Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Отчитане на приходи и обслужване на данъкоплатци"
Адрес: обл. Хасково, общ. Хасково, гр. Хасково, ул. "Александър Стамболийски" № 2, п.к. 6300
Код за междуселищно избиране: 038
Телефон за връзка: (038)603465, (038)603477, (038)603478
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Центърът за административно обслужване работи без прекъсване.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Административната услуга се предоставя от:Дирекция „Общинска данъчна дирекция“
За прием на документи и информация за услугата:Център за административно обслужване
Адрес: гр. Хасково, ПК 6300, ул. „Александър Стамболийски“ № 2
Тел.: 038/603465; 038/603477; 038/603478; 038/603471
Работно време: от 08:30 до 17:00 часа без прекъсване.
Необходими документи за предоставяне на услугата:
- Искане по образец;
- Документ за самоличност и/или нотариално заверено изрично пълномощно /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при получаване на удостоверението;
- Документ за собственост (оригинал за справка и копие);
- Удостоверение за наследници (при наследствен имот) – издава се от Общинската администрация по последния постоянен адрес на починалото лице (прилага се само ако наследодателят не е с постоянен адрес на територията на община Хасково);
- Приложение на Декларация по чл. 14, ал. 1, ал. 4, ал. 5 и ал. 6 от ЗМДТ;
- Скица на имота.
Изисквания:
- Искане може да се подаде и от трето лице, но получаването е лично от собственик (съсобственик) или от изрично посочено от него лице, упълномощено с нотариално заверено пълномощно лице или по електронен път.
Процедура по предоставяне на услугата:
- Прием на искането с приложените документи в Центъра за административно обслужване или по обявените начини;
- Проверка (преглед) на попълненото искане и приложените документи;
- Проверка в програмния продукт за платени данъци и такси за имота;
- За изготвянето на данъчна оценка за отстъпено право на строеж се подава Приложение на декларация по чл. 14, ал. 1, ал. 4, ал. 5 и ал. 6 от ЗМДТ с точните параметри на сградата, за да може да се изчисли;
- Завеждане в деловодната система;
- Проверка за извършено плащане по услугата;
- Изготвяне на удостоверението;
- Получаване на удостоверението по заявения начин.
Начини на заявяване на услугата:
- на гише в Център за административно обслужване;
- устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
- чрез лицензиран пощенски оператор на адрес: гр. Хасково, ПК 6300, пл. „Общински“ № 1;
- на електронна поща с искане подписано с електронен подпис: odd@haskovo.bg;
- чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги: www.egov.bg, Раздел „Централизирано заявяване“/ „Услуги, предоставяни от Общинска администрация“/ „Административни услуги „Местни данъци и такси“;
- чрез Системата за сигурно електронно връчване*: https://edelivery.egov.bg/;
*При подаване чрез Системата за сигурно електронно връчване е необходимо да имате предварителна регистрация.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
- Услугата се предоставя по електронен път на Ниво 4;
- Образец на електронното искане може да намерите в Единен портал за достъп до електронни административни услуги: www.egov.bg, Раздел „Централизирано заявяване“/ „Услуги, предоставяни от Общинска администрация“/ „Административни услуги „Местни данъци и такси“;
- Услугата е комплексна и се състои от следните първични1 услуги: Издаване на удостоверение за наследници (2016), Издаване на скици за недвижими имоти (2027);
- Искането подадено по електронен път задължително се подписва с квалифициран електронен подпис (КЕП);
- Срокът за предоставяне на електронната услуга е 5 дни (обикновена).
1 („Първична услуга“ е административна услуга, която се осъществява в рамките на една администрация като единен процес, започващ със заявление за услугата и приключващ с предоставяне на услугата или постановяване на отказ.);
Средства за електронна идентификацияНиво на осигуреност - високо;
Средство за идентификация – Квалифициран електронен подпис (КЕП)
Начини на получаване на резултата от услугата:
- Лично или чрез упълномощено лице на гише в Център за административно обслужване;
- Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт може да бъде изпратен:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
- като вътрешна куриерска пратка;
- като международна препоръчана пощенска пратка;
- По електронен път на електронна поща;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
Закон за местните данъци и такси
Данъчно-осигурителен процесуален кодекс
За услугата се заплаща такса
*Забележка: Електронната услуга се предоставя само като обикновена (5 дни) с такса 5,00 лв.
- 5,00 (пет) лева – 5 дни (обикновена услуга)*;
- 10,00 (десет) лева – 3 дни (бърза услуга);
- 20,00 (двадесет) лева – 1 ден (експресна услуга);
- 40,00 (четиридесет) лева – 2 часа (спешна услуга).
Забележка: За всяка данъчна оценка над 50 000 лв. се начислява по 0,1 промил за горницата над 50 000 лв.
Банкова сметка и код за плащане:
ОББ АД
IBAN: BG 03 UBBS 8155 8420 0001 07
BIC: UBBSBGSF
Код за плащане: 448007
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път