Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административна, финансово-стопанска дейност и управление на собствеността"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Изгрев, бул. "Д-р Г. М. Димитров" №52 А, п.к. 1125
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)8173826
Факс: (02)9713120
Адрес на електронна поща: ivanka.koteva@nacid.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 18:30, Административното обслужване се осъществява без прекъсване за обедна почивка всеки работен ден с изключение на официалните празници.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Информационно осигуряване на академичния състав и научната дейност"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Изгрев, бул. "Д-р Г.М.Димитров" № 52А, п.к. 1125
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)8173824, (02)8173824
Факс: (02)9713120
Адрес на електронна поща: nacid@nacid.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 18:30, Работното време е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
I. Заявяване на административната услугаАдминистративната услуга се заявява лично или чрез представител по един от следните начини:
1. По електронен път:
· чрез попълване на електронна форма в Портала за електронни услуги на НАЦИД на адрес https://portal.nacid.bg/nacid-services/official-notes-dissertation (изисква се регистрация с потребителско име и парола или вход в системата през Системата за електронна автентикация, поддържана от Министерство на електронното управление);
· чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги (ЕПДЕАУ) на адрес https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/administrativni+strukturi%2C+sazdadeni+s+postanovlenie+na+ms/uslugi-163/1599;
2. Подаване на писмено заявление по образец, утвърден от главния секретар на НАЦИД:
· чрез Системата за сигурно електронно връчване edelivery.egov.bg (изисква се регистрация и средство за електронна автентикация – КЕП, ПИК на НОИ или ПИК на НАП);
· на електронен адрес nacid@nacid.bg;
· чрез лицензиран пощенски оператор на адреса на Центъра за административно обслужване на НАЦИД;
· на място в Центъра за административно обслужване на НАЦИД.
3. Устно искане, направено на място в Центъра за административно обслужване на НАЦИД.
Исканията, внесени устно, се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило.
II. Необходими документи1. Заявление по образец, утвърден от главния секретар на НАЦИД (само при подаване на писмено заявление на място в ЦАО, чрез лицензиран пощенски оператор, на посочения електронен адрес или чрез Системата за сигурно електронно връчване).
Заявлението може да се получи на място в Центъра за административно обслужване, да се изтегли от страницата на НАЦИД на адрес: https://nacid.bg/bg/services/services_03/ или от страницата на на Административния регистър на адрес: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/administrativni+strukturi%2C+sazdadeni+s+postanovlenie+na+ms/uslugi-163/1599
2. Копие на документ, доказващ заплащането на заявената административна услуга, когато плащането е извършено на място в Центъра за административно обслужване или по банков път.
III. Вътрешен ход на процедурата при подаване на писмено заявлениеСлужител на ЦАО извършва проверка на заявлението и приложените към него документи и дава указания за отстраняване на несъответствия. С входящ номер се регистрират заявления, които отговарят на всички нормативни изисквания и към които са приложени всички необходими документи.
След получаване на входящ номер от деловодната система на НАЦИД направените искания се насочват към директора на дирекция „Информационно осигуряване на академичния състав и научната дейност“, който определя отговорното длъжностно лице за извършване на услугата.
IV. ОтказНационалният център за информация и документация не издава удостоверение за защитен дисертационен труд, ако:
· липсва информация за лицето относно защитен дисертационен труд в Регистъра на академичния състав и защитените дисертационни трудове;
· заявителят или неговият представител не е заплатил определената цена за извършване на услугата.
V. Начини на получаване на резултата от услугата1. По електронен път на посочения в заявлението/електронна форма за заявяване електронен адрес;
2. На профил на заявителя, регистриран в Информационната система за сигурно електронно връчване;
3. В центъра за административно обслужване на НАЦИД лично от заявителя или негов представител срещу представяне на входящ номер, полагане на подпис и изписване на имената на получателя в заявлението;
4. На посочения в заявлението адрес/електронна форма за заявяване чрез лицензиран пощенски оператор СП „EMS/Bulpost“ към „Български пощи“ ЕАД, като:
а/ вътрешна куриерска/препоръчана пощенска пратка за сметка на получателя (цената се заплаща в брой на куриера при доставка);
б/ международна препоръчана пощенска пратка за сметка на получателя (цената се заплаща предварително по един от следните начини: в брой или с карта на ПОС терминално устройство в Центъра за административно обслужване на НАЦИД; по банков път по сметка на НАЦИД при УниКредит Булбанк, клон Батенберг, IBAN BG 66UNCR96603319995018, BIC UNCRBGSF, като в основанието за плащане се изписва „международна куриерска услуга“ и платежният документ се прилага към заявлението).
Информация за цената на пощенската услуга можете да намерите на адрес: https://www.bgpost.bg/bulpost.
В случай, че желаете да ползвате услугите на друг оператор, можете сами да организирате заявяването на куриер и доставянето на пратката до желания адрес.
Правилник за прилагане на Закона за развитието на академичния състав в Република България
Правилник за устройството и дейността на Националния център за информация и документация
За услугата се заплаща фиксирана цена в зависимост от вида:За обикновена услуга 5.00 лв. / 2.56 €
За бърза услуга 10.00 лв. / 5.11 €
Цената на услугата е по утвърден от изпълнителния директор на НАЦИД Ценоразпис на информационни услуги и продукти, публикуван на интернет страницата на НАЦИД на адрес: https://nacid.bg/att_files/norms/cenorazpis_NACID.pdf
· за стандартна услуга до 3 работни дни от датата на подаване на заявлението – 5,00 лв. / 2,56 € за 1 служебна бележка;
· за бърза услуга до 2 часа от подаване на заявлението – 10,00 лв. / 5,11 € за 1 служебна бележка.
Цената на услугата е с включен ДДС и е определена въз основа на Методиката за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им.
Банкова сметка на НАЦИД:
УниКрeдит Булбанк кл. Батенберг
IBAN BG 97UNCR96603119995010
BIC UNCRBGSF
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път