Нормативна уредба
· чл. 35 от Закон за здравето /обн. ДВ, бр. 70 от 10 август 2004 г./
· чл. 16в и чл. 18 от Наредба № 36 от 21 юли 2009 г. за условията и реда за упражняване на държавен здравен контрол /обн. ДВ, бр. 63 от 7 август 2009 г./
· чл. 127, ал. 2, чл.128, ал. 6 от Закон за устройство на територията /обн. ДВ, бр. 1 от 2 Януари 2001 г./
Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт: директорът на РЗИ - Кърджали.
Цел на процедурата: процедурата указва реда и условията за издаване на здравно заключение за съгласуване на проект на общ/подробен устройствен план за обект на територията на област Кърджали.
Осъществяване на процедурата
І. Необходими документи:
· Актуална скица;
· Документ за собственост на имота;
· Разрешение за изработване на проект за ПУП;
· Предписание на главен архитект на съответната община;
· Проектна документация по части (АС, ВиК, Ел. и Пътна) съгласно чл. 108 (2) от ЗУТ;
· Ситуация с обхват на околното застрояване;
· Съгласувателно писмо от ВиК;
· При необходимост друга допълнителна информация, с цел преценка на здравния риск;
· Документ за платена такса.
ІІ. Такси:
Държавна такса за: съгласуване на ПУП – 55 лв. (петдесет и пет лева);
Нормативно основание: чл. 24 от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемитие на общественото здраве по Закона за здравето;
Срок за плащане: едновременно с подаване на заявлението.
Начин на плащане: Таксата можете да платите в брой при касиер в центъра по административно обслужване с адрес: гр. Кърджали, ул. “ген. Вл. Стойчев” № 2, на ПОС терминал в центъра за административно обслужване или по банковата сметка на инспекцията:
IBAN: BG74SOMB91303150879901
Банка: Общинска банка, Филиал Кърджали
ІІІ. Вътрешен ход на процедурата:
1. Действия във “фронт” офиса на РЗИ – Кърджали:
Заявлението и прилежащите документи се подават в центъра за административно обслужване (деловодството) на РЗИ – Кърджали, като получава входящ номер и се насочва за резолюция от директора на дирекция „Обществено здраве”от директора на РЗИ или главния секретар. В съответствие с резолюцията, преписката се насочва служебно за изпълнение и контрол към инспектори от дирекцията.
Готовият документ се получава в центъра за административно обслужване (деловодството) на РЗИ – Кърджали по данни за входящия номер на заявлението, лично от заявителя или от упълномощено от него лице.
Образуваната преписка, комплектована с екземпляр от заключението се предава в дирекция „Обществено здраве” за изготвяне на досие на обекта и провеждане на здравен контрол.
2. Действия в “бек” офиса на РЗИ – Кърджали:
Издаване на здравното заключение: в 14-дневен срок от подаване на заявлението инспектор от дирекция „Обществено здраве” разглежда предоставените документи и изготвя проект на становище по тях.
Проектът на становище се докладва пред Експертния съвет за здравно-техническа експертиза на инспекцията.
Въз основа на решенията на Експертния съвет относно предложения проект на становище, инспекторът изготвя здравно заключение.
Изготвените екземпляри на здравното заключение се предават за подпис на директора на инспекцията.
Инспектор от дирекция ОЗ полага печат на ЕС за ЗТЕ и предава преписката в центъра за административно обслужване.
3. Начини на заявяване на услугата:
· със заявление в центъра за административно обслужване - гр. Кърджали, ул. “Ген. Вл. Стойчев” № 2;
· устно в центъра за административно обслужване, за което служител съставя протокол;
· със заявление по пощата/лицензиран пощенски оператор - п.к. 6600 гр. Кърджали, ул. “Ген. Вл. Стойчев” № 2; (разходите за доставка са за сметка на заявителя на услугата.)
По електронен път:
· със заявление, подписано с КЕП, по електронна поща на адрес – rzi.kj@rzi-kardjali.com;
· чрез Системата за електронен обмен на съобщения /за държавни институции и ведомства/
· чрез Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата.
4. Срок за предоставяне на услугата: - 14 дни от подаване на заявлението.
5. Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт: безсрочен - до промяна на устройствения план.
6. Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата: Министър на здравеопазването.
7. Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
По реда и в сроковете, регламентирани с Административнопроцесуалния кодекс.
8. Начини на получаване на резултата от услугата:
· на място - лично (респективно на упълномощен негов представител) срещу подпис в центъра за административно обслужване на РЗИ;
· по пощата/чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаване на документа;
· по електронен път съгласно Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги, Наредба за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги
· чрез Системата за сигурно електронно връчване;
· чрез Системата за електронен обмен на съобщения