Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Ямбол, общ. Ямбол, гр. Ямбол, гр. Ямбол, ул. "Димитър Благоев" № 71, п.к. 8600
Код за междуселищно избиране: 046
Телефон за връзка: (046)663170, (046)663171, Стационарен телефон. Тарифира се на цената на един градски разговор/съгласно Вашия тарифен план.
Факс: (046)663177
Адрес на електронна поща: rzi-yambol@mh.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Центърът за административно обслужване и каса работи без прекъсване от 08:30 до 17:00 часа, осигурен е достъп за хора с увреждания.
Заявяване на услугата и процедура по предоставянето имНеобходими документи:
Заявление за регистрация, по образец, към което се прилагат следните документи:
Данни за Единния идентификационен код на търговеца или кооперацията от Търговския регистър, а за дружествата, регистрирани в държава - членка на Европейския съюз, или в държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство - документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава;
Документ за образование на лицето, определено за ръководител на дрогерията;
Медицинско свидетелство на лицето, определено за ръководител на дрогерията - оригинал;
Декларация, че ръководителят на дрогерията не е лишен от правото да упражнява професията си;
Документ, удостоверяващ най-малко една година стаж по специалността на лицето определено за ръководител на дрогерията (заверено копие от трудова книжка, оригинал на удостоверение за трудов стаж).
Документ за платена такса в размер, определен в тарифата по чл. 21, ал. 2. от ЗЛПХМ.
/При промяна на обстоятелствата, свързани с издаденото удостоверение за регистрация на дрогерия се прилагат само свързаните с промяната документи /
Вътрешен ход на административната услуга
Заявлението, заедно с приложените документи се въвеждат в ползваната от РЗИ – Ямбол система за управление на документооборота и работния поток Eventis R7 чрез снемане на електронен образ във вид и по начин, позволяващ възпроизвеждането им (сканират се), регистрират се под съответен на услугата номер и след резолюция на директора на инспекцията се предават в дирекция „Медицински дейности“ (МД).
Заявлението се предава на главен инспектор от дирекция МД, който в срок от 3 работни дни от подаване на заявлението извършва проверка за съответствието на документите с изискванията на ЗЛПХМ. При констатиране на непълноти в документите, директорът на РЗИ уведомява писмено лицето за тях и определя срок за отстраняването им.
В 14-дневен срок от постъпването на заявлението инспектор от дирекция МД извършва проверка относно спазване изискванията на Наредба № 29 от 2008г. за условията и реда за организация на работата в дрогерия и изготвя констативен протокол. В случаите, когато се установи, че не са спазени изискванията на наредбата по чл.243 от ЗЛПХМ, в 7-дневен срок от извършване на проверката РЗИ дава предписания и определя срок за отстраняването им.
Длъжностни лица от РЗИ Ямбол, определени със заповед на директора на РЗИ да получат достъп до Системата за електронно служебно свидетелство за съдимост на Министерство на правосъдието, заявяват и получават служебно свидетелство за съдимост за лицата
В 14-дневен срок от извършване на проверката или от отстраняване на непълнотите, директорът на РЗИ издава удостоверение за регистрация на дрогерия или прави мотивиран отказ за издаването му.
Закон за лекарствените продукти в хуманната медицина
Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето (Загл. доп. - ДВ, бр. 38 от 2011 г.)
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 200 лв.Съгласно чл. 32, ал. 1 от Тарифата за таксите, които се събират по Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина за издаване на Удостоверение за регистрация на дрогерия се заплаща такса в размер на 200 лв., а за промяна в обстоятелствата, свързани с издадено удостоверение за регистрация на дрогерия (промяна на адреса или на ръководителя на дрогерията), съгласно чл.32, ал.2 от същата тарифа – 100 лв. Съгласно чл. 33 от тарифата за издаване на заверено копие на удостоверение или друг документ се заплаща такса в размер на 10 лв. за всеки екземпляр.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта