Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел „Административно-правно обслужване”
Адрес: обл. Смолян, общ. Баните, с. Баните, ул."Стефан Стамболов" №3, п.к. 4940
Код за междуселищно избиране: 03025
Телефон за връзка: (03025)22 20
Адрес на електронна поща: banite@banite.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, Обедната почивка на служителите в администрацията е от 12:00 до 13:00 часа, когато в служебните помещения и в ЦАО има потребители, те се обслужват без почивка, а в края на работното време до приключване на тяхното обслужване.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Заявяване на услугата:Административната услуга се предоставя от:
Отдел „Административно-правно обслужване”
Прием на документи и информация за услугата:В Центъра за административно обслужване:
с. Баните, ул."Стефан Стамболов" №3, п.к. 4940
Ел. поща: banite@banite.egov.bg
Тел.за връзка: 03025/22-20;
Работно време: от 08:00 до 17:00 , Почивка от 12:00 до 13:00 часа
Необходими документи:
•Заявление по образец
•Декларации по чл.9, ал.1 от СК - 2 бр. (по образец, подписва се пред дл. лице)
•Декларация по чл. 9, ал. 1, т. 3 от СК;
•Документ за самоличност (лична карта) и на двете лица
•Документ за самоличност (лична карта) на свидетелите
•Медицински свидетелства
•Нотариално заверена декларация за имуществени отношения /само при избран режим/
•Удостоверение от нотариуса относно датата на брачния договор и регистрационния му номер, както и номера, под който нотариусът е вписан в регистъра на Нотариалната камара и района му на действие - ако е сключен брачен договор (чл. 9 СК);
•Документ за прекратен граждански брак (бракоразводно решение), когато бракът е последващ;
•Удостоверение за семейно положение, издадено от съответната държава (преведено и легализирано), за встъпващ в брак чужд гражданин;
Процедура по предоставяне на услугата:•Прием на заявлението с приложените документи в Центъра за административно обслужване.
•Необходимите документи се представят пред Длъжностното лице по гражданско състояние, което проверява самоличността и възрастта на встъпващите в брак, както и представените от тях документи;
•Ако няма пречка за сключване на брак, длъжностното лице по гражданско състояние запитва встъпващите в брак дали са съгласни да встъпят в брак един с друг и след изричен утвърдителен отговор съставя акт за сключване на граждански брак;
•В акта за сключване на граждански брак се отразява избраният режим на имуществени отношения, с данните по чл. 9, ал. 2 СК. В случаите, когато не е избран режим на имуществени отношения, в акта се вписва законов режим на общност;
•Актът се подписва от встъпващите в брак, от двама свидетели и от длъжностното лице по гражданско състояние;
•На сключилите граждански брак лица се издава удостоверение за сключен граждански брак по утвърден образец.
•Изпращане на уведомление за избран режим на имуществена общност към Агенцията по вписвания.
Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:Лично от Длъжностното лице след сключването на граждански брак;
Закон за гражданската регистрация