I Заявяване на услугата
· По пощата на адрес: 8800 Сливен, ул. Димитър Добрович №3 чрез лицензиран пощенски оператор;
· „На ръка” в Центъра за административно обслужване в Областна администрация Сливен /партерен етаж/;
· Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата;
· На електронна поща: governments@regionsliven.com
· Чрез Системата за електронен обмен на съобщения /за държавни институции и ведомства/;
· Чрез Портал на електронното управление:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/oblastni+administratsii/unificirani+uslugi/1974
· Устно, за което се попълва протокол от длъжностно лице, пред което е заявена услугата.
Интернет адрес, на който се намира формулярът за заявяване на услугата - https://regionsliven.com/administrativni-uslugi
Ниво на осигуреност – ниско; Вид на услугата-първична;
Средство за идентификация - ПИК издаден от НОИ, ПИК издаван от НАП, УКД издаван от НЗОК, КЕП.
Необходими документи:
Заявлението следва да съдържа задължителните реквизити по чл. 25 от Закона за обществената информация:
1. трите имена, съответно наименованието и седалището на заявителя;
2. описание на исканата информация;
3. предпочитаната форма за предоставяне на достъп до исканата информация освен когато заявлението е подадено чрез платформата за достъп до обществена информация;
4. адреса за кореспонденция със заявителя или съгласие за използване на профил в системата за сигурно електронно връчване по чл. 26, ал. 2 от Закона за електронното управление;
5. отказ на заявителя за публикуване на платформата за достъп до обществена информация на заявлението му, подадено чрез електронна поща по чл. 15, ал. 1, т. 4 и на решението и предоставената обществена информация по него.
Ако в заявлението не се съдържат данните по т. 1, 2 и 4, то се оставя без разглеждане.
II Проверка за редовност на заявлението
Експерт извършва проверка за редовност и пълнота на представените документи и обстоятелствата, удостоверени с тях. При редовни документи и комплектувана пълна преписка се преминава към следващия етап. При установени недостатъци във внесената документация заявителят се уведомява да ги отстрани. Срокът за предоставяне на административната услуга започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите.
III Създаване на резултат от услугата
Експерт който работи по преписката изготвя проект на решение на областния управител за отказ или предоставяне на искания достъп до обществена информация
IV Предоставяне на резултата от изпълнение на услугата
Формите за предоставяне на достъп до обществена информация са:
1. преглед на информацията - оригинал или копие;
2. устна справка;
3. копия на хартиен носител;
4. копия на технически носител.
За достъп до обществена информация могат да се използват една или повече от формите. За лица с увреждания на зрителния или слухово - говорния апарат се предоставя достъп във форма, отговаряща на техните комуникативни възможности.
Искания от заявителя достъп до обществена информация се предоставя в предпочитаната от него форма, освен когато:
1. за нея няма техническа възможност;
2. води до необосновано увеличаване на разходите по предоставянето;
3. води до възможност за неправомерна обработка на тази информация или до нарушаване на авторски права.
В случаите по т.1, 2 и 3, достъп до информацията се предоставя във форма, определена от областния управител.
В Центъра за административно обслужване на Областна администрация - Сливен се предоставя информация за преглед чрез разглеждане на оригинали или копия.
Възможните начини за получаване на резултата от услугата са:
· по пощата, на посочен от адресата адрес;
· на ръка в Център за административно обслужване;
· чрез лицензиран пощенски оператор за сметка на получателя;
· по електронен път, на посочен от заявителя електронен адрес;
· чрез Системата за сигурно електронно връчване;
· чрез Система за електронен обмен на съобщения /за държавни институции и ведомства/.
V Приключване и архивиране на преписката