Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Административен"
Адрес: обл. Хасково, общ. Хасково, гр. Хасково, пл. "Общински" № 1, п.к. 6300
Код за междуселищно избиране: 038
Телефон за връзка: (038)603 414
Адрес на електронна поща: delovodstvo@haskovo.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Центърът за административно обслужване работи без прекъсване.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Административната услуга се предоставя от:Дирекция "Архитектура, градоустройство, строителство и инвестиции"
За прием на документи и информация за услугата:Център за административно обслужване
Адрес: гр. Хасково, ПК 6300, пл. „Общински“ № 1
Тел.: 038/603 414
Работно време: от 08:30 до 17:00 часа без прекъсване.
Необходими документи за предоставяне на услугата:За издаване на виза за проектиране:
1. Заявление (по образец);
2. Копие от документ за собственост и/или за учредено право на строеж в чужд имот;
3. Удостоверение за наследници - в случаите, когато имотът е придобит по наследство (прилага се само ако наследодателя не е с постоянен адрес на територията на община Хасково);
4. Нотариално заверено пълномощно - в случаите, когато лицето, подаващо документите, е различно от заявителя.;
5. Предложение на възложителя за виза за проектиране, в случаите по чл. 140, ал. 3 от ЗУТ;
6. Копие от строителните книжа на сградата (в случаите на реконструкции, пристройки или надстрояване);
7. Оригинал на скица за проектиране (скицата може да не се прилага, а да бъде издадена от общинска администрация).
В случаите на заявяване на виза за проектиране и предоставяне на изходни данни от съответните експлоатационни дружества, необходими за проектирането и за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура, съгласно чл. 140а от ЗУТ:
1. Заявление за издаване на виза за проектиране по чл. 140а от ЗУТ (по образец);
2. Приложение 1 - Водоснабдителна и канализационна мрежа;
3. Приложение 2 - Електрическа мрежа;
4. Приложение 3 - Газопреносна и газоразпределителна мрежа;
5. Копие от документ за собственост и/или за учредено право на строеж в чужд имот;
6. Удостоверение за наследници - в случаите, когато имотът е придобит по наследство (прилага се само ако наследодателя не е с постоянен адрес на територията на община Хасково);
7. Нотариално заверено пълномощно - в случаите, когато лицето, подаващо документите, е различно от заявителя.;
8. Предложение на възложителя за виза за проектиране, в случаите по чл. 140, ал. 3 от ЗУТ;
9. Копие от строителните книжа на сградата (в случаите на реконструкции, пристройки или надстрояване);
10. Оригинал на скица за проектиране (скицата може да не се прилага, а да бъде издадена от общинска администрация).
Изисквания:- Искането се подава лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено изрично пълномощно;
- Резултатът от услугата се получава лично от заявителя или от изрично посочено от него лице, от упълномощено с нотариално заверено пълномощно лице или по електронен път.
Процедура по предоставяне на услугата:За издаване на виза за проектиране по чл. 140 от ЗУТ
- Прием на заявлението с приложените документи в Центъра за административно обслужване или по обявените начини;
- Завеждане в деловодната система;
- Проверка на приложените към заявлението документи за съответствие с нормативните изисквания и за установяване на законосъобразността им;
- Проверка за извършено плащане по услугата;
- Изчертаване на скица (извадка) от действащия регулационен план;
- Нанасяне върху изработената скица на действащия ПУП за имота, с линии на застрояване и показатели;
- Проверка, подготвяне и подписване на визата за проектиране от Главен архитект;
Забележка: чл.140, ал. 3 от ЗУТ За строежите по чл. 12, ал. 3, чл. 41, ал. 2, чл. 50, 51, 58, 59, чл. 133, ал. 6 и чл. 134, ал. 6, 7 и 8, както и за обекти - недвижими културни ценности издаването на виза е задължително. Визата за проектиране се съобщава на заинтересуваните лица по чл. 131 с изключение на случаите, когато са представени декларации за съгласието им с нотариална заверка на подписите или заинтересувани лица са само лицата, по чиято инициатива се издава визата.
- Получаване на визата по заявения начин.
За издаване на виза за проектиране по чл. 140а от ЗУТ
- Прием на заявлението с приложените документи в Центъра за административно обслужване или по обявените начини;
- Завеждане в деловодната система;
- Проверка на приложените към заявлението документи за съответствие с нормативните изисквания и за установяване на законосъобразността им;
- Проверка за извършено плащане по услугата;
- Изготвяне, съгласуване и подписване на придружително писмо за изпращане заявлението с приложено копие (извадка) от действащ подробен устройствен план до посочените в заявлението експлоатационни дружества за безвъзмездно предоставяне на исканите изходни данни, необходими за изработване на инвестиционния проект и на условията за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура;
- Експлоатационните дружества предоставят служебно и безвъзмездно становища на компетентния орган, съдържащи исканите в заявлението изходни данни, необходими за проектирането и условията за присъединяване;
- Уведомяване на заявителя на услугата за предоставените изходни данни от експлоатационните дружества;
- Заявителят може да направи възражения;
- При наличие на възражения се повтаря процедурата (заявителят не може да прави повторно възражение);
- При липса на възражения, преписката със становищата от експлоатационните дружества с придружително писмо се окомплектоват с визата за проектиране по чл. 140 от ЗУТ;
- Получаване по заявения начин.
Начини на заявяване на услугата:
- на гише в Център за административно обслужване;
- устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
- чрез лицензиран пощенски оператор на адрес: гр. Хасково, ПК 6300, пл. „Общински“ № 1;
- на електронна поща със заявление подписано с електронен подпис: kmet@haskovo.bg;
- чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги: www.egov.bg;
- чрез Системата за сигурно електронно връчване*: https://edelivery.egov.bg/;
*При подаване чрез Системата за сигурно електронно връчване е необходимо да имате предварителна регистрация.
Средства за електронна идентификацияНиво на осигуреност - високо;
Средство за идентификация – Квалифициран електронен подпис (КЕП)
Начини на получаване на резултата от услугата:
-
Лично или чрез упълномощено лице на гише в Център за административно обслужване;
-
Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт може да бъде изпратен:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
- като вътрешна куриерска пратка;
- като международна препоръчана пощенска пратка;
-
По електронен път на електронна поща;
-
Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
Закон за устройство на територията
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 60.00 лв. / 30.68 €Банкова сметка и код за плащане:
ОББ АД
IBAN: BG 03 UBBS 8155 8420 0001 07
BIC: UBBSBGSF
Код за плащане: 448001
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път