Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административни, финансови и правни дейности"
Адрес: обл. Плевен, общ. Плевен, гр. Плевен, ул. "Чаталджа" № 60, п.к. 5800
Код за междуселищно избиране: 064
Телефон за връзка: (064)885108, (064)885107
Адрес на електронна поща: dunavbd@bddr.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 09:00 до 17:30, Работното време на служителите при 5-дневна работна седмица е 8 ч. дневно и 40 ч. седмично, с променливи граници от 07:30 до 18:30 ч., със задължително присъствие в периода от 10:00 до 16:00 ч. и с обедна почивка 30 минути между 12:00 и 14:00 ч. Административното обслужване на физ. и юр. лица се извършва на принципа "едно гише" всеки работен ден от 09:00 до 17:30 ч. При необходимост работното време може да бъде удължено, но с не повече от два часа.
ИсканеИскането за достъп до информация от страна на гражданите може да бъде в няколко форми: устно запитване - в този случай заявителят се обръща директно към служителя с въпрос, който го интересува. Той може да поиска да прегледа определена информация, да прочете определено издание или копие от наличен документ, който съответно не е конфиденциален, като в този случай информацията се предоставя веднага. Когато заявителят не е получил достъп до исканата обществена информация въз основа на устно запитване или счита предоставената му информация за недостатъчна, той може да подаде писмено заявление.
Заявлението за достъп до информация трябва да съдържа:
- Трите имена, съответно наименованието и седалището на заявителя;
- Описание на исканата информация, предпочитаната форма за достъп до исканата информация.
Формите за предоставяне на достъп до обществена информация са преглед на информацията, устна справка, копия на хартиен носител и копия на технически носител;
- Адрес за кореспонденция със заявителя.
Това са законово определените изисквания по ЗДОИ. Ако заявителят е решил по своя инициатива да включи и други реквизити в подаденото заявление, съдържащи допълнителни данни – това е негово право, но съгласно ЗДОИ административния орган не може да иска и други данни (напр: ЕГН на лицето, данни от личната му карта, актуално състояние за юридически лица, за какво ще се използва информацията и т.н.).
Ако заявлението не съдържа трите имена, съответно наименованието и седалището на заявителя, описание на исканата информация, адрес за кореспонденция със заявителя, то се оставя без разглеждане.
Всички заявления за предоставяне на достъп до обществена информация се приемат в деловодството на БДДР гр. Плевен от служителя, изпълняващ длъжността “Обслужване на едно гише”, където им се дава входящ номер и дата по описа на Дирекцията, след което се придвижва по каналния ред.
Заявленията за достъп до информация подлежат на задължителна регистрация.
Закон за достъп до обществена информация
Закон за опазване на околната среда
За услугата се заплаща ценаРазходите по предоставяне на обществена информация се заплащат по нормативи, определени от Министъра на финансите, които не могат да превишават материалните разходи по предоставянето.
По отношение на заплащането на информация в ЗООС са въведени два критерия, в зависимост от вида на предоставяната информация. - За предоставянето на налична първична информация и налична предварително обработена информация за околната среда ЗООС препраща към чл. 20 – 22 от ЗДОИ. Разходите по предоставяне на обществена информация се заплащат по нормативи, определени от Министъра на финансите, чрез Заповед № ЗМФ-1472/29.11.2011 г., според вида на носителя, а именно:
1. дискета – 1 брой – 0,50 лв.;
2. CD – 1 брой – 0,50 лв.;
3. DVD – 1 брой – 0,60 лв.;
4. разпечатване – 1 стр. (А4) – 0,12 лв.;
5. ксерокопие – 1 стр. (А4) – 0,09 лв.;
6. факс – 1 стр. (А4) – 0,60 лв.;
7. видеокасета – 1 брой – 3,25 лв.;
8. аудиокасета – 1 брой – 1,15 лв.;
9. писмена справка – 1 стр. (А4) – 1,59 лв.
Стойностите не включват ДДС.
- За предоставяне на нарочно обработена информация заплащеното се договаря за всеки конкретен случай (чл. 29 от ЗООС). В тези случаи става дума за значителен обем информация, която се обработва допълнително, по заявка на конкретния заявител. За целта са изготвя граждански договор, в който се определят и конкретните условия и заплащане.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По банков път
По електронен път