Предмет:
Вписване в регистъра и издаване на удостоверение за регистрация на обекти за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води, предназначени за питейни цели.
Определения:
· "натурална минерална вода" - минерална вода, която произхожда от находище на минерална вода, добива се от един или повече естествени извори или изкуствено изградени водоизточници, има строго определен и постоянен (в рамките на естествените колебания) дебит, температура, минерален състав, съдържание на микроелементи и други компоненти, които й придават специфични свойства и я отличават ясно от обикновената питейна вода; по смисъла на чл. 6, ал. 5 и 6 е микробиологично безопасна, първоначалната й чистота и състав остават непроменени поради дълбокия й подземен произход и защитеност срещу замърсяване на находището на минерална вода, от което произхожда, и при производството й са спазени изискванията на наредбата за изискванията към бутилираните натурални минерални, изворни и трапезни води, предназначени за питейни цели, приета с ПМС № 178 от 23.07.2004 г., обн. ДВ. бр. 68 от 03.08.2004 г., изм. ДВ. бр. 66 от 25.07.2008 г.
· "изворна вода" - вода, която произхожда от дълбоко разположен водоносен хоризонт, който не е находище на минерална вода, добива се от един или повече естествени извори или изкуствено изградени водоизточници, по микробиологични, физико-химични, химични и радиологични показатели е подходяща за питейна употреба в нейното натурално състояние, при производството й са спазени изискванията на наредбата и се бутилира в района на водоизточника в предприятие, свързано с директна тръбопроводна връзка с водоизточника;
· "трапезна вода" - всяка вода от подземен или повърхностен водоизточник, третирана или нетретирана, която отговаря на изискванията на Наредба № 9 от 2001 г. за качеството на водата, предназначена за питейно-битови цели (обн., ДВ, бр. 30 от 2001 г.), но не отговаря на изискванията за натурална минерална или изворна вода и при производството й са спазени изискванията на наредбата.
Заявител: Производителите на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води на територията на област Габрово
Необходими документи:
1. Заявление по образец, одобрен от изпълнителния директор на Българската агенция по безопасност на храните, съответно от министъра на здравеопазването.
2. Копие на:
а) удостоверение за въвеждане в експлоатация по чл. 177, ал. 3 от Закона за устройство на територията – когато е приложимо;
б) издадено разрешение за строеж по чл. 41, ал. 1 от Закона за устройство на територията – за стопански и второстепенни постройки когато е приложимо;
в) разрешение за поставяне по чл. 56, ал. 2 от Закона за устройство на територията – за преместваемите обекти когато е приложимо;
г) документ, който удостоверява, че обектът не подлежи на въвеждане в експлоатация – когато е приложимо;
3. документ за собственост, за наем или за ползване на обекта.
4. Документ за платена държавна такса.
Вътрешен ход на процедурата:
Заявлението се адресира до Директора на РЗИ Габрво и заедно с приложените към него документи се подава в Центъра за административно обслужване в РЗИ Габрово.
Исканията, внесени устно, се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило.
След приемане на документите, служител в Центъра за административно обслужване прави регистрация в Автоматизираната информационна система за деловодство и ги представя на Директор РЗИ за резолюция.
След и съобразно резолюцията на Директор РЗИ, служителят разпределя документите и ги предава на директор дирекция „ОЗ“.
Заявлението в едно с приложените към него документи се проверяват в срок до 5 работни дни от тяхното подаване.
При непълнота/нередовност на представените документи в срок от 5 работни дни от подаване на заявлението се уведомява заявителя и се определя срок за отстраняването им, който не може да бъде по-кратък от 10 работни дни и по дълъг от 6 месеца като срокът по чл. 26, ал. 2, т. 11 от Закона за храните (дата на започване на дейността) спира да тече.
В срок до 5 работни дни от подаване на заявлението, от отстраняване на нередовностите в определения срок или от изтичане на срока за отстраняването им Дирктора на РЗИ:
1. Издава заповед за пълен или частичен отказ за регистрация при неотстраняване на нередовностите в 3 /три/ екземпляра – за заявителя, за Центъра за административно обслужване и за прилагане към подадените документи за регистрация
2. Вписва в регистъра обекта за производство, преработка и/или дистрибуция на храни за заявените дейности, като действието на регистрацията е безсрочно.
Заповедта за пълен или частичен отказ за регистрация може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Обжалването на заповедта не спира изпълнението й.
В 30-дневен срок от вписването в регистъра на обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води комисия определена от директора на РЗИ, извършва проверка на място за съответствието на обекта с нормативните изисквания.
При констатиране на несъответствие с нормативните изисквания при проверката на място, в зависимост от тежестта на нарушенията, компетентният орган издава:
1. Предписание и определя срок за привеждане в съответствие, който не може да бъде по-кратък от 10 работни дни и по-дълъг от три месеца от датата на връчване на предписанието, или
2. Заповед за спиране дейността на обекта – при възникнала непосредствена и голяма опасност за здравето на хората.
След като директора на РЗИ е информиран от бизнес оператора за отстраняване на несъответствието, в срок до три работни дни от извършването на проверката за изпълнение на предписанието или при установяване на съответствие по време на извършената проверка, комисията представя на директора на РЗИ констативен протокол за степента на съответствие на обекта с нормативните изисквания, съдържащ становище за:
1. Продължаване или спиране на дейността на обекта;
2. Възобновяване на дейността на обекта;
3. Заличаване на регистрацията на обекта.
В 5 дневен срок от получаване на протокола от извършената проверка директорът на РЗИ издава заповед за спиране на дейността, за възобновяване на дейността или за заличаване на регистрацията на обекта. Заповедта се съобщава и може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Обжалването на заповедта не спира изпълнението й.
Резултат от услугата:
Вписване в регистъра на обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води.
Отказ за извършване на процедурата:
При неотстраняване на непълнотата/нередовността на представените документи или при неизпълнение на предписание на компетентен орган, съответният служител изготвя заповед за пълен или частичен отказ за регистрация в 3 /три/ екземпляра – за заявителя, за Центъра за административно обслужване и за прилагане към подадените документи за регистрация.
Права и задължения на регистрираните лица:
Вписването в публичен регистър на бизнес операторите и обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води, дава право на лицето, подало заявлението в РЗИ, да осъществява в обекта заявената дейност. В срок до три работни дни от настъпване на промяна във вписани обстоятелства в регистъра, бизнес операторът подава уведомление до РЗИ, като предоставя информация или прилага документи, удостоверяващи промяната.
Начини на заявяване на услугата
· В центъра за административно обслужване на РЗИ Габрово – лично или от упълномощено лице;
· Чрез лицензиран пощенски оператор – като вътрешна препоръчана пощенска пратка, като вътрешна куриерска пратка на адрес или като международна препоръчана пощенска пратка
· По електронната поща
· По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ)
· Устно, при което се изготвя протокол по образец
· Чрез Единен модел на заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги на следния адрес:
https://egov.bg/wps/portal/egov/services/healthcare/drugs-and-clinical-tests/74377e4e-56ca-43f2-8b7e-e822a2a2b5f2
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
- ниво на предоставяне на услугата - IV-то ниво;
- интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: rzi-gbr.org
- интернет адрес за служебно заявяване: gabrovo@rzi-gbr.org
- вид на услугата: първична
Начини на получаване на резултата от услугата
· В центъра за административно обслужване на РЗИ Габрово – лично или от упълномощено лице;
· По електронен път чрез електронна поща или ССЕВ;
· Чрез лицензиран пощенски оператор – като вътрешна препоръчана пощенска пратка, като вътрешна куриерска пратка на адрес или като международна препоръчана пощенска пратка. Пощенските разходи по изпращане са за сметка на заявителя, платими при получаването.
· На персонален профил, регистриран в информационната система за сигурно електронно връчване при заявяване чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги по смисъла на Закона за електронното управление