Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. Враня 20, п.к. 1233
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)8130400
Адрес на електронна поща: priemna@srzi.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работното време на ЦАО е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
Описание на услугатаС процедурата се указва реда и условията за заличаване на направената регистрация на лицата, практикуващи неконвенционални методи за благоприятно въздействие върху индивидуалното здраве.
Съгласно чл.172, ал.1, т. 1 и 2 от Закона за здравето регистрацията се заличава:
1. По искане на лицето, регистрирало неконвенционална практика;
2. При смърт на регистрирания или поставянето му под запрещение;
Издаването на Заповед за заличаване на регистрацията на лице, упражняващо неконвенционални методи за благоприятно въздействие върху индивидуалното здраве, прекратява правото на практикуване на неконвенционални методи на регистрираните лица.
Заявявителi1. Всяко лице, получило регистрация за упражняване на неконвенционални методи за благоприятно въздействие върху индивидуалното здраве.
2. Наследниците при смърт или законен представител (попечител) при поставянето под запрещение на регистрираното лице.
Начини на заявяване на услугата / издаването на индивидуалния административен актЛицето подава заявление за заличаване от регистъра на лицата, практикуващи неконвенционални методи за благоприятно въздействие върху индивидуалното здраве по образец до директора на СРЗИ по един от следните начини:
· Лично – с документ за самоличност;
· Чрез лицензиран пощенски оператор (поща) – заявлението следва да е в оригинал;
· От други лица – с приложено писмено пълномощно от заинтересованото лице;
· Устно в Център за административно обслужване на СРЗИ, за което служител от центъра попълва заявление по образец.
· Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя или чрез регистриран от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
По електронен път – чрез Единния портал за достъп до електронно административни услуги, поддържан от Министерство на електронното управление: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/1349?staId=1319&cP=3
Необходими документи
- Заявление по образец;
- Нотариално заверено пълномощно за упълномощеното лице (в случай, че не се подава лично)/удостоверение за наследници (в случай, че регистрираното лице е починало);
- Документ, удостоверяваш смъртта на практикуващото неконвенционални методи лице или съдебно решение за поставянето му под запрещение;
- Оригиналът на издаденото удостоверение за регистрация от СРЗИ.
Вътрешен ход на процедурата по предоставяне на услугата / по издаване на индивидуалния административен актЗаявлението се адресира до директора на Столична РЗИ и може да се подава писмено или устно. Заявлението, ведно с необходимите документи, се регистрират от служител на Центъра за административно обслужване в Административната информационна система за управление на документооборота „EVENTIS R7” под съответен на услугата номер в деня на тяхното постъпване. След регистрацията преписката се насочва към директор дирекция „Медицински дейности” (МД), който я насочва към служителя, определен за изпълнение на процедурата.
В срок до 2 работни дни от подаване на заявлението, служителят прави проверка на документите, както и на вписаните в регистъра данни и изготвя проект на заповед за заличаване на регистрацията на лице, практикуващо неконвенционални методи за благоприятно въздействие върху индивидуалното здраве, в която се посочва датата, от която се прекратява извършването на дейността. След подписването на заповедта от директора на СРЗИ лицето се заличава от регистъра по чл. 171 от Закона за здравето. Заповедта, в срок до 7 календарни дни от датата на подаване на заявлението, се издава в три екземпляра – за заявителя, за дирекция МД и за дирекция НЗБ, след което се предава в Центъра за административно обслужване на Столична РЗИ. Връчва се на лицето, което е поискало заличаване, срещу представена лична карта или нотариално заверено пълномощно. Заповедта може да бъде получена и чрез лицензиран пощенски оператор на предварително посочен от заявителя точен адрес, като разходите за изпращането са за сметка на заявителя. Тя може да бъде изпратена и по електронен път с електронен подпис. Цялата служебна преписка се съхранява в СРЗИ в дирекция МД.
В случаите на чл. 172, ал. 1, т. 3, 4 и 5 от Закона за здравето процедурата по заличаване в регистъра се стартира служебно при настъпване на някое от обстоятелствата.
Начин на предоставяне на резултата от услугата / на индивидуалния административен акт
-
в зависимост от изразеното в заявлението желание, удостоверението се предоставя по един от следните начини:
· Лично, на място в Центъра за административно обслужване, срещу подпис.
· Изпратено по пощата или с лицензиран пощенски оператор, като разходите са за сметка на заявителя.
· На други лица – си приложено изрично писмено пълномощно с нотариална заверка на подписа;
· Чрез електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя
· Чрез регистриран от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
Информация за предоставяне на услугата по електронен път· ниво на предоставяне на услугата: III-то ниво предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес: https://srzi.bg/bg в раздел „Административно обслужване“, подраздел „Административни услуги“;
Забележка: "Ниво на предоставяне на услугата" е нивото на развитие, на което се предоставят услугите по електронен път: а) ниво 1: Информация - предоставяне на информация за административни услуги по електронен път, включително начини и места за заявяване на услугите, срокове и такси; б) ниво 2: Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво 1 и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри; в) ниво 3: Двустранна комуникация -заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация; г) ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
· интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: https://srzi.bg/bg/administrativni-uslugi;
· интернет адрес за служебно заявяване: priemna@srzi.egov.bg;
· вид на услугата: първична;
Забележка: 1. "Първична услуга" е административна услуга, която се осъществява в рамките на една географски или функционално обособена администрация като единен процес, започващ със заявление за услугата и приключващ с предоставяне на услугата или постановяване на отказ. 2. "Комплексна услуга" е административна услуга, която се изпълнява като процес, в който достъпът до данни, поддържани от администрациите, се осъществява чрез използване на първични или други комплексни услуги.
· средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри.
Наредба № 7 от 1.03.2005 г. за изискванията към дейността на лицата, които упражняват неконвенционални методи за благоприятно въздействие върху индивидуалното здраве