Подава се заявление по образец.
Образец на заявлението може да намерите по-долу в раздел "Образци".
Заявление може да подадете по един от следните начини:
1. На място в ГРАО, община Две могили.
2. Чрез Единен портал за електронни административни услуги на Държавна агенция „Електронно управление“
Услугата може да заявите и по електронен път чрез Единен портал за електронни административни услуги на Държавна агенция „Електронно управление“ на адрес: https://egov.bg/
За целите на електронното заявяване е необходимо да притежавате квалифициран електронен подпис и да сте регистриран/а в Системата за сигурно електронно връчване.
3. Със заявление по електронна поща
Попълненото и подписано заявление(по образец!), ведно с изискуемите към него приложения, може да подадете и на електронна поща: grao@dvemogili.egov.bg
Заявлението следва да е подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя.
4. Със заявление по пощата
Нотариално заверено заявление(по образец!), ведно с изискуемите към него приложения, може да подадете и по пощата/чрез куриер на адреса на Община Две могили: 7150, гр. Две могили, ул. България № 84.
5. Устно, на гише в звено за административно обслужване
Услугата може да заявите и устно, на място в ГРАО, община Две могили. Исканията, внесени устно, се отразяват от служител в ГРАО в протокол, съгласно образец за устно заявяване на административна услуга, който се подписва от него и от заявителя. Прилагат се съответните изискуеми документи и се описват в протокола.
Допустим заявител:
1. Лицето, за което се отнася акта;
2. Законен представител на правоимащо лице;
3. Всяко трето заинтересовано лице, спрямо което е настъпила промяна, изискваща изменение в акт за гражданско състояние;
4. Трето лице, което е изрично упълномощено с нотариално заверено пълномощно от правоимащото лице.
Необходими документи:
1. Заявление по образец;
2. Съдебно решение, Указ на Президента или друг административен акт за промяна, допълнение, вписване или отбелязване в съставения вече акт (при необходимост);
3. Документ за самоличност;
4. Нотариално заверено изрично пълномощно, ако лицето се представлява от пълномощник;
5. Други документи(при необходимост).
Резултат от услугата и получаване:
Длъжностното лице по гражданското състояние извършва отбелязването въз основа на съдебно решение или административен акт за промяна.
Всяка промяна в данните по гражданското състояние, вписани в съставения вече акт, се отбелязва в този акт на определено за целта място - графа "Бележки".
Всички промени, допълнения, вписвания или отбелязвания, направени в съставения в писмен вид акт за гражданско състояние, се отразяват незабавно в електронния еквивалент на акта.
Издава се съответното удостоверение.
Резултатът от услугата може да получите по един от следните, посочени при заявяването начини:
1. Лично от звеното за административно обслужване;
2. Чрез пощенска/куриерска пратка (за сметка на заявителя);
3. По електронен път на посочен в заявлението адрес на електронна поща ила в профила Ви в Системата за сигурно електронно връчване.