Заявител на услугата
За да заявите тази услуга, Вие трябва да сте:
Съпруг/съпруга, роднина, или упълномощено от тях лице или длъжностно лице.
Необходими документи
1. Заявление по образец /Приложение № 1/;
2. Копие на съобщение за смърт.
3. Копие от смъртния акт или препис-извлечение от акт за смърт.
4. Копие на документ за самоличност на починалото лице.
5. Копие на разрешение за кремация – когато е извършена такава.
6. Копие на удостоверение, издадено от лекар със специалност „Съдебна медицина“ – когато е извършена аутопсия и/или обработка на тленните останки;
7. Пълномощно или копие от договор с погребална агенция – когато заявлението се подава от упълномощено лице;
8. Документ за актуална регистрация съгласно законодателството на съответната държава по регистрация – когато заявлението се подава от погребална агенция, която не е регистрирана на територията на Република България;
9. Документ за платена такса.
Начин на подаване на необходимите документи
Подайте необходимите документи лично или чрез упълномощено лице. Заявлението за предоставяне на административната услуга може да бъде подадено:
- в Център за административно обслужване на РЗИ - Ямбол - писмено или устно;
- на електронна поща: rzi-yambol@mh.government.bg;
- чрез лицензиран пощенски оператор.
Исканията, внесени устно, се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило. Устното искане, което е отразено в протокол, задължително трябва да бъде окомплектовано с документите, необходими за предоставяне на административната услуга.
Изпълнението на тази процедура може да стартира, както с подадено оригинално заявление на книжен носител, така и с електронно подписано заявление, окомплектовано с необходимите документи и предварително платена такса по банков път.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
- ниво на предоставяне на услугата - III-ро ниво;
- интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: https://rzi-yambol.bg/rziwp/
- интернет адрес за служебно заявяване: rzi-yambol@mh.government.bg;
- вид на услугата: първична;
- средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: предоставяне на онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри
Вътрешен хода на процедурата
В срок до 24 часа от подаване на заявлението регионалната здравна инспекция извършва проверка за спазване на следните изисквания:
- Пренасянето да се извършва в метален ковчег с филтрираща система, в плътен дървен ковчег, облицован отвътре с ламарина, или в плътно затворен транспортен контейнер.
- При пренасянето на покойници в ковчези/контейнери дъното на ковчега/контейнера да се покрива със стърготини или се поставя абсорбиращ дюшек и се посипва с прахообразен биоцид, разрешен за предоставяне на пазара по реда на Регламент (ЕС) № 528/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 22 май 2012 г. относно предоставянето на пазара и употребата на биоциди или на Закона за защита от вредното въздействие на химичните вещества и смеси, за продуктов тип 2 с доказано спороцидно действие, при спазване на условията на издаденото разрешение и на изискванията, посочени на етикета.
В случаите когато транспортното средство е регистрирано извън територията на Република България се извършва проверка относно:
- Кабината на водача на транспортното средство да е отделено от товарния сектор чрез плътна преграда. Товарният сектор ежедневно се почиства и дезинфекцира с биоцид, разрешен за предоставяне на пазара по реда на Регламент (ЕС) № 528/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 22 май 2012 г. относно предоставянето на пазара и употребата на биоциди (ОВ, L 167, 27.06.2012 г.) или на Закона за защита от вредното въздействие на химичните вещества и смеси, при спазване на условията на издаденото разрешение и на изискванията, посочени на етикета“.
- Транспортните средства да се оборудват със средства за отчитане на температурата в товарния сектор.
- В случаите, когато пренасянето изисква времетраене повече от два часа, транспортните средства трябва да осигуряват поддържане на температура в товарния сектор от 0 до 5 °C.“
В срок до 24 часа от получаване на всички документи и извършването на проверката директор на дирекция ОЗ/началник отдел ДЗК изготвя разрешение по образец (Приложение № 2), което след подписването от директора на РЗИ – Ямбол се предоставя в Центъра за административно обслужване и се регистрира в деловодната система Eventis R7. При предаването на издаденото Разрешение на заявителя той вписва “Получил”, име, дата и подпис върху копие на разрешението, което остава към преписката.
Резултат от услугата
Разрешението за пренасяне на покойници извън страната се получава от заявителя по посочения в заявлението начин:
- в Център за административно обслужване на РЗИ – Ямбол лично или срещу представено нотариално заверено пълномощно;
- чрез вътрешен или международен лицензиран пощенски оператор на предварително посочен от заявителя точен адрес, като разходите за изпращането са за сметка на заявителя. Разходите за доставката за територията на Република България се заплащат при самата доставка, а в случай на международна пратка - при подаване на заявлението.
- може да бъде електронно подписано и изпратено по електронен път.
Срок на действие на разрешението: еднократно.
Електронен адрес за предложения във връзка с услугата и с облекчаване на режима: rzi-yambol@mh.government.bg