I. Правно основание:
· чл. 10 и чл. 11 от Наредба № 10 /19.06.2014 г. за здравните изисквания при изготвяне и спазване на седмичните учебни разписания ДВ бр.54/2014 г., изм. и доп. ДВ. бр.31 от 18 Април 2017 г., изм. и доп. ДВ бр. 11 от 02.02.2018 г.
II. Характеристика
Цел: Целта на настоящата процедура е да се укаже реда и условията за издаване на протокол за оценка на седмичните учебни разписания.
Предмет: Протоколът за оценка на седмичните разписания на учебните занятия се отнася за контрол по спазване на седмичните разписания на учебните занятия във връзка с опазване здравето на учениците. Оценката се извършва, за да се осигурят условия за най-добро усвояване на учебното съдържание при най-малка степен на умора при учениците.
ІII. Процедура по издаване на протокол за оценка на седмичните разписания на учебните занятия
Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт: Директорът на РЗИ-Кърджали е органът, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт.
Процедура по предоставяне на административната услуга/издаване на индивидуалния административен акт, изисквания и необходими документи:
Заявители са: Директор на училище в област Кърджали или упълномощен негов представител.
Необходими документи:
· Заявление по образец
· Документи, които следва да бъдат приложени в зависимост от нормативните изисквания:
· Утвърдени седмични разписания – 2 екземпляра;
· Уведомление по чл.9, ал. 3 до директора на РЗИ за причините, поради които не могат да бъдат спазени изискванията на чл. 6, ал. 1 и 2 (в свободна форма);
· Документ за платена такса.
Вътрешен ход на процедурата:
Заявлението се адресира до директора на РЗИ–Кърджали. Съобразно наличните технически възможности на заявителя, писменото заявление и приложенията към него могат да се подадат по електронен път, лицензиран пощенски оператор, факс или лично в центъра за административно обслужване на РЗИ-Кърджали.
При непълнота в приложените документи преписката се връща на вносителя за отстраняване на пропуските.
Коректно подадените документи се регистрират в деловодната система на РЗИ-Кърджали.
След резолюция от директора на РЗИ, преписката се предоставя на директора на Д ОЗ, който я насочва към началника на отдел ПБПЗ.
Началникът на отдел ПБПЗ я насочва към експерт от отдела за изготвяне на здравна оценка на седмичното разписание.
Седмичните учебни разписания на учебните занятия се оценяват за всяко училище на базата на съответствието им с изискванията на наредбата, като се оценяват дневните разписания на всяка паралелка.
Експертът от отдел ПБПЗ, в срок до 15 дни от представянето на седмично учебно разписание, прави проверка за съответствие с изискванията на нормативната уредба и изготвя Протокол за оценка по образец към чл.10, ал.1 на Наредба № 10 /19.06.2014 г. Протоколът се изготвя в два екземпляра и се подписва от експерта, извършил оценката и от директора на РЗИ.
В отдел ПБПЗ се води журнал за регистрация на постъпилите седмични учебни разписания, в който се отразява резултата от оценката и досие на съответното училище.
Седмичните учебни разписания, които отговарят на изискванията на наредбата, се съгласуват с унифициран печат „Съгласувано с РЗИ” и подпис на експерта извършил оценката на всеки лист от учебното разписание.
Екземпляр от протокол за оценка на седмично учебно разписание и завереното учебно разписание се предоставя на заявителя. Втори екземпляр се изпраща на Регионалното управление на образованието, а третият се съхранява в РЗИ пет години след приключване на учебната година.
Седмичните учебни разписания, които не отговарят на изискванията на наредбата, се изпращат обратно в училището (с лицензиран пощенски оператор с обратна разписка) с протокола за оценка на седмичното учебно разписание, в който се посочват несъответствията и препоръките.
Директорът на училището представя коригираното в съответствие с дадените препоръки седмично учебно разписание в съответната РЗИ до 5 дни от получаването на документите.
Завереното седмично учебно разписание и протоколът от оценката му могат да бъдат доставени и чрез лицензиран пощенски оператор на предварително посочен от заявителя точен адрес, като разходите за изпращането са за сметка на заявителя. Те могат да бъдат изпратени по електронен път с електронен подпис.
Контролът по изпълнение и спазване на реда за извършване на оценка на седмичните разписания е на директор дирекция ОЗ.
Срок за предоставяне: 15-дневен от подаване на заявлението в центъра за административно обслужване.
Отказ за извършване на услугата: Липса на приложени необходими документи.
Начини на заявяване на услугата:
· със заявление в центъра за административно обслужване - гр. Кърджали, ул. “Ген. Вл. Стойчев” № 2 ;
· със заявление по пощата/лицензиран пощенски оператор - п.к. 6600 гр. Кърджали, ул. “Ген. Вл. Стойчев” № 2 (разходите за доставка са за сметка на заявителя на услугата.)
По електронен път:
· със заявление, подписано с КЕП, по електронна поща на адрес rzi.kj@rzi-kardjali.com;
· чрез Системата за електронен обмен на съобщения /за държавни институции и ведомства/
· чрез Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата.
Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт: един учебен срок / или до настъпване на промяна в разписанието.
Такси или цени на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане:
· На основание чл. 21в от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по закона за здравето, приета с ПМС № 242/08.10.2007 г. (обн. ДВ, бр. 83 от 16.10.2007 г.), за изготвяне на здравна оценка на седмичните учебни разписания на учениците, за всеки учебен срок, се събира такса в размер на 18 лв.
· За дубликат или копие на вече издаден документ се заплаща такса в размер на 6 лв.
Начини на плащане:
· в брой на касата в центъра за административно обслужване на адрес: гр. Кърджали, ул. “Ген. Вл. Стойчев” № 2;
· на ПОС терминал в центъра за административно обслужване на адрес: гр. гр. Кърджали, ул. “Ген. Вл. Стойчев” № 2;
· по банков път - банкова сметка на РЗИ Кърджали IBAN: BG74SOMB91303150879901, ОБЩИНСКА БАНКА
Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата: Министър на здравеопазването.
Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата: Не подлежи на обжалване.
Начини на получаване на резултата от услугата:
· на място - лично (респективно на упълномощен негов представител) срещу подпис в центъра за административно обслужване на РЗИ;
· по пощата/чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаване на документа;
· по електронен път съгласно Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги, Наредба за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги
· чрез Системата за сигурно електронно връчване;
· чрез Системата за електронен обмен на съобщения
· единния портал за достъп до електронни административни услуги (egov.bg)