоверение се определя експертна работна група за проверка на място в обекта за съответствието му с изискванията за заявената категория. Експертната работна група се състои най-малко от трима души – председател и членове. За проверката се съставя констативен протокол, който съдържа предложение за определяне или за отказ за определяне на вид и категория на средството за подслон/мястото за настаняване. При констатиране на несъответствия с изискванията за съответната категория, за които се допускат предписания, експертната работна група дава задължителни предписания за изпълнение в рамките на срока на издаденото временно удостоверение. При констатиране на несъответствия с изискванията за съответната категория, за които не се допускат предписания, експертната работна група предлага определяне на категория, по-ниска от заявената, или отказ за определяне на категория. Кметът на общината или оправомощено от него длъжностно лице въз основа на предложението и в срока на временното удостоверение за открита процедура определя вида и категорията на обекта и издава удостоверение за определена категория или със заповед мотивирано отказва определянето на категория. На категоризираните средства за подслон и места за настаняване се издава категорийна символика в 14- дневен срок от датата на заповедта за определяне на категория. Категорийната символика включва удостоверение и табела. Категорийната символика е унифицирана и се издава по образец, утвърден от министъра на икономиката, енергетиката и туризма. Удостоверението за категория на туристически обект се получава от заявителя от младши експерт „Култура,вероизповедания, туризъм и защита на потребителите”.
Описание на резултат от услугата:
Издаване на удостоверение за категория на средство за подслон/място за настаняване.
Необходими документи:
Лицето, което ще извършва хотелиерство в средство за подслон/място за настаняване, или упълномощено от него лице подава до кмета на община Две могили заявление за категоризиране по образец, към което прилага:
1. Декларация по образец за регистрация в търговския регистър с посочване на ЕИК или копия от документи, удостоверяващи, че лицето има право по силата на друг закон да извършва стопанска дейност, включително по законодателството на друга държава - членка на Европейския съюз;
2. Декларация, че лицето не е в ликвидация - за лицата, които не са търговци;
3. Справка по образец за професионалната и езиковата квалификация на персонала в обекта;
4. Копия на документите, удостоверяващи образованието и/или професионалната квалификация, стаж в туризма и езиковата квалификация на управителя на туристическия обект, съгласно изискванията за заявения вид и категория на туристическия обект;
5. Формуляр по образец за определяне на категорията;
6. Удостоверение за въвеждане на обекта в експлоатация /по служебен път/;
7. Копия на документите за собственост на обекта или копие от договора за наем или от друг договор, от който е видно, че са налице условия лицето да извършва съответната туристическа дейност в обекта;
8. Изрично пълномощно в оригинал, когато заявлението се подава от пълномощник;
9. Документ за платена такса за разглеждане на документи за категоризиране съгласно Тарифа за таксите, които се събират по Закона за туризма.
За услугата се заплаща таксаПлащането се извършва според брой места за сядане в заведенията за обществено хранене или легла в места за настаняване съгласно Тарифа кам закона за туризма.
Такса за категоризиране на хотели, мотели, вилни и туристически селища:
- до 30 стаи - 500.00 лв.;
- от 31 до 150 стаи - 1 000.00 лв.;
- от 151 до 300 стаи - 1 870.00 лв.;
- от 301 до 500 стаи - 2 750 лв.;
- над 500 стаи - 5 000.00 лв.
Такса за категоризиране на места за настаняване - пансиони, почивни станции, семейни хотели, самостоятелни стаи, вили, къщи, бунгала, къмпинги и туристически хижи:
- до 20 стаи - 250 лв.;
- от 21 до 40 стаи - 500 лв.;
- от 40 до 60 стаи - 940 лв.;
- от 61 до 100 стаи - 2500 лв.;
- над 100 стаи - 5000 лв.;
- за едно легло в самостоятелна стая - 10 лв.;
- за едно легло в туристическа хижа - 10 лв.
При подаване на заявлението за категоризиране се заплаща 1/2 от съответната такса, а при получаване на категорийната символика, включваща удостоверение и табела - втората половина от таксата (чл. 2, ал. 1, т. 1 и 2, ал. 2 от Тарифата за таксите, които се събират по Закона за туризма).
Таксата се заплаща на място в брой или по банкова сметка.
При попълване на платежното нареждане е необходимо да се посочи вида на административната услуга.
Копие от платежното нареждане следва да се приложи към заявлението.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път