Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административни, финансови и правни дейности"
Адрес: обл. Плевен, общ. Плевен, гр. Плевен, ул. "Чаталджа" № 60, п.к. 5800
Код за междуселищно избиране: 064
Телефон за връзка: (064)885108, (064)885107
Адрес на електронна поща: dunavbd@bddr.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 09:00 до 17:30, Работното време на служителите при 5-дневна работна седмица е 8 ч. дневно и 40 ч. седмично, с променливи граници от 07:30 до 18:30 ч., със задължително присъствие в периода от 10:00 до 16:00 ч. и с обедна почивка 30 минути между 12:00 и 14:00 ч. Административното обслужване на физ. и юр. лица се извършва на принципа "едно гише" всеки работен ден от 09:00 до 17:30 ч. При необходимост работното време може да бъде удължено, но с не повече от два часа.
Заявяване на услугатаЮридически лица, еднолични търговци или физически лица (само за земеделски цели от регистриран земеделски стопанин) подават заявление по образец, одобрен от министъра на околната среда и водите.
Към заявлението се прилагат:1. заверен документ за платена такса за издаване на разрешителното, когато плащането не е извършено по електронен път;
2. актуална скица или карта за имотите, в които ще се извършва дейността, заверена от съответния компетентен орган или справка с индивидуализиращите данни на имотите и административния орган на издаване, въз основа на които да може служебно да се събере информация;
3. документ, удостоверяващ съгласието на собственика на съоръженията – при ползване на съществуващи съоръжения, с изключение на случаите по чл. 60, ал. 13, т. 3 от Закона за водите;
4. документ, удостоверяващ техническа невъзможност за достъп до напоителна система, когато заявителят е земеделски стопанин;
5. прединвестиционно проучване или съответната разработена фаза на инвестиционния проект съгласно изискванията на Закона за устройство на територията, съдържащи хидроложка част и водностопански изследвания, доказващи наличието на исканото водно количество във водния обект или доказващи необходимостта от прехвърляне на води - когато искането е за прехвърляне на води между речни басейни, или проект за завиряване - когато искането е за завиряване на новоизградени водни обекти;
6. обосновка на заявеното водно количество съгласно нормите за водопотребление, определени с Наредба за нормите за водопотребление;
7. проект за санитарно-охранителна зона - когато искането е за питейно-битово водоснабдяване;
8. документи, удостоверяващи съгласието на собствениците на имоти, които ще бъдат засегнати от завиряването и строителството на съоръженията, когато съоръженията не са изградени;
9. съгласувателни становища на компетентните органи, свързани със засягане на изградена инфраструктура и с възможността за промяна на предназначението на земеделските земи и на горските територии, които ще бъдат засегнати;
10. сравнителна оценка на енергийните ползи и на вредите за околната среда, при използване на енергията на водата;
11. други документи, изискващи се в Наредба за ползването на повърхностните води.
Заявлението и приложените към него документи се подават в два екземпляра - единият екземпляр в качеството му на оригинал се представя върху книжен носител, а вторият - като негов пълен цифров аналог - върху електронен носител.
Провеждане на процедура по реда на Раздел ІІ, Глава ІV на Закона за водитеВ 20-дневен срок, а при заявител земеделски стопанин в 10-дневен срок, се проверява дали заявлението съдържа изискващите се информация и приложения съгласно обявения образец и дали съдържанието на приложените документи отговаря на изискванията на по чл. 60 от ЗВ. Когато не са изпълнени тези изисквания, заявителят се уведомява да отстрани несъответствията в срок до два месеца. При неотстраняване на несъответствията в посочения срок, документите не се разглеждат и не се открива процедура, за което заявителят се уведомява писмено в срок до три дни.
Извършва се преценка на искането, като се съобразява с изискванията на чл. 62, ал. 1 от ЗВ. Преценката е писмена и е неразделна част от документацията, въз основа на която се издава разрешителното или отказът за издаване на разрешително.
Ако не са налице основания за отказ, в 20-дневен срок след преценката, а за земеделските стопани в 10-дневен срок, се изготвя съобщение, което се изпраща на кмета на съответната община за публично обявяване и се поставя на интернет страницата на басейновата дирекция.
В тридневен срок от получаване на съобщението кметът е длъжен да направи публичното обявяване, като постави съобщението на определените за това места и да уведоми писмено басейновата дирекция за точната дата на обявяването.
В 14-дневен срок от обявяването, заинтересуваните лица могат да възразят срещу издаването на разрешителното или да предложат условия, при които да бъде издадено разрешителното с оглед гарантиране на лични или обществени интереси.
Издаване/отказ за издаване на разрешителноПри положителна преценка по чл.62 от ЗВ и липса на постъпили възражения по съобщението, в 14-дневен срок след изтичане на срока за публично обявяване, директорът на басейнова дирекция издава разрешително.
При отрицателна преценка по чл.62 от ЗВ директорът на басейнова дирекция постановява отказ за издаване на разрешително.
Административният акт може да бъде получен по един от следните начини:1.Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес;
2.Лично от центъра за административно обслужване при компетентния орган;
3.Чрез системата за сигурно електронно връчване;
4.По друг изрично предвиден от закона начин.
Наредба за ползването на повърхностните води
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 250.00 лв. / 127.82 €Съгласно Тарифа за таксите, които се събират в системата на МОСВ (приета с ПМС №136 ат 13.05.2011г., в сила от 20.05.2011г.)
За водовземане от р. Дунав - 500 лв. (255.65 €)
Банкова сметка:
Банка: УниКредит Булбанк - клон Плевен
IBAN: BG57UNCR96603166268610
BIC: UNCRBGSF
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път