Прием на заявлението с приложените документи в Център за административно обслужване;
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката към Специалист. Разглеждане на заявлението и приложените документи
Съответната ЕККТО разглежда заявленията и приложените към тях документи в 14-дневен срок от датата на постъпването им и след като констатира, че представените документи съответстват на изискванията се произнася по тях с мотивирано предложение до съответния
категоризиращ орган или до оправомощено от него длъжностно лице да открие процедурата по категоризиране и да издаде временно удостоверение за откритата процедура по категоризиране.
В случай на констатиране непълноти или нередовност на представените документи, в срок 10 работни дни заявителя се уведомява писмено и се определя 14-дневен срок за отстраняването им.
Ако в указания срок непълнотите и/или нередовностите не бъдат отстранени, съответният категоризиращ орган със заповед отказва определяне на вид и категория на обекта. Заповедта се изпраща на заявителя.
Временното удостоверение за открита процедура по категоризиране е със срок на валидност- два месеца.
Категоризиращият орган или оправомощено от него длъжностно лице определя вида и категорията на обекта и издава удостоверение за определена категория или със заповед мотивирано отказва определянето на категория.
Такса и срок за предоставяне на административната услуга:
За разглеждане на документите за категоризиране на туристически обекти по чл.123,124,125, и 126 от Закона за туризма(ЗТ) се събират следните такси:
1. За разглеждане на документите за категоризиране на места за настаняване клас А – хотели, мотели, апартаментни, туристически комплекси, вилни селища, туристически селища и вили:
а) до 30 стаи – 200 лв.;
б) от 31 до 150 стаи – 500 лв.;
в) от 151 до 300 стаи – 900 лв.;
г) от 301 до 500 стаи – 1250 лв.;
д) над 500 стаи – 2250 лв.;
2.За вписване на НТР на туристически обекти по чл.123,124,125, и 126 от ЗТ се събират следните такси:
а) до 30 стаи – 200 лв.;
б) от 31 до 150 стаи – 500 лв.;
в) от 151 до 300 стаи – 900 лв.;
г) от 301 до 500 стаи – 1250 лв.;
д) над 500 стаи – 2250 лв.;
1. За разглеждане на документите за категоризиране на места за настаняване клас Б – семейни хотели, хостели, пансиони и почивни станции:
а) до 20 стаи – 100 лв.;
б) от 21 до 40 стаи – 175 лв.;
в) от 41 до 60 стаи – 370 лв.;
г) от 61 до 100 стаи – 600 лв.;
д) над 100 стаи – 1750 лв.;
2. За вписване на НТР на места за настаняване клас Б-семейни хотели, хостели, пансиони и почивни станции се събират следните такси:
а) до 20 стаи – 100 лв.;
б) от 21 до 40 стаи – 175 лв.;
в) от 41 до 60 стаи – 370 лв.;
г) от 61 до 100 стаи – 600 лв.;
д) над 100 стаи – 1750 лв.;
1. За разглеждане на документите за категоризиране на места за настаняване клас Б –къщи за гости, бунгала и къмпинги:
а) къщи за гости за едно легло – 10 лв. на легло;
б) за паркомясто за автомобил/каравана/кемпер в къмпинг – 5 лв. на брой;
в) за място на палатка в къмпинг – 5 лв. на брой;
г )бунгала за едно легло-8 лв. на легло;
2.За вписване на НТР на места за настаняване клас Б-къщи за гости, бунгала и къмпинги:
а) къщи за гости за едно легло – 10 лв. на легло;
б) за паркомясто за автомобил/каравана/кемпер в къмпинг – 5 лв. на брой;
в) за място на палатка в къмпинг – 5 лв. на брой;
г )бунгала за едно легло-8 лв. на легло;
Необходими документи за предоставяне на услугата:
Заявление-декларация по образец;
Документ за самоличност и/или нотариално заверено пълномощно /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/;
Удостоверение за актуална съдебна регистрация на лицето – оригинал или копия от документи, удостоверяващи, че юридическото лице има право по силата на друг закон да извършва стопанска дейност (по служебен път);
Удостоверение, че лицето не е в производство по ликвидация или несъстоятелност -оригинал или нотариално заверено копие (по служебен път);
Справка за професионалната и езикова квалификация на персонала в обекта-по образец;
Копия от документите, удостоверяващи професионалната и езикова квалификация на управителя на туристическия обект.;
Формуляр за определяне на категорията -по образец;
Копия от документи за собственост на обекта; ; (по служебен път при вписан Нотариалния акт в Агенция по вписванията след 2000 г.)
Документ, удостоверяващ въвеждането в експлоатация на обекта;
Копие от договора за наем или друг договор, от който е видно, че са налице условия лицето да извършва съответната туристическа дейност
Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
Срокът на издаденото удостоверение за определена категория на туристическите обекти е 5 години с изключение на срока на удостоверението за обектите, разположени върху понтон, което е със срок, съответстващ на срока на действие на разрешителното.
В срок до три месеца преди изтичането на 5-годишния срок лицето следва да декларира желанието си да потвърди категорията на обекта или да получи категория, различна от определената му до момента.
Такси или цени на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане: Съгласно Наредба за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги
Таксата може да бъде заплатена по един от следните начини:
На гише „Каса” в Център за административно обслужване ;
По банкова сметка: BIC: STSABGSF
IBAN: BG81STSA93008497639400
БАНКА: „ДСК “ АД