Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Специализирана администрация"
Адрес: обл. Шумен, общ. Смядово, гр. Смядово, пл."Княз Борис І" №2, п.к. 9820
Код за междуселищно избиране: 05351
Телефон за връзка: 2033
Адрес на електронна поща: obshtina_smiadovo@abv.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 07:30 до 17:00, Гъвкаво работно време. Звената, които предоставят административни услуги нямат почивка. Администрацията има работно време от 08.00-17.00ч. с почивка на обяд от 12.00-13.00ч.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Издаване на удостоверение за наследнициПроцедура по предоставяне на услугата:
Прием на искане за издаване на удостоверение за наследници в Център за административно обслужване;
Проверка в локалната и национална информационна система по гражданска регистрация, в личните регистрационни картони (ЛРК) и в регистъра за населението. Когато някой от починалите наследници е имал последен постоянен адрес в друга община и длъжностното лице не разполага с данни за неговите наследници, изисква служебно същите от съответната общинска администрация по реда на АПК. Изготвяне на удостоверението;
Получаване на удостоверението за наследници от Център за административно обслужване по избран от заявителя начин.
*Забележка: Когато починалото лице не е български гражданин, но е вписано в регистъра на населението и за него няма съставен акт за смърт на територията на Република България, за издаване на удостоверението е необходимо да се представи препис или извлечение от акта за смърт, съставен от чуждестранен местен орган по гражданското състояние. Когато в регистъра на населението не се съдържат всички необходими данни за издаване на удостоверението, се представя официален документ, издаден от компетентните органи на държавата, чийто гражданин е лицето, удостоверяващ семейното му положение, данни за съпруг/а и роднини по права линия от първа степен и по съребрена линия от втора степен.
Такса и срок за предоставяне на административната услуга:
5 /пет/ лева – 7 работни дни /обикновена услуга/.
10/десет/ лева – 1 работен ден /експресна услуга/;
30 дни - когато някой от починалите наследници е имал последен постоянен адрес в друга община и длъжностното лице, което трябва да издаде удостоверението, не разполага с данни за неговите наследници, изисква служебно същите от съответната общинска администрация.
Необходими документи за предоставяне на услугата:
Попълване на искане за издаване на удостоверение за наследници;
Документ за самоличност и/или нотариално заверено пълномощно /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/;
Платена такса за административната услуга.
За услугата се заплаща фиксирана цена в зависимост от вида:За обикновена услуга 5 лв.
За експресна услуга 10 лв.
За обикновена услугата се заплаща такса от 5 лв., като удостоверението се издава в определен срок до 7 дни.
За експресна услуга се заплаща такса от 10 лв., като удостоверението се издава до 24 часа, след входирането на заявлението.
Когато е необходимо да се съберат доказателства за съществени обстоятелства, удостоверението се издава до един месец от започване на производството - чл.57, ал.5 от АПК
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път