І. Правно основание:
чл. 35 от Тарифата за таксите, които се събират от органите на държавен здравен контрол и Националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето.
ІІ.Характеристика:
Цел: Целта на настоящата процедура е да се укаже реда и условията за издаване на заверен препис и допълнителни екземпляри на документи, издадени от РЗИ-Кърджали.
Предмет: Лицата могат да искат издаване на заверен препис и допълнителни екземпляри на документи, издадени от РЗИ-Кърджали в случай на загубване или унищожаване на документа.
ІІІ. Процедура за приемане на заявления за издаване на заверен препис на документ или допълнителен екземпляр от документ издаден от РЗИ:
Компетентен орган: Директорът на Регионална здравна инспекция - Кърджали.
Заявител: Право на услугата имат всички ползватели на административни услуги на РЗИ -Кърджали
Нормативно установени изисквания, които трябва да бъдат изпълнени, за да бъде издаден препис на документ, издаден от РЗИ:
Необходими документи
1. Заявление по образец.
Вътрешен ход на процедурата:
Услугата се заявява по описаните по-долу начини на заявяване на услугата от настоящата процедура.
Подаденото заявление или протоколът за устно заявяване се регистрира в системата за управление на документооборота на РЗИ-Кърджали. По служебен път заявлението/протоколът се предава на директора на РЗИ-Кърджали, който резолира до директора на съответната дирекция, предоставяща услугата. Директорът на дирекция насочва преписката към длъжностно лице, отговорно за предоставянето на услугата.
В зависимост от искането на заявителя се изготвя:
• заверен препис от документа – служителят, който съхранява оригинала, прави копие на искания документ, върху който на всяка страница изписва: „ВЯРНО С ОРИГИНАЛА” или поставя щемпел със същия текст, изписва собственоръчно имената и длъжността си, поставя дата и се подписва. Документът се предава в центъра за административно обслужване, подпечатва се с печата на инспекцията и се връчва на заявителя.
• дубликат или допълнителен екземпляр – подготвя се допълнителен екземпляр, носещ номера на първичния документ. Върху него, в горната дясна част се изписва ДУБЛИКАТ или съответно ДОПЪЛНИТЕЛЕН ЕКЗЕМПЛЯР и се представя на директора на инспекцията за подпис. Документът се подпечатва с печата на инспекцията и се предава в центъра за административно обслужване за връчване/изпращане на заявителя по начина, определен от него при заявяване на услугата.
Срок за предоставяне на услугата: Издаване на заверен препис или допълнителен екземпляр на документ се извършва в 7-дневен срок от подаване на заявлението.
Начини на заявяване на услугата:
· със заявление в центъра за административно обслужване - гр. Кърджали, ул. “Ген. Вл. Стойчев” № 2 ;
· устно в центъра за административно обслужване, за което служител съставя протокол;
· със заявление по пощата/лицензиран пощенски оператор – п.к. 6600 гр. Кърджали, ул. “Ген. Вл. Стойчев” № 2 (разходите за доставка са за сметка на заявителя на услугата.)
По електронен път:
· със заявление, подписано с КЕП, по електронна поща на адрес - rzi.kj@rzi-kardjali.com
· чрез Системата за електронен обмен на съобщения /за държавни институции и ведомства/
· чрез Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата.;
· чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги (egov.bg)
Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт: Съответстващ на документа.
Такси:
Стойността на услугата е в размер на 6 лв. за всеки отделен документ, съгласно чл. 35 от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето (Загл. доп. - ДВ, бр. 38 от 2011 г.)
За издаване на заверено копие на удостоверение или на друг документ се заплаща такса в размер на 10 лв., съгласно чл. 33 от Тарифа за таксите, които се събират по Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина.
Начини на плащане:
· в брой на касата в центъра за административно обслужване на адрес: гр. Кърджали, ул. “Ген. Вл. Стойчев” № 2;
· на ПОС терминал в центъра за административно обслужване на адрес: гр. Кърджали, ул. “Ген. Вл. Стойчев” № 2;
· по банков път - банкова сметка на РЗИ-Кърджали IBAN: BG74SOMB91303150879901, банка: Общинска банка - клон Кърджали.
Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата: Министър на здравеопазването.
Начини на получаване на резултата от услугата:
· на място - лично (респективно на упълномощен негов представител) срещу подпис в центъра за административно обслужване на РЗИ;
· по пощата/чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаване на документа;
· по електронен път съгласно Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги, Наредба за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги;
· чрез Системата за сигурно електронно връчване;
· чрез Системата за електронен обмен на съобщения.