Цел:
Целта на настоящата процедура е да се укаже реда и условията за издаване на заверен препис или допълнителни екземпляри на документи, издадени от РЗИ Габрово, или удостоверение за обстоятелства, вписани в регистъра на лечебните заведения.
Предмет:
Лицата могат да искат издаване на заверен препис и допълнителни екземпляри на документи, издадени от РЗИ Габрово в случай на загубване или унищожаване на документа.
Удостоверение за обстоятелства се издава в случаи на поискване от лицата, за дейности и обекти, който се водят в регистрите на лечебните заведения, водени от РЗИ Габрово.
Заявител:
Право на услугата имат всички потребители на административни услуги на РЗИ Габрово
Необходими документи:
Заявление по образец
Вътрешен ход на процедурата:
Лицата попълват заявление по образец, в което се описва конкретния документ, на който желаят да бъде издаден заверен препис, допълнителен екземпляр или прилагат копие от него.
Заявлението се подават в Центъра за административно обслужване в РЗИ Габрово и се завежда и Единната информационна система за документооборот от служителите на звеното.
Заявленията се предават на Директора на РЗИ, който преценява основанието и законосъобразността на искането.
След положителна резолюция от Директора, служителят в Центъра за административно обслужване предава заявлението на съответната дирекция, изготвила документа. Служител от дирекцията извършва проверка за наличие на такъв документ в архива на РЗИ.
При издаване на допълнителен екземпляр на документ се подготвя нов екземпляр, носещ номера на първичния документ. Върху него, в горната дясна част се изписва ДОПЪЛНИТЕЛЕН ЕКЗЕМПЛЯР и се представя на директора на РЗИ за подпис.
В случаите на приложено копие на издадения документ, служителят от съответната дирекция сравнява приложеният документ с оригинала на документа, съхраняван в архива на РЗИ. При установяване на съответствие между оригинала и копието на документа се поставя правоъгълен син печат „Вярно с оригинала”, дата, подпис на Директора и кръгъл печат на РЗИ Габрово на всички страници на документа.
При загубване или унищожаване на документа, служителят от съответната дирекция прави копие на оригинала, съхраняван в РЗИ и го заверява по гореописаният начин.
В случаите, когато се установи, че срокът на издаденият документ е изтекъл, допълнително се изписва „Валиден до …”.
При издаване на заверен препис на експертно решение на ТЕЛК, при загубване или физическо унищожение на ЕР, служителят в РКМЕ прави копие на оригинала съхраняван в МЕД и го заверява, като поставя правоъгълен син печат „Вярно с оригинала”, дата и подпис на длъжностното лице от двете страни на документа.
За издаване на удостоверение за обстоятелства, вписани в регистъра на лечебните заведения, водени от РЗИ Габрово, заявлението се резолира от Директора на РЗИ до съответното длъжностно лице, отговарящо за водене на регистъра. Длъжностното лице, определено да извършва вписване в регистъра, изготвя удостоверението след извършена проверка за съответствие на вписаните обстоятелства, и го представя на директора на РЗИ за подпис.
Срок за извършване на услугата:
Издаване на заверен препис или допълнителен екземпляр на документ се извършва в 7-дневен срок от подаване на заявлението в „Центъра за административно обслужване”.
Начин на заявяване на услугата
· В центъра за административно обслужване на РЗИ Габрово – лично или от упълномощено лице;
· Чрез лицензиран пощенски оператор – като вътрешна препоръчана пощенска пратка, като вътрешна куриерска пратка на адрес или като международна препоръчана пощенска пратка
· По електронната поща
· По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ)
· Устно, при което се изготвя протокол по образец
· Чрез Единен модел на заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги на следния адрес:
https://egov.bg/wps/portal/egov/services/healthcare/drugs-and-clinical-tests/28f30a8f-ba30-4676-b401-01f17cbd7c65
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
- ниво на предоставяне на услугата - IV-то ниво;
- интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: rzi-gbr.org
- интернет адрес за служебно заявяване: gabrovo@rzi-gbr.org
- вид на услугата: първична
Начин на получаване на резултата от услугата
· В центъра за административно обслужване на РЗИ Габрово – лично или от упълномощено лице;
· По електронен път чрез електронна поща или ССЕВ;
· Чрез лицензиран пощенски оператор – като вътрешна препоръчана пощенска пратка, като вътрешна куриерска пратка на адрес или като международна препоръчана пощенска пратка. Пощенските разходи по изпращане са за сметка на заявителя, платими при получаването.
. На персонален профил, регистриран в информационната система за сигурно електронно връчване при заявяване чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги по смисъла на Закона за електронното управление