Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Търговище, общ. Търговище, гр. Търговище, ул. "Цар Освободител" 33, п.к. 7700
Код за междуселищно избиране: 0601
Телефон за връзка: 0601/6 41 42, Стационарен телефон-на цената на един градски разговор/съгласно Вашият тарифен план
Факс: 0601/7 75 54
Адрес на електронна поща: rzi-targovishte@mh.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Звеното за административно обслужване работи без прекъсване в рамките на обявеното работно време. При наличие на чакащи клиенти е осигурена възможност за обслужването им до 19:00 часа. Осигурен е достъп за хора с увреждания.
ПроцедураЗаявител:
Всяко физическо лице, което е било или в момента е в трудово-правни или служебни отношения с РЗИ-Търговище или организациите, на които РЗИ-Търговище е правоприемник.
Необходими документи:
1.Заявление по образец;
2.Копие на трудова/служебна книжка
Искането за издаване на административния акт – Удостоверение за осигурителен стаж се адресира до Директора на РЗИ-Търговище заедно с приложените към него документи. Заявлението за издаване на удостоверение за осигурителен стаж и придружаващите го документи се подават в звеното за административно обслужване в РЗИ – Търговище и се завеждат в Единната информационна система за документооборот от служителите на Звеното.
Заявлението и приложените документи се предават ежедневно на директора на РЗИ-Търговище.Директорът резолира преписката до директора на дирекция „АПФСО”, а той я предава на главен специалист.
Изготвянето на удостоверението се извършва на база преглед за периода от време, в който лицето е било служител в РЗИ-Търговище (или в структури, чийто правоприемник е РЗИ-Търговище) и длъжностите които е заемал. За дадения период се проверяват и се вземат данни от разплащателните ведомости на инспекцията, други разходооправдателни документи, договори за възлагане на труд и други автентични документи, съдържащи достатъчно данни за осигурителния стаж и за осигурителния доход, съгласно чл.40, ал.3 и ал.5 от Наредба за пенсиите и осигурителния стаж.
Заявлението, заедно с придружаващите го документи може да се подава по електронен път, лицензиран пощенски оператор, факс. Подаването на документи по електронен път се извършва по реда на Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги.
Искане за извършване на административната услуга може да бъде внесено устно, като за това се попълва протокол съгласно примерен образец
Цялата служебна преписка се съхранява в Дирекция АПФСО.
При заявено желание издаденият индивидуален административен акт може да бъде получен:
- Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки, с изрично съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели. Индивидуалният административен акт може да бъде изпратен:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка
- като вътрешна куриерска пратка
- като международна препоръчана пощенска пратка
- Лично от звеното за административно обслужване при компетентния орган
- По електронен път на електронна поща
Наредба за пенсиите и осигурителния стаж
Кодекс за социално осигуряване (Загл. изм. - ДВ, бр. 67 от 2003 г.)