Административната услуга се предоставя от:
Дирекция „Финасово-стопански дейности и административно обслужване“
За прием на документи и информация за услугата:
Служителите в Общински център за услуги и информация
Адрес: Община Никола Козлево, с. Никола Козлево, пл. “23–ти СЕПТЕМВРИ” № 5;
Ел. поща: ocui_nkozlevo@abv.bg;
Тел.за връзка: 05328/ 20 67;
Факс: 05328/ 20 20;
Работно време: от 08:00 до 17:00 часа без прекъсване.
За връзка с „Гражданска регистрация и административно обслужване”:
Тел.: 05328/ 21 38
Ел.поща: grao@nikolakozlevo.bg
Необходими документи за предоставяне на услугата:
Заявление по образец;
· Документ за самоличност и/или нотариално заверено пълномощно /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/;
Препис от акт за раждане или дубликат на удостоверение за раждане (по служебен път);
Документ, удостоверяващ датата и начина на напускане на страната;
Справка по регистрите за гражданското състояние от съответната община или кметство относно гражданството на лицето (по служебен път);
Документи за идентичност на имената от чужбина легализирани, преведени и заверен превод;
Актуална снимка паспортен формат - 2 бр.
Документ за платена държавна такса към Министерство на правосъдието.
Държавните такси за получаване на удостоверение в изпълнение на указ са както следва:
За лица, придобили или възстановили българското си гражданство:
50 лв. – За лица които имат родител български гражданин или са от български произход;
НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ:
По банкова сметка
Банкова сметка на Министерство на правосъдието:
ü IBAN: BG09 BNBG 9661 3000 1737 01
ü BIC: BNBG BGSD
ü Банка: БНБ ЦУ.
Процедура по предоставяне на услугата:
Прием на заявлението с приложените документи в Центъра за услуги и информация на гражданите;
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката в Дирекция „Административно правно обслужване и образование“;
Проверка в локалната и национална информационна система по гражданска регистрация, в регистъра за населението, в семейните регистри и в личните регистрационни картони (ЛРК);
Преписката се изпраща в Министерство на правосъдието, Дирекция „Българско гражданство” по компетентност;
Получаване на индивидуалния административен акт от Центъра за услуги и информация на гражданите по избран от заявителя начин.
Информация за предоставяне на услугата:
Услугата се предоставя по електронен път на Ниво 2.
Образец на заявлението може да намерите на интернет адрес: https://nikolakozlevo.bg/bg/administrative_services/predostawqniadmuslugi2021
Заявителят е длъжен да предостави телефон, факс или адрес за електронна поща, ако разполага с такива.
Важна информация за услугата!
Молбата трябва да бъде написана на български език. Когато лицето е починало, молбата се попълва и подписва от наследник, като се вписват данните на починалото лице.
Когато лицето не е навършило 14 години или е поставено под пълно запрещение, молбата се подава от името на двамата родители или настойника му.
Лице от 14-до 18-годишна възраст или под ограничено запрещение подава молбата лично. Молбата се подписва от двамата родители или попечителя.
Документите, представени от заинтересованите лица, в зависимост от чуждата държава от която произхождат , трябва да отговарят на изискванията на съответните разпоредби на двустранните международни договори или на Конвенцията за премахване на изискванията за легализация на чуждестранни публични актове, съставена в Хага на 05.10.1961г., по която Р България е страна и на Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и др. книжа, както и да бъдат снабдени с преводи на български език заверени от МВнР или консулските и дипломатически представителства на Р България в чужбина.
Начини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, в Центъра за услуги и информация на гражданите,с подаване на писмено заявление по образец;
Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
· чрез лицензиран пощенски оператор;
· по факс: 05328/ 20 20;
Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Лично или чрез упълномощено лице в Центъра за услуги и информация на гражданите.
Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
Валидно до промяна в данните, въз основа на които е издадено и съдържа, освен ако в специален закон не е определен по-кратък срок на действие на акта.
Цена за предоставяне на административната услуга: Такса за комплектоване, проверка, изпращане и получаване и предаване на удостоверението
безплатна – обикновена услуга;
Н