Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел „Дигитализация, техническо и информационно обслужване и сигурност“
Дирекция "Социални политики, здравеопазване, транспорт"
Адрес: обл. Велико Търново, общ. Велико Търново, гр. Велико Търново, пл. ”Майка България” №2, п.к. 5000
Код за междуселищно избиране: 062
Телефон за връзка: (062)619-108, (062)619-220
Адрес на електронна поща: mayorvt@vt.bia-bg.com
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Регламентирана обедна почивка от 12:30 ч. до 13:00 ч.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Изискуеми документи
- Заявление свободен текст
- Заявление от лицето или законния представител
- Заявление от лицето или законния представител, адресирано до общинския съвет, което включва мотивите за отпускане на персоналната пенсия, данни за самоличността на лицето и за гражданското му състояние.
- Разпореждане на длъжностното лице от териториалното поделение на НОИ
- Разпореждане на длъжностното лице от териториалното поделение на НОИ, с което се отказва отпускането на пенсия. Когато няма постановено такова разпореждане, лицето представя документи, установяващи липса на основание за отпускане на друг вид пенсия, или декларация, че няма достатъчно положен осигурителен стаж.
- Решение, прието на сесия на общинския съвет
- Решение, прието на сесия на общинския съвет, за внасяне на предложение в Министерския съвет.
- Декларация за семейно положение и за годишния доход на член от семейството
- Декларация за семейно положение и за годишния доход на член от семейството, включително от друга държава, за 12 месеца преди датата на подаване на заявлението в кметството/общината или в общинския съвет и документите, удостоверяващи този доход. При определяне на дохода се ползват и данните по чл. 5, ал. 4, т.1 от КСО.
- Декларация от лицето, че получава/неполучава пенсия
- Декларация от лицето, че получава/неполучава пенсия, изплащана от друга държава.
- За многодетните майки – и документ от общината (кметството)
- За многодетните майки – и документ от общината (кметството), че са родили и отгледали 5 и повече деца до навършване на 18-годишната им възраст, че не са били лишавани или ограничавани родителските им права и че децата не са били настанявани в държавни заведения за отглеждане за срок, по-голям от една година, освен по здравословни причини.
- За лицата, полагали грижи в продължение на повече от 10 години за инвалиди (членове на техните семейства)
- За лицата, полагали грижи в продължение на повече от 10 години за инвалиди (членове на техните семейства) – и решение на ТЕЛК (НЕЛК), удостоверяващо, че болният за целия 10-годишен период е бил инвалид с трайно намалена работоспособност/вид и степен на увреждане над 90 на сто, който постоянно се е нуждаел от чужда помощ.
- Документ за придобит действителен осигурителен стаж
- Документ за придобит действителен осигурителен стаж не по-малко от 3 години.
Ниво на осигуреност на средствата за електронна идентификация за заявяване на електронни административни услугиНиво на осигуреност: високо
Средство за идентификация: КЕП