Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно обслужване и информационни технологии"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Оборище, бул. "Княз Александър Дондуков" № 3
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 0700 17 670
Адрес на електронна поща: info@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пълно работно време. Разговорите на телефон 0700 17 670 са настроени на 5 мин. При набиране от стационарен телефон се таксуват като градски разговор, а при набиране от мобилен - според индивидуалния тарифен план на потребителя за разговори с мрежа на Виваком.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Подаване на заявление за вписване на браншови колективен трудов договор или на допълнително споразумение (анекс) към браншови колективен трудов договор1. По електронен път през Система за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (електронна препоръчана поща)
За да се използва тази възможност, някой от заявителите трябва да има регистрация като потребител в Системата за сигурно електронно връчване. Заявлението за вписване се подписва с квалифицирани електронни подписи от всички страни по колективния трудов договор или допълнителното споразумение (анекс) към колективния трудов договор. Така подписаното заявление се прикачва в съобщение в Системата за сигурно електронно връчване. Към съобщението се прикачва и електронно подписан с квалифицирани електронни подписи от всички страни браншови колективен трудов договор или допълнително споразумение (анекс) към браншовия колективен трудов договор. Съобщението се изпраща на регистрирания в Системата за сигурно електронно връчване потребител на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“.
Подаденото през системата съобщение, ведно с приложените електронно подписани заявление и договор или анекс към договор, се регистрира в информационната система на Инспекцията и на заявителите се връща съобщение с информацията за входящия номер.
2. По електронен път през Единния портал за достъп до електронно-административни услуги: https://e-gov.bg/wps/portal/agency/systems/info-systems/egovbg
3. Писмено на място в Центъра за административно обслужване
Подписано от всички страни по браншовия колективен трудов договор или допълнителното споразумение (анекс) към браншовия колективен трудов договор заявление (свободен текст или попълнена бланка) на хартиен носител, подписаният от всички страни в оригинал на хартиен носител браншови колективен трудов договор или допълнителното споразумение (анекс) към браншовия колективен трудов договор и записано на електронен носител сканирано изображение на договора/анекса се подават на място в Центъра за административно обслужване.
Заявлението и придружаващите го документи се регистрират в информационната система на Инспекцията по труда и на заявителите се предоставя информацията за входящия номер.
4. По пощата или чрез лицензиран пощенски оператор
Подписано от всички страни по браншовия колективен трудов договор или допълнителното споразумение (анекс) към браншовия колективен трудов договор заявление (свободен текст или попълнена бланка) на хартиен носител, подписаният от всички страни в оригинал на хартиен носител браншови колективен трудов договор или допълнителното споразумение (анекс) към браншовия колективен трудов договор и записано на електронен носител сканирано изображение на договора/анекса се изпращат като пощенска пратка по пощата или чрез лицензиран пощенски оператор, адресирани до Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“: гр. София, бул. „Княз Александър Дондуков“ №3, п.к. 1000.
Вътрешен ход на услугатаПреписката се насочва за изпълнение към служител в дирекция „Правно осигуряване на инспекционната дейност“, който по длъжностна характеристика или въз основа на изрично оправомощаване има компетентност да прави вписвания в специалния регистър.
Ако не са налице недостатъци или непълноти в документите, служителят извършва вписването и изготвя уведомление до страните по браншовия колективен трудов договор (анекса) от името на изпълнителния директор на Агенцията.
Когато има непълноти или недостатъци в представените документи, служителят изготвя уведомление до страните по браншовия колективен трудов договор (анекс) от името на изпълнителния директор на Агенцията. Заявителите се уведомяват, че не са налице основания да се извърши заявеното вписване, като се посочват констатираните непълноти или нередности.
Изпращане на уведомление до странитеУведомлението до страните по браншовия колективен трудов договор или допълнителното споразумение (анекс) към браншови колективен трудов договор се изпраща по посочения от тях в заявлението канал за обратна връзка, а именно:
1. По електронен път през Системата за сигурно електронно връчване.
2. По електронен път през Системата за електронен обмен на съобщенията (само за административни органи).
3. По електронен път на посочена в заявлението електронна поща.
4. По пощата или чрез лицензиран пощенски оператор на посочен в заявлението адрес за кореспонденция.
5. На място в Центъра за административно обслужване.