Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. Враня 20, п.к. 1233
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)8130400
Адрес на електронна поща: priemna@srzi.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работното време на ЦАО е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
Описание на услугатаВписване на обекти с обществено предназначение (ООП) в поддържания публичен регистър на същите. Всеки, който открие ООП, е длъжен да уведоми за това Столична РЗИ не по-късно от деня на започване на дейността. Регистърът на ООП (Регистърът) се създава и поддържа от Столична РЗИ и се води по образец съгласно Приложение № 6 от Наредба № 9 от 21 март 2005 г. на електронен и хартиен носител.
Заявявители
-
Лицата, които са открили ООП на територията на област София - град;
-
Лицата, които извършват дейност с транспортни средства за обществен транспорт или с транспортни средства със специално предназначение;
Начини на заявяване на услугата / издаването на индивидуалния административен актЛицето подава „Уведомление за вписване в регистъра на обектите с обществено предназначение“ по образец до директора на СРЗИ по един от следните начини:
• Лично – с документ за самоличност;
• Чрез лицензиран пощенски оператор (поща) – заявлението следва да е в оригинал;
• От други лица – с приложено писмено пълномощно от заинтересованото лице;
• Устно в Център за административно обслужване на СРЗИ, за което служител от центъра попълва заявление по образец.
• Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя или чрез регистриран от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
По електронен път – чрез Единния портал за достъп до електронно административни услуги, поддържан от Министерство на електронното управление: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/1552?staId=1319&cP=1
Необходими документи
- Уведомление за откриване на ООП по образец - лицето, което ще извършва дейността в обекта следва да притежава следните документи:
- Документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава (когато дружеството е регистрирано в държава - членка на Европейския съюз, или в държава, страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство)
- Решение по оценка на въздействието на околната среда, издадено по реда на Закона за опазване на околната среда - № ............................/................. (когато се изисква такова).
- Лицензия и/или разрешение от Агенцията за ядрено регулиране, издадено по Закона за безопасно използване на ядрената енергия - № ………....../…….......... (за обекти с източници на йонизиращи лъчения). За дейности с незначителен радиационен риск, попадащи в Приложение № 2 към чл. 73, ал. 3 от Наредбата за реда за издаване на лицензии и разрешения за безопасно използване на ядрената енергия – вписване в регистъра по чл. 27 от Закона за безопасно използване на ядрената енергия.
- Уведомление за промяна в данните и обстоятелствата вписани в регистъра на обекти с обществено предназначение по реда на чл. 10 от Наредба № 9 от 21 март 2005 г. за условията и реда за създаване и поддържане на публичен регистър на обектите с обществено предназначение, контролирани от регионалните здравни инспекции.
- Уведомление за извършване на дейност от ООП – транспортно/и средство/а по образец. Лицето, което ще извършва дейността в обекта следва да притежава следните документи:
- Документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава (когато дружеството е регистрирано в държава - членка на Европейския съюз, или в държава, страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство)
- Свидетелство за регистрация на транспортните средства.
- Списък на транспортните средства, включващ: вид, марка, модел, рег. №, място на домуване и извършвана дейност.
На служителя, приемащ заявлението, се представят оригиналите на горепосочените документи за сверка, а копията да са заверени с печат „Вярно с оригинала“.
Вътрешен ход на процедурата по предоставяне на услугата / по издаване на индивидуалния административен актЗаявлението се адресира до директора на СРЗИ. Устното искане, което е отразено в протокол, задължително трябва да бъде окомплектовано с документите, необходими за предоставяне на административната услуга.
При приемане на документите, служител от Центъра за административно обслужване ги регистрира в Административна информационна система “EVENTIS R7” под съответен за услугата номер и ги насочва към директор на дирекция „Обществено здраве“ (ОЗ) на СРЗИ за резолюция. След резолюцията на директор на дирекция ОЗ към началник на отдел „Здравен контрол“ (ЗК), документът се насочва към определен в отдела служител за изпълнение. За санитарни автомобили за превоз на болни и автомобили за превоз на лекарства, и консумативи в хуманната медицина; за здравни кабинети; за обекти, в които се прилагат неконвенционални методи за благоприятно въздействие върху индивидуалното здраве – при приемане на документите, служител от Центъра за административно обслужване ги регистрира в Административна информационна система “EVENTIS R7” под съответен за услугата номер и ги насочва към директор на дирекция „Надзор на заразните болести“ (НЗБ) или директора на дирекция „Медицински дейности“ (МД) за резолюция до началниците на съответните отдели. Началникът на отдела определя прекия изпълнител като вписва резолюцията върху преписката.
Определеният служител в срок от един месец от подаване на уведомлението извършва проверка в ООП за спазване на здравните изисквания, определени с наредбите по чл. 34 от Закона за здравето и за наличието на необходимите документи.
При транспортните средства се проверяват спазването на здравните изисквания и наличието на притежаваните документи.
Резултатите от проверката се отразяват в протокол.
Уведомленията за ООП с източници на йонизиращи лъчения I степен, II степен и III степен Столична РЗИ служебно изпраща на Националния център по радиобиология и радиационна защита (НЦРРЗ) за извършване на проверка по спазването на здравно-радиационните изисквания и наличието на притежаваните документи. Уведомлението с протокол от проверка за готовността за вписване в регистъра на обектите с обществено предназначение и заключение за спазени/ не спазени здравно-радиационните изисквания от НЦРРЗ се връщат служебно в Столична РЗИ.
Проверката е със следните възможни резултати:
- Вписване в регистъра на ООП в 14-дневен срок от извършване на проверката на обекта, при условие, че са спазени здравните изисквания и са налице съответните документи;
- При неспазени здравни изисквания за обекта или непълнота на документите, се издава предписание с определен срок за привеждане в съответствие със здравните изисквания или за отстраняване непълнотите в документите. В 10-дневен срок от изтичане срока на предписанието се извършва проверка в обекта, който се регистрира при изпълнение на предписанието.
- При констатиране неизпълнение на предписанието директорът на Столична РЗИ прави мотивиран отказ за вписване, като в 14-дневен срок от втората проверка писмено уведомява лицето, подало уведомлението. В този случай процедурата по вписване в регистъра се прекратява и за обекта се издава заповед за спиране на експлоатацията му.
Отказът за вписване в регистъра подлежи на обжалване по реда на АПК. Обжалването на административния акт не спира изпълнението му.
- При промяна в данните и обстоятелствата, вписани в регистъра, лицата, които упражняват дейността, са длъжни в 7-дневен срок от настъпването им да уведомят директора на Столична РЗИ за това, като представят съответните документи.
- В случаите, когато промените не се отнасят до извършваната дейност в обекта, в 7-дневен срок от уведомяването настъпилите промени се вписват в регистъра.
- Когато настъпилите промени се отнасят до извършваната дейност в обекта, в срок до един месец от уведомлението се извършва проверка за спазване на здравните изисквания, определени с наредбите по чл. 34 от Закона за здравето, и за наличие на документите, посочени в чл. 2, ал. 2, съответно в чл. 3, ал. 3 от Наредба № 9 от 21.03.2005 г. за условията и реда за създаване и поддържане на публичен регистър на обектите с обществено предназначение, контролирани от регионалните здравни инспекции
Когато при проверката не се установят нарушения, в 7-дневен срок промените се вписват в регистъра. Когато при проверката се установи, че не са спазени здравните изисквания или не са налице документите се прилага установената в чл. 8 от Наредба № 9 от 21.03.2005 г. за условията и реда за създаване и поддържане на публичен регистър на обектите с обществено предназначение, контролирани от регионалните здравни инспекции процедура.
Промените в данните и обстоятелствата, вписани в регистъра, се извършват върху електронния носител, като в него се запазва само актуалната информация.
След вписване в регистъра окомплектованата преписка (подаденото уведомление, протоколът от проверката на обект с обществено предназначение) се предават на съответния служител, в чийто териториален обхват, съгласно заповед на директора на СРЗИ се намира обекта за извършване на систематичния здравен контрол.
Начин на предоставяне на резултата от услугата / на индивидуалния административен актВписване на данните за обекта в Регионален регистър на обектите с обществено предназначение на електронен адрес: https://srzi.bg/bg/registri
Мотивираният отказ за вписване се предоставя по един от следните начини:
· Лично, на място в Центъра за административно обслужване, срещу подпис.
· Изпратено по пощата или с лицензиран пощенски оператор, като разходите са за сметка на заявителя.
· На други лица – с приложено изрично писмено пълномощно;
· Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на посочен от заявителя в заявлението адрес на електронна поща.
· На регистрирания от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/).
Информация за предоставяне на услугата по електронен път· ниво на предоставяне на услугата: III-то ниво предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес: https://srzi.bg/bg/administrativno-obslujvane
Забележка: "Ниво на предоставяне на услугата" е нивото на развитие, на което се предоставят услугите по електронен път: а) ниво 1: Информация - предоставяне на информация за административни услуги по електронен път, включително начини и места за заявяване на услугите, срокове и такси; б) ниво 2: Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво 1 и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри; в) ниво 3: Двустранна комуникация - заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация; г) ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
· интернет адрес, на който намира формулярът за нейното заявяване: https://srzi.bg/bg/administrativno-obslujvane
· интернет адрес за служебно заявяване: priemna@srzi.egov.bg
· вид на услугата: първична / комплексна
Забележка: 1. "Първична услуга" е административна услуга, която се осъществява в рамките на една географски или функционално обособена администрация като единен процес, започващ със заявление за услугата и приключващ с предоставяне на услугата или постановяване на отказ. 2. "Комплексна услуга" е административна услуга, която се изпълнява като процес, в който достъпът до данни, поддържани от администрациите, се осъществява чрез използване на първични или други комплексни услуги.
· средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри.
Наредба №9 за условията и реда за създаване и поддържане на публичен регистър на обектите с обществено предназначение,контролирани от регионалните здравни инспекции