Предмет:
Разрешението се издава за следните дейности:
· Разрушаване на азбест и/или азбестосъдържащи материали от сгради, конструкции, предприятия, инсталации или кораби;
· Отстраняване на азбест и/или азбестосъдържащи материали от сгради, конструкции, предприятия, инсталации или кораби
Тази процедура не се отнася за извършване на аварийно-спасителни дейности.
Дейности по разрушаване и/или демонтаж на азбест и азбестосъдържащи продукти се извършват от юридически или физически лица, които имат издадени разрешения по Закона за здравето.
Заявител:
Всяко физическо или юридическо лице, което желае да осъществява дейности по разрушаване или отстраняване на азбест и/или азбестосъдържащи материали от сгради, конструкции, предприятия, инсталации или кораби на територията на област Габрово.
Необходими документи:
•Заявление за издаване на разрешение (по образец);
•План за работата, съдържащ конкретни мерки за осигуряване на здравето и безопасността на работниците и служителите на работното място;
•Списък на ангажираните работници и служители;
•Удостоверение за обучение на работниците и служителите.
В плана за работата по т.2 се определят:
•видът и очакваната продължителност на дейностите;
•мястото на извършване на дейностите;
•методите, които се прилагат при дейностите с азбест или азбестосъдържащи
материали;
•личните предпазни средства, които се осигуряват, където е необходимо;
•характеристиките на използваното оборудване за защита на:
а)работниците и служителите и за отстраняване на замърсяването с азбест;
б)други лица, които се намират на мястото на извършваната работа или са в близост до него;
•предвидените мероприятия за опазване на околната среда;
•редът и начинът за доказване липсата на риск от експозиция на азбест на работното място след приключване на дейностите по разрушаване или отстраняване на азбест или азбестосъдържащи материали.
Забележка:
При разработване на плана за работа се спазва изискването за отстраняване на азбеста и/или азбестосъдържащите материали преди прилагането на техники за разрушаване с изключение на случаите, при които работите по отстраняването предизвикват по-голям риск за работниците и служителите от неотстраняването на азбеста или азбестосъдържащите материали.
Обучението на работниците и служителите се извършва при условия и по ред, определени с наредбата по чл.36, т.2 от Закона за здравословни и безопасни условия на труд.
Вътрешен ход на процедурата:
Заявлението за издаване на разрешение и придружаващите го документи се подават в Центъра за административно обслужване в РЗИ Габрово и се регистрират в Единната информационна система за документооборот от служителите.
Регистрираните документи се предават на Директора на РЗИ, който насочва преписката с резолюция до Директор дирекция ОЗ.
Директора на дирекция ОЗ след резолюция предава преписката, възлага изпълнението на инспектор, извършващ контрол по ЗЗВВХВС.
В тридневен срок от подаване на заявлението Директорът на РЗИ изпраща по служебен път копия на Заявлението за издаване на разрешение и придружаващите го документи за становище от Регионалната инспекция по околната среда и водите (РИОСВ), на чиято територия се намира обектът за разрушаване или отстраняване на азбест или азбестосъдържащи материали.
Регионалната инспекция по околна среда и водите дава становище в 14-дневен срок от датата на получаване на документите.
В случай, че в определения срок в РЗИ не постъпи становище, смята се, че Регионалната инспекция по околната среда и водите съгласува представените документи без забележки.
Директорът на РЗИ уведомява заявителя относно препоръките на регионалната здравна инспекция и/или РИОСВ за промени в плана за работа. В съответствие с препоръките, в срок не по-късно от един месец от уведомяването му, заявителят е длъжен да представи коригирания план за работа в съответствие с препоръките.
Разрешението за разрушаване или отстраняване на азбест или азбестосъдържащи материали се издава от директора на регионалната здравна инспекция в срок 5 дни от получаване на положително становище на РИОСВ или от получаване на коригирания план за работа. В случаите на неизпълнение на препоръките, директорът на РЗИ прави мотивиран отказ за издаване на разрешение.
Подписаното разрешение се регистрира в деловодната програма, като първият екземпляр се изпраща/връчва на заинтересованото лице лично или чрез упълномощено лице, а вторият се прилага за досие към преписката.
Срок за извършване на услугата:
22-дневен срок от подаване на заявлението в Центъра за административно обслужване.
Начини на заявяване на услугата:
· В центъра за административно обслужване на РЗИ Габрово – лично или от упълномощено лице;
· Чрез лицензиран пощенски оператор – като вътрешна препоръчана пощенска пратка, като вътрешна куриерска пратка на адрес или като международна препоръчана пощенска пратка;
· По електронен път (електронна поща);
· По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ);
· Устно, при което се изготвя протокол по образец;
· Чрез Единен модел на заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги на следния адрес:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/1553?staId=1304&cP=1
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
- ниво на предоставяне на услугата - IV-то ниво;
- интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/1553?staId=1304&cP=1
- интернет адрес за служебно заявяване: gabrovo@rzi-gbr.org
- вид на услугата: първична
Начини на получаване на резултата от услугата:
· В центъра за административно обслужване на РЗИ Габрово – лично или от упълномощено лице;
· По електронен път чрез електронна поща или ССЕВ;
· Чрез лицензиран пощенски оператор – като вътрешна препоръчана пощенска пратка, като вътрешна куриерска пратка на адрес или като международна препоръчана пощенска пратка. Пощенските разходи по изпращане са за сметка на заявителя, платими при получаването;
· На персонален профил, регистриран в информационната система за сигурно електронно връчване при заявяване чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги по смисъла на Закона за електронното управление.