Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Консулски отношения"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Слатина, улица "Александър Жендов" № 2, п.к. 1113
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 948-23-65
Адрес на електронна поща: Consular@mfa.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Работното време в дирекцията е от 9:00 до 17:30 ч. с 30 минутна почивка между 12:00 и 14:00 ч. Работното време на задгранични представителства може да намерите на отделните сайтове на задграничните представителства, които са поместени на сайта https://www.mfa.bg в подрубрика "Дипломатически представителства".
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
ЗАЯВЯВАНЕ НА УСЛУГАТАУслугата може да заявите в приемно време на консулските служби на Република България в държавата, където пребивавате.
Информация за контакт и приемно време на задграничните представителства на Република България може да бъде намерена на следния интернет адрес:
http://www.mfa.bg/15/findanembassy
както и на интернет страницата на всяко отделно задгранично представителство на Република България.
С цел съкращаване на времето за чакане на посетителите в консулските служби, може да заявите час по телефона или на обявения имейл на съответното задгранично представителство на Република България.
НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ И ПРОЦЕДУРА ЗА УДОСТОВЕРЯВАНЕ НА ДАТАТА, СЪДЪРЖАНИЕТО И ПОДПИСИТЕ НА ЧАСТНИ ДОКУМЕНТИЗаявител
Заявител може да бъде български гражданин или гражданин на друга държава
Необходими документи:
1. Документ за самоличност (валидна лична карта и/или паспорт), а за юридически лица – и съответен документ (напр: удостоверение за актуално състояние), от който да е видно, кое е лицето с представителни функции за юридическото лице.
2. Документът, който подлежи на нотариално удостоверяване;
3. Документ за платена такс.
Изисквания:
Българските консули зад граница могат да удостоверяват съдържанието и подписите върху частен документ, само ако документът едновременно отговаря на следните условия:
1. Документът е частен;
2. Съставен е на български език;
3. Не подлежи на вписване;
4. Предназначен е да произведе действие на територията на Република България /ако е представен от гражданин на друга държава/.
Процедура:
Лицето, от което изхожда документът, трябва да се яви лично пред консула и пред него да подпише документа, който е съставил. Когато документът ще се ползва за учредяване, променяне или прекратяване на вещни права върху недвижим имот, лицето трябва да изпише пълното си име и да положи подписа си.
При едновременно удостоверяване на подпис и съдържание на документ /пълномощно за разпореждане с недвижим имот/, се представят два или повече еднообразни екземпляра от документа, като лицето трябва да изпише пълното си име и да положи подписа си.
След удостоверяването на подписа и съдържанието, единият екземпляр се подрежда в специална книга, а другият се предава на заявителя.
Примерен образец на декларация за съгласие за пътуване на дете2
Примерен образец на общо пълномощно за БЛД
НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ И ПРОЦЕДУРА ЗА УДОСТОВЕРЯВАНЕ НА ПРЕПИСИ И ИЗВЛЕЧЕНИЯ ОТ ДОКУМЕНТИЗаявител:
Български гражданин
Необходими документи:
1.Документ за самоличност (валидна лична карта и/или паспорт) на приносителя на документа.
2. Документът, от който ще се снема препис, представен в оригинал;
3. Документ за платена такса.
Изисквания:
Българските консули зад граница могат да удостоверяват верността на преписи и извлечения от документи, само ако документът едновременно отговаря на следните условия:
1.Съставен е на български език;
2.Представен е от български гражданин.
Не е необходимо лицата, от които изхожда документът, да се явят лично, тъй като всяко лице може да представи документа за съставяне на заверен препис от него. В надписа (печата) върху документа, който се поставя от консула, се вписват данните на приносителя на документа и датата, на която този документ е представен за съставяне на препис.
ИЗИСКВАНИЯ И НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ ЗА ЗАПОЧВАНЕ НА ПРОИЗВОДСТВО ПО СЪСТАВЯНЕ НА НОТАРИАЛНО ЗАВЕЩАНИЕЗаявител
Български гражданин.
Необходими документи:
1.Молба в писмена форма за започване на производство по съставяне на нотариално завещание, в която се посочват три имена, адрес, телефон за връзка, както и данни за двама свидетели;
2.Медицинско удостоверение за здравословното състояние;
3. Документ за платена такса.
Завещателят се явява лично пред консула, заедно с двама свидетели с установена самоличност и в тяхно присъствие да изявява ясно и недвусмислено волята си на български език. Консулът записва дословно волята на завещателя, като отбелязва дата и мястото на съставяне на завещанието. След това завещателят, свидетелите и консулът подписват завещанието. Актът на нотариално завещание се съставя в канцеларията на консула, може и извън нея, но само в границите на консулския окръг и ако са налице уважителни причини за това.
Завещанието се вписва в специална актова книга.
За услугата се заплаща таксаРазмерът на таксата е определен в Тарифа № 3 на МВнР. Информация за реда и осигурените начини на плащане, конкретният размер и възможността за заплащането им в местна и/или друга валута, се обявява на място в съответната консулска служба и е достъпна и на интернет страницата на задграничното представителство.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път