Предмет на настоящата процедура е да се oкаже реда и условията за заверяване и регистриране на личните здравни книжки на лицата, започващи работа в детските заведения, специализираните институции за деца и възрастни, водоснабдителните обекти, предприятията, които произвеждат или търгуват с храни, бръснарските, фризьорските и козметичните салони.
Заявител:
· Всяко физическо лице, работещо в :
· Детските заведения (детски ясли и детски градини) и специализираните заведения за отглеждане, пребиваване и възпитание на деца;
· Специализираните институции за възрастни;
· Водоснабдителните съоръжения и обекти - помпени и пречиствателни станции, резервоари, хлораторни, водопроводни мрежи (отнася се за лицата, които при ремонтни и аварийни дейности имат пряк контакт с питейната вода) и санитарно-охранителни зони на водоизточниците;
· Предприятията (обекти), които произвеждат и/или търгуват с храни;
· Бръснарските, фризьорските и козметичните салони.
Всяка новоиздадена лична здравна книжка се заверява и регистрира в регионалната здравна инспекция по местонахождение на обекта или по постоянен адрес на лицето след извършване на предварителните медицински прегледи и изследвания.
Необходими документи:
· Заявление по образец.
· Здравна книжка с попълнена паспортна част, залепена актуална снимка на заявителя с отразени извършени задължителни предварителни прегледи и изследвания, удостоверени чрез положени печати и подписи от съответните лечебни заведения и медицински специалисти, извършили прегледите и изследванията; заключение „допуска се на работа“ от общопрактикуващ лекар или от лекар специалист по вътрешни болести от лечебно заведение за извънболнична помощ.
· Копие от документ за самоличност, заверено с текст „Вярно с оригинала“, трите имена, дата и подпис на заявителя (само при заявяване на услугата чрез лицензиран пощенски оператор)
Вътрешен ход на процедурата:
Заявлението за заверка и регистрация на лична здравна книжка и придружаващите го документи се подават в Центъра за административно обслужване в РЗИ Габрово, всеки работен ден от 8:30 до 17:00 часа лично или чрез лицензиран пощенски оператор.
Прием на документи за заверка и регистрация на ЛЗК се извършва от определено със заповед на директора на РЗИ Габрово длъжностно лице от дирекция АПФСО.
Документите се регистрират в електронната информационно деловодна система на РЗИ.
Входираните документи се предават за резолюция на Директора на РЗИ, а здравната книжка на служител от Центъра за административно обслужване.
ЛЗК се преглежда от длъжностните лица от Дирекция АПФСО, определени със Заповед на Директора на РЗИ Габрово и отговорни за заверката и регистрацията на ЛЗК.
Длъжностните лица, които извършват заверката на личните здравни книжки, проверяват:
· необходимите документи за извършване на услугата;
· нанесени резултати от проведени предварителни медицински прегледи и изследвания, резултат от проведен туберкулинов кожен тест на Манту;
· нанесено заключение за постъпване на работа „допуска се на работа“ и поставен универсален идентификационен номер и печат на лекаря, дал заключението;
· документ за платена такса
При непълноти в личната здравна книжка процедурата се прекратява и ЛЗК се връща на заявителя.
След проверката за доказване допустимостта на искането за регистрация, длъжностното лице извършва регистрация на ЛЗК в електронен „Регистър на новоиздадени лични здравни книжки“ в РЗИ Габрово.
В ЛЗК се вписва поредния номер от регистъра с дата на извършената регистрация. Поставя се кръгъл печат на РЗИ Габрово върху снимката на лицето, датата и номера, под който е вписано лицето в регистъра на личните здравни книжки, името и подписа на длъжностното лице, отговорно за заверката.
Срок за извършване на услугата:
· При заявяване на услугата на място, в центъра за административно обслужване на РЗИ Габрово, заверяването и регистрирането на личните здравни книжки се извършва в рамките на същия работен ден.
Начин на заявяване на услугата
· В центъра за административно обслужване на РЗИ Габрово – лично или от упълномощено лице;
· Чрез лицензиран пощенски оператор
· устно, при което се изготвя протокол по образец
· Чрез Единен модел на заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги на следния адрес:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/1102?staId=1304&cP=4
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
- ниво на предоставяне на услугата - IV-то ниво;
- интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: rzi-gbr.org
- интернет адрес за служебно заявяване: gabrovo@rzi-gbr.org
- вид на услугата: първична
Начин на получаване на резултата от услугата
· В Центъра за административно обслужване в РЗИ
· Чрез лицензиран пощенски оператор: като вътрешна препоръчана пощенска пратка, като вътрешна куриерска пратка на адрес или като международна препоръчана пощенска пратка.- Пощенските разходи за изпращане на индивидуалния административен акт от РЗИ Габрово до заявителя са за сметка на заявителя.
· На персонален профил, регистриран в информационната система за сигурно електронно връчване при заявяване чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги по смисъла на Закона за електронното управление