Информация за предоставяне на услуга

 
  • Услуга:
    • 1312 Издаване на временен паспорт на български граждани

      Издаване на временен паспорт - издава се от дипломатическите и консулските представителства на Република България на български граждани, които пребивават в чужбина и не притежават валидни документи за пътуване или за самоличност - със срок на валидност до 12 месеца, съобразен с необходимото време за завръщане в Република България, след съгласуване с Министерството на вътрешните работи
  • На основание на:
    • Закон за българските лични документи - чл. 39
  • Услугата се предоставя и като вътрешно-административна:
    • Не
  • Орган по предоставянето на административната услуга:
    • Дипломатически и консулски представителства на Република България в чужбина към Министерство на външните работи
  • Срок за предоставяне:
    • До 30 дни
  • Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
    • Срокът на валидност на временния паспорт е по преценка на консулското длъжностно лице в зависимост от конкретния случай, но не повече от 12 месеца.
  • Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
    • Директор на дирекция "Консулски отношения" на МВнР и ръководителите на задграничните представителства за отделните консулски служби в чужбина
  • Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт:
    • Административен съд
  • Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
    • Съгласно Административнопросецуалния кодекс

  • Ограничения и условности:
    • Българските граждани, пребиваващи в чужбина, които не притежават валиден паспорт, поради повреждане, кражба, изгубване или изтичане на срока, могат да заявят издаване на временен паспорт в дипломатическото или консулското представителство на Република България в чужбина.

      Временният паспорт може да бъде издаден със срок на валидност до 12 месеца - на български граждани, които пребивават в чужбина и не притежават редовен паспорт.

      Временният паспорт може да бъде издаден със срок на валидност до 3 месеца, съобразен с необходимото време за завръщане в Република България по обичаен маршрут, в следните случаи:

      - на български граждани, на които не са издавани български документи за самоличност след 1 септември 1999 г.;

      - при наложена принудителна административна мярка в случаите по чл. 77;

      - в случаите по чл. 30 от Закона за екстрадицията и Европейската заповед за арест; при трансфер на български граждани, изтърпяващи наказание "лишаване от свобода" в чужбина, когато е получено разпореждане на Върховната касационна прокуратура;

      - по молба на компетентните местни власти с цел извеждане и връщане на българския гражданин.

       

  • Електронен адрес, на който се предоставя услугата:
  • Електронен адрес за предложения:
Център за административно обслужване и/или звена, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Консулски отношения"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Слатина, улица "Александър Жендов" № 2, п.к. 1113
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 948-23-65
Адрес на електронна поща: Consular@mfa.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Работното време в дирекцията е от 9:00 до 17:30 ч. с 30 минутна почивка между 12:00 и 14:00 ч. Работното време на задгранични представителства може да намерите на отделните сайтове на задграничните представителства, които са поместени на сайта https://www.mfa.bg в подрубрика "Дипломатически представителства".
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Изисквания, процедури, инструкции Образци Заплащане