Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. Враня 20, п.к. 1233
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)8130400
Адрес на електронна поща: priemna@srzi.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работното време на ЦАО е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
Описание на услугатаСлужебната бележка се изготвя въз основа на преценка за липса или достатъчност/недостатъчност от специалисти в лечебни заведения за специализирана извънболнична медицинска помощ в област София – град, в зависимост от потребностите, съгласно Националната здравна карта.
Издаването на служебната бележка за недостатъчност дава право на лекарите или лекарите по дентална медицина с придобита специалност, които работят в лечебно заведение по чл. 9 или чл. 10 от ЗЛЗ и имат регистрирана индивидуална практика или работят по договор с други лечебни заведения за специализирана извънболнична медицинска помощ, да сключат договор с НЗОК.
ЗаявителиДиректорът на Районна здравноосигурителна каса - София-град
Начини на заявяване на услугата / издаването на индивидуалния административен акт· Чрез електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя
· Чрез регистриран от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
По електронен път – чрез Единния портал за достъп до електронно административни услуги, поддържан от Министерство на електронното управление: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/961?staId=1319&cP=2
Необходими документиПисмено искане от директора на РЗОК - София-град до директора на РЗИ с приложено към него заявление:
· По чл. 81, ал. 1, т. 1 от ЗЛЗ за лекарите, регистрирали амбулатория за индивидуална практика или
· По чл. 81, ал. 1, т. 3 и ал. 2 от ЗЛЗ за лекарите, работещи по договор с лечебно заведение за извънболнична помощ.
Към заявлението се прилага становище от ръководителя на съответното лечебно заведение по чл. 9 и чл. 10 от ЗЛЗ, че дейността на лекаря в извънболничната помощ не нарушава дейността в съответното лечебно заведение; декларация от лекаря, че ще осъщестява дейност не по-малко от 5 часа седмично и месечен график; декларация от лекаря за сключените договори на лечебното заведение с НЗОК; служебна справка от РЗОК за сключените договори на лечебното заведение с НЗОК.
Вътрешен ход на процедурата по предоставяне на услугата / по издаване на индивидуалния административен актВ деня на постъпване на искането от Районна здравноосигурителна каса - София-град се регистрира в Административно информационната система „EVENTIS R7“ от служител в Центъра за административно обслужване на Столична РЗИ и насочва преписката към директор на дирекция „Медицински дейности“ (МД) за негова резолюция към отговорния за процедурата главен експерт в дирекция МД за изготвяне на преценката.
В срок от 14 дни, главен инспектор от Дирекция „Медицински дейности“ дава мотивирана преценка в зависимост от потребностите от медицинска помощ съгласно предписанието на чл. 81, ал. 3 от Закона за лечебните заведения - преценката за недостатъчност по ал. 1, т. 1 и ал. 2 от ЗЛЗ се извършва в зависимост от потребностите от медицинска помощ съгласно Националната здравна карта по актуална методология в указания на Министерство на здравеопазването.
При наличие на несъответствия или непълноти, писмено се уведомява заявителя за необходимостта от допълване на преписката.
Ако се констатира неспазване на изискванията на чл. 43 от ЗЛЗ, директорът на СРЗИ прави мотивиран отказ за издаване на Служебна бележка за недостатъчност, като уведомява писмено РЗОК – София-град.
Отказ се прави и в случай, когато не може да се констатира обективна недостатъчност от лекари специалисти по дадена специалност въз основа на посочените числа в Национална здравна карта.
Служебената бележка или мотивираният отказ за издаването ?, се издава в два екземпляра (един за РЗОК – София-град и един за досието), след което се представят за подпис от директора на СРЗИ.
В 14 – дневен срок от датата на постъпване на искането, готовият документ служебно се изпраща на РЗОК - София-град.
Цялата служебна преписка се съхранява в дирекция МД, в досие на съответното лечебното заведение.
Начин на предоставяне на резултата от услугата/на индивидуалния административен актВ искането си директорът на РЗОК – София-град може да уточни предпочитаният от него начин за получаване по електронен път, като възможността за изпращане на хартиен носител се изключва предвид задължението за всички администрации да обменят документи помежду си единствено по електронен път. В случай, че начинът на получаване не е уточнен, удостоверението ще бъде изпратено чрез средата за електронен обмен на документи.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път· ниво на предоставяне на услугата: III-то ниво предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес: https://srzi.bg/bg в раздел „Административно обслужване“, подраздел „Административни услуги“;
Забележка: "Ниво на предоставяне на услугата" е нивото на развитие, на което се предоставят услугите по електронен път: а) ниво 1: Информация - предоставяне на информация за административни услуги по електронен път, включително начини и места за заявяване на услугите, срокове и такси; б) ниво 2: Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво 1 и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри; в) ниво 3: Двустранна комуникация - заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация; г) ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
· интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: https://srzi.bg/bg/administrativni-uslugi;
· интернет адрес за служебно заявяване: priemna@srzi.egov.bg;
· вид на услугата: първична;
Забележка: 1. "Първична услуга" е административна услуга, която се осъществява в рамките на една географски или функционално обособена администрация като единен процес, започващ със заявление за услугата и приключващ с предоставяне на услугата или постановяване на отказ. 2. "Комплексна услуга" е административна услуга, която се изпълнява като процес, в който достъпът до данни, поддържани от администрациите, се осъществява чрез използване на първични или други комплексни услуги.
· средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри.
Закон за лечебните заведения
Закон за здравното осигуряване