Нормативна уредба
· чл. 35 от Закон за здравето /обн. ДВ, бр. 70 от 10 август 2004 г./
· чл. 16в и чл. 18 от Наредба № 36 от 21 юли 2009 г. за условията и реда за упражняване на държавен здравен контрол /обн. ДВ, бр. 63 от 7 август 2009 г./
· чл. 127, ал. 2, чл.128, ал. 6 от Закон за устройство на територията /обн. ДВ, бр. 1 от 2 Януари 2001 г./
Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт: Директорът на РЗИ - Кърджали.
Цел на процедурата
Процедурата указва реда и условията за издаване на здравно заключение за съгласуване на проект на общ/подробен устройствен план за обект на територията на област Кърджали.
Осъществяване на процедурата
І. Необходими документи:
· Актуална скица;
· Документ за собственост на имота;
· Разрешение за изработване на проект за ПУП;
· Предписание на главен архитект на съответната община;
· Проектна документация по части (АС, ВиК, Ел. и Пътна) съгласно чл. 108 (2) от ЗУТ;
· Ситуация с обхват на околното застрояване;
· Съгласувателно писмо от ВиК;
· При необходимост друга допълнителна информация, с цел преценка на здравния риск;
· Документ за платена такса.
ІІ. Такси:
Държавна такса за: съгласуване на ПУП – 55 лв. (петдесет и пет лева);
Нормативно основание: чл. 24 от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемитие на общественото здраве по Закона за здравето;
Срок за плащане: едновременно с подаване на заявлението.
Начин на плащане: Таксата можете да платите в брой при касиер в центъра по административно обслужване с адрес: гр. Кърджали, ул. “ген. Вл. Стойчев” № 2, на ПОС терминал в центъра за административно обслужване или по банковата сметка на инспекцията:
IBAN: BG74SOMB91303150879901
Банка: ОБЩИНСКА БАНКА
Банков клон: гр. Кърджали
ІІІ. Вътрешен ход на процедурата:
1. Действия във “фронт” офиса на РЗИ – Кърджали:
Заявлението и прилежащите документи се подават в центъра за административно обслужване (деловодството) на РЗИ – Кърджали, като получава входящ номер и се насочва за резолюция от директора на дирекция „Обществено здраве”от директора на РЗИ или главния секретар. В съответствие с резолюцията, преписката се насочва служебно за изпълнение и контрол към инспектори от дирекцията.
Готовият документ се получава в центъра за административно обслужване (деловодството) на РЗИ – Кърджали по данни за входящия номер на заявлението, лично от заявителя или от упълномощено от него лице.
Образуваната преписка, комплектована с екземпляр от заключението се предава в дирекция „Обществено здраве” за изготвяне на досие на обекта и провеждане на здравен контрол.
2. Действия в “бек” офиса на РЗИ – Кърджали:
Издаване на здравното заключение:
в 14-дневен срок от подаване на заявлението инспектор от дирекция „Обществено здраве” разглежда предоставените документи и изготвя проект на становище по тях;
Проектът на становище се докладва пред Експертния съвет за здравно-техническа експертиза на инспекцията.
Въз основа на решенията на Експертния съвет относно предложения проект на становище, инспекторът изготвя здравно заключение;
Изготвените екземпляри на здравното заключение се предават за подпис на директора на инспекцията.
Инспектор от дирекция ОЗ полага печат на ЕС за ЗТЕ и предава преписката в центъра за административно обслужване.
Срок за издаване на здравното заключение: 14 дни от подаване на заявлението.
Срок на действие на здравното заключение: до промяна на устройствения план.
3. Начини на заявяване на услугата:
· със заявление в центъра за административно обслужване - гр. Кърджали, ул. “Ген. Вл. Стойчев” № 2;
· устно в центъра за административно обслужване, за което служител съставя протокол;
· със заявление по пощата/лицензиран пощенски оператор - п.к. 6600 гр. Кърджали, ул. “Ген. Вл. Стойчев” № 2; (разходите за доставка са за сметка на заявителя на услугата.)
По електронен път:
· със заявление, подписано с КЕП, по електронна поща на адрес – rzi.kj@rzi-kardjali.com;
· чрез Системата за електронен обмен на съобщения /за държавни институции и ведомства/
· чрез Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата.
4. Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
Безсрочен - до промяна на устройствения план.
5. Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата: Министър на здравеопазването.
6. Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
По реда и в сроковете, регламентирани с Административнопроцесуалния кодекс.
7. Начини на получаване на резултата от услугата:
· на място - лично (респективно на упълномощен негов представител) срещу подпис в центъра за административно обслужване на РЗИ;
· по пощата/чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаване на документа;
· по електронен път съгласно Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги, Наредба за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги
· чрез Системата за сигурно електронно връчване;
· чрез Системата за електронен обмен на съобщения